Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:13

Steentje schreef:
De eigenaar verkoopt hem niet.

En daar sta ik dan..

:)

vertel ?

Simbaa

Re: Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:48

Oeh wat jammer!
Wat was de reden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:53

Gewoon een bod doen, ook al is hij niet te koop. Ik heb meegemaakt dat ze het dan alsnog toch doen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:54

Ai wat jammer joh... Ik werd er zelf zenuwachtig van toen ik de pagina's voor je bellen ging lezen.

Wat zeiden ze? Kan je inderdaad niet gewoon een bod doen? Geld willen ze altijd wel .....

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:57

Oh wat erg voor je!

Maar ik zou dan toch lekker eens op bezoek gaan, evt een lesje nemen op hem.
Misschien in een persoonlijk gesprek kun je aangeven hoe of wat.
Of ind. wat hierboven iemand zei als hij op pensioen mag dan bij jou?

Succes ermee!!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:59

Jeetje zeg, balen!
Hoe verliep het gesprek?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:09

Ik kan me niet voorstellen.... Als je genoeg bied zullen ze hem vast verkopen,

T zijn net dagobert ducks

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:12

malih schreef:
Ik kan me niet voorstellen.... Als je genoeg bied zullen ze hem vast verkopen,

T zijn net dagobert ducks

Niet alle maneges verkopen zomaar hun paard.

Maar nu de paardenmarkt op z'n gat ligt, vind ik het ook wel raar dat ze hem niet verkopen en erg jammer voor de TS.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:44

Idd, ze verkopen ze zeker niet allemaal (bv zie mijn onderschrift, had ook gedacht dat ik hem zo kon kopen, helaas toen) maar ik denk wel dat de meeste overstag gaan als je concreet wordt, als je gewoon simpelweg vraagt of ze te koop staan, maakt het minder indruk dan als je zegt: ik geef je er zoveel voor. Dan zijn er veel geneigd toch te verkopen :)

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:47

Sorry hoor..maar mag ik even kotsen hier!!!
Jezus wat kan jij liegen zeg!!
Toen jij Zorro een maand van mij leasde heb ik hem keurig netjes en kerngezond afgeleverd!!
En jij hebt hem binnen een maand verpest!!
Zonnestraaltjes???Laat me niet lachen!!!
Jij hebt hem amper verzorgd..dat moest de staleigenaar doen waar hij stond!
Om maar niet te spreken over het niet te bereiken zijn. Dat ik te horen krijg na een maand dat je al 2 weken ziek was!
owh en ik geloof zelfs dat de staleigenaar nog geld van je krijgt voor het voer wat jij dus niet voor hem kocht!

Ik zat in een poedersuiker situatie waardoor ik Zorro wel weg moest doen. Ik dacht dat ik met jou de oplossing had gevonden. Maar nee..jij hebt me van de druppel in de sloot geholpen. Ik moest hem naar een handelaar doen die gelukkig enorm goed voor hem heeft gezorgd onder toeziend oog van een vriendin die getuige is van jouw 'goede zorg' van Zorro. Uiteindelijk is hij opgeknapt ja en is hij doorverkocht!
Of het nou gelul is of niet dit gezemel over het kopen van Zorro. Ik ben blij toe dat de staleigenaar hem niet verkoopt!
Je hebt werkelijk waar geen idee wat jij hebt veroorzaakt. Dus alsjeblieft kap met dit schijnheilige gedoe zeg!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:53

Zo dat is duidelijke taal hierboven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:54

Ik wou vanmiddag al reageren maar toen even geen tijd.
De post hierboven verandert het hele verhaal wel zeg..

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:57

Tjsa sorry hoor...normaal doe ik dit echt nooit :(
Maar Zorro opgeven is wel een van de moeilijkste dingen die ik ooit heb moeten doen. Het feit dat ik hem het ook nog eens erg moeilijk heb gemaakt maakt het extra pijnlijk.
En dat dit lezen...walgelijk!!!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:08

Ik ben dus die vriendin...

Toen Zorro naar de ts ging,was het een keurig verzorgd, gezond en blij paard.
De eigenaresse vond het vreselijk dat ze afstand van hem moest doen,maar dit leek een goede (tussen) oplossing en vooral voor Zorro een fijn plekje.
Hoe anders is het gelopen...
Op een gegeven moment kreeg ik een paniek telefoontje dat het helemaal niet goed ging met Zorro en dat ie daar weg moest,maar dat zij hem niet terug kon nemen en dat ze dus maar een handelaar had gebeld.
Ik ben toen met mijn staleigenaar gaan praten en hij heeft Zorro toen gekocht en naar zijn stal laten halen.
Uiteraard was ik er bij toen hij aan kwam en heb van ellende eerst een potje staan janken |(
Het arme dier leek wel een brooke hospital paard,echt waar.
Zo vreselijk mager,wist niet dat dat kon in een goede maand tijd :( ,z'n vacht was dof en z'n ogen leken wel gebroken,alle levenslust was eruit verdwenen.
Het heeft maanden gekost om hem weer een beetje toonbaar en in conditie te brengen.
Helaas kon de staleigenaar hem niet houden,dus toen ie opgeknapt was en z'n levenslust weer terug had is ie verkocht.
Ik moet zeggen dat ik ook erg blij ben dat de nieuwe eigenaar hem niet wil verkopen en hoop dan ook dat de beste man voet bij stuk houdt.
Zo iemand als ts is niet bij machte om een paard te houden en ervoor te zorgen,of dat nou willens en wetens zo gaat of niet :n

Mocht iemand hier weten waar hij staat,dan zou ik dat graag horen,zou hem heel graag nog eens opzoeken!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:35

Ik denk dat de TO het paard idd niet goed kan verzorgen en dat ook niet snapt door de Asperger.
Fijn dat Zorro toch goed terechtgekomen is, had heel anders kunnen lopen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:40

Ik vroeg me al af waarom TS het paard dan niet meteen na dat jaartje leasen had gekocht.
Zo zie je maar elk verhaald heeft 2 kanten.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:55

ben benieuwd wat ts hier op te zeggen heeft.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:59

Zo, boem. Dan sta je er mooi gekleurd op. Dit verandert het verhaal toch behoorlijk. Als het allemaal waar is,
lijkt het me inderdaad beter dat TS het paard niet kan kopen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:09

Tja das de andere kant, en een hele andere kant.Maar beter ook dat ze hem niet verkopen.

KanjerLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:12

Wow zeg, Lees ik even het hele verhaal, komt er ineens een belangrijke post die de andere kant van het verhaal verteld. Toch maar beter dat TS het paard niet kon kopen. Wie weet kan je in de toekomst hem nog wel eens gewoon opzoeken? Rijlesje op hem nemen? En/of verzorgen? Hopelijk heeft hij het nu beter, dan dat ik in de eerdere post heb gelezen, maar dat zal vast wel!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:19

Hm ik denk dat ik me maar terugtrek uit dit topic. Dit krijgt nu een heel andere wending door de verhalen van 2 anderen.
Dat verandert de zaak natuurlijk wel. Maar heb geen zin om me erin te mengen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:31

Heel typisch om te lezen dat in het begin iedereen meelevend reageert op de TS en er komen vervolgens 2 andere posts en nu is iedereen ineens blij dat TS het paard niet kon kopen...

Het is geschreven tekst, we waren er allemaal niet bij en of het verhaal nu zwart of wit of grijs is, is vanaf de andere kant van de computer lastig oordelen. De waarheid zal vast ergens in het midden liggen, dus of TS wel of geen paard kan verzorgen/hebben, wil en kan ik niet over oordelen.

Maar dat manege eigenaren hier worden afgeschilderd als Dagobert Ducks gaat me ietswat te ver. Als je rijk wilt worden, begin je namelijk geen manege ;) Dat is niet direct een easy way naar miljonair... Als jij een fijne manege hebt, en je hebt fijne manegepaarden, dan zijn die echt niet zomaar te koop. Simpelweg omdat niet de verkoop het brood is van de manege-eigenaar (dat noemen ze namelijk een handelaar :+ ), maar het hebben van lesklanten. En is bij hen een paard populair en kunnen ze het paard veelzijdig inzetten, dan is het dier op dat moment echt niet zomaar te koop. Logisch ook, toch? Je gaat toch niet je broodwinning zomaar verkopen?

Door het zware werk dat een manege paard moet verrichten zit er helaas vaak wel een 'beperkte houdbaarheidsduur' aan de tijd die zo'n dier bij een manege doorbrengt. En daarna, ja daarna zullen ze hem vast willen verkopen.

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:23

Amalarab schreef:
Ik denk dat de TO het paard idd niet goed kan verzorgen en dat ook niet snapt door de Asperger.
Fijn dat Zorro toch goed terechtgekomen is, had heel anders kunnen lopen.

Pardon? Ik ben ook recent gediagnosticeerd met Asperger, en ik weet toch echt wel welke verzorging een paard nodig heeft. Fijn, zo'n stereotype... En ja, verder is dit een verwarrend topic. Ik blijf het volgen.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:27

Ik blijf het topic ook even volgen. Dit is wel een erg vreemde wending in het verhaal geworden.

Overigens is het inderdaad niet zo dat je met Asperger dús niet weet hoe je een paard moet verzorgen.
Juist mensen met (een vorm van) autisme kunnen vaak onwijs goed met dieren overweg.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:28

Oei... Dit verhaal verandert de hele zaak inderdaad.

Vestlandhest: Ik vind het ook enorm kort door de bocht ja... Alsof iedereen met asperger niet in staat is om een paard te verzorgen. Feit is wel dat het bij de TS niet van een leie dakje liep.. Maar om nou helemaal te gaan uitbreiden naar 'iedereen met asperger'.. Nuja :) Zalig de armen van geest zeg maar.