moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:43

Hieronder hoe ik de advertentie voor hem had opgesteld....als voorbeeldje dan...

MET SPOED TE KOOP:

Vinur, IJslander mét papier
Vinur heeft al eerder te koop gestaan en helaas voor hem is het juiste baasje nog niet voorbij gekomen. Vinur zet ons echter nu voor het blok aangezien hij heeft uitgevonden hoe hij over/door/onder de draden kan komen. Vinur is een weekje weggeweest en vindt zijn plekje niet meer in de kudde nu wij een paddockparadijs (rijpaarden) hebben opgezet en de jonge paarden op een ander stuk land staan. Eea is afgezet met draad maar dit houdt hem dus niet tegen. (Voorheen geen problemen gehad, daar het land open was en hij gewoon bij de kudde bleef, hij lijkt nu zoekende tussen de rijpaardenkudde en de jongepaardenkudde)
Hij is 10 jaar oud, nog niet lang onder het zadel/veel ervaring onder het zadel, maar bij ons loopt hij alle ritten mee onder div. ruiters. ECHTER, Vinur is niet geschikt voor angstige/gespannen/onzekere ruiters. Heb je natuurlijk overwicht, humor en ben je een ontspannen ruiter, dan is hij fijn te rijden. Hij heeft GEEN eczeem, altijd taktzuivere tölt en is niet zo heel groot.
Vinur is niet trailermak, hij moest de laatste keer worden gesedeerd.
Vinur zou goed passen bij iemand die: 1) een goede omheining heeft, danwel één stabiele kudde. 2) rijtechnisch handig is, niet angstig en niet te groot 3) iemand die tijd in hem wil steken en vooral VEEL met hem wil doen. Hij is geent, gechipt, ontwormt en verkeert in goede gezondheid!

mltex

Re: moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:55

Weet niet of je dat kan vergelijken, ijslanders worden aanzienlijk minder aangeboden dan tinkers en zijn ook nog eens een 'duur' ras. Dus als er eentje voor weinig word aangeboden snap ik dat die snel weg is.
Maar dit is een tinker, waar er veel van worden aangeboden in lagere prijsklasse.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:01

...en toch ben ik van mening dat de prijs veel kan doen. Ik had er daarnaast ook nog het zadel en hoofdstel bijgedaan. Zoiets kan wel "lokken".

Daarnaast....er staan de laaste tijd erg veel IJslanders te koop...ook in de lagere prijsklassen...de paarden blijven doorgaans ook lang te koop staan...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:17

O dat iig, lage prijs trekt mensen. Vooral omdat het al geen sportpaard is, blijft er erg weinig over.
Verbaasd me vaak wat mensen nog durven te vragen, in sommige gevallen mag je blij zijn als je paar honderd voor mag krijgen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:23

als ik jou was zou dat lange stukje over het draad niet er in zetten,
meer iets in de trand van 'dat hij het gras aan de andere kant een stuk leuker vindt.'
Hou humor in je advertentie, zet meer positieve punten in je advertentie,
spelen met een bal is hij gek op, nh vind hij leuk om te doen, buitenritten van
2 uur zijn geen enkel probleem, plaats een paar foto's dat hij met dat meisje aan het buiten rijden is,
dat ze hem lekker poetst etc... (voorb.)

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:33

Ik zou als ik jou was, nog wat meer positieve dingen in de advertentie zetten, en als je hem vooral niet als beginnerspony wilt verkopen,zou ik een andere foto er op zetten, en niet met een kindje erop. Dan lijkt het net of je hem wilt verkopen als kinderpony. Maar in het forum zeg je het tegenovergestelde. Ik zou als ik jou was een foto erop zetten dat jij met hem aan het rijden bent. Succes met verkopen! hoop ddat je wat aan mijn advies hebt!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:33

Citaat:
dus mijn eerdere lijstje kan ik intussen aanvullen tot:
- het paard poetsen en nieuwe foto's maken, evt. ook een filmpje
- goede standfoto's, foto's van de gangen, foto's van het rijden
- een korte, zakelijke advertentie maken (lijstje met gegevens en een korte, positieve en evt. humoristische beschrijving)
- richtprijs vermelden
- linkje in onderschrift en profiel

Dit zijn al heel goede tips.
Het is al een paar keer voorbij gekomen, maar ik zou die Parelli-opmerking eruit gooien. Heel veel mensen vinden Parelli geen goede methode en zouden het eerder een nadeel vinden als er op die manier met een paard is gewerkt.
Als je merkt dat je potentiele kopers Parelli-minded zijn kan je zeggen dat je op die manier met hem werkt, maar niet iedereen zal blij zijn dat te horen dus ik zou er selectief mee zijn.
Het siert je dat je eerlijk bent over hem.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:05

Ik vind je advertentie leuk, ik vind zijn koppie leuk, maar ik zou een goede standfoto willen zien.
Veel mensen kijken direct naar de bouw van een paard en hij lijkt vreselijk overbouwd en zijn rug lijkt redelijk "week".
Ik zou daardoor dus afhaken, zeker wanneer ik iemand was die niet röntgenologisch wilde laten keuren.

Verder heb ik geen aanvullende tips, bovenop alle goede tips die je al hebt gehad.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 06:16

Jaaaa humor doet het vaak heel goed (niet teveel dan weer he?) In de advertentie van mijn vorige ruin (dus niet die met spoed weg moest), had ik besloten met: de vraagprijs voor .... is 480.00 euro. Maar voor de juiste klik, mag hij voor 4800 euro weg....

Dat was een eyecatcher...veel mensen belden omdat ze nieuwsgierig geworden waren.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 09:51

haha, da's wel een leuke :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:21

In de Bit heeft pas een heel artikel gestaan over hoe je je paard zo gunstig mogelijk in de verkoop kan zetten. Misschien een idee om dat artikel eens te lezen want daar staan echt handige tips in (waarvan een groot deel al gegeven is). Waar je volgens mij al heel veel mee zou winnen is betere foto's. Dat is toch waar mensen het eerst naar kijken. Idd een goede standfoto, en misschien 1 of 2 mooie rijfoto's. Het oog wil ook wat, dus zorg dat hij er tiptop uitziet (denk aan gewassen sokken, haar ingevlochten zodat je de hoofd/hals verbinding goed kan zien en dus de bouw beter kan beoordelen). En zorg dat hij in zijn geheel op de foto komt. Zo'n foto van alleen zijn hoofd is voor jou misschien leuk maar voegt voor een potentiele koper weinig toe.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 15:42

voor nieuwe foto's wordt gezorgd.
een lieve bokster die veel beter kan rijden dan ik gaat hem voorrijden voor de foto's.
wassen en helemaal oppoetsen gaan we ook doen, maar vlechten vind ik in dit geval niet zo'n goed idee..
bij een warmbloed met weinig manen geeft dat een mooi resultaat, maar de meeste mensen zien tinkers liefst met een mooie wapperende bos.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 14:15

even een update:
door het enthousiasme van Duhelo, die bereid was mijn paardje te rijden voor de foto's, ben ik hem met andere ogen gaan bekijken.
conclusie is dat hij helemaal niet verkocht wordt, ik ga gewoon op een andere manier met hem aan het werk.

allemaal nogmaals bedankt voor jullie tips :)
en Duhelo, thx voor je hulp +:)+

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:44

Hier het zelfde probleem gehad, wel met een 4jarige BWP merrie. We hadden der zelf gefokt, nooit iets mis meegeweest (nog nooit ziek geweest zelf!)
Een brave merrie, maar wel vooruit, weigert echt nooit op de sprong, correct gebouwd, achter nog wat zwak, maar ze was ook nooit echt door getraind.
Wel ze heeft geloof ik 8 maand op internet gestaan. Wat me opvalt is dat het vooral belangrijk is welke foto's je erbij zet, dat doet zo ontzettend veel en hoe je de advertentie schrijft :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:30

fojoe schreef:
even een update:
door het enthousiasme van Duhelo, die bereid was mijn paardje te rijden voor de foto's, ben ik hem met andere ogen gaan bekijken.
conclusie is dat hij helemaal niet verkocht wordt, ik ga gewoon op een andere manier met hem aan het werk.

hehe, heel erg graag gedaan ;), hij is een plezier om mee te werken, jammer dat ik ook niet veel extra tijd heb, anders was ik wel meer gekomen ;).
Enneuh, ik zal dan wel eens je hulp in roepen ivm grondwerk tips :D

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 16:12

deal :D

kattekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:17

Hey! Ik ga benieuwd zijn naar je "vorderingen" met Kalo +:)+

Krijgen we update's :D

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:20

fojoe schreef:
even een update:

Wat een leuk positief bericht +:)+
Heel veel succes !

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:23

Hij ziet er wel leuk uit. Maar jammergenoeg krijg ik vollopig nog geen paard/pony.