Wie maakt er gebruik van een headset tijdens het losrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:54

ik wist nooit dat dat mocht tijdens een wedstrijd... ik dacht dat je het dan alleen moest doen met je paard..

hij lijkt me inderdaad ook erg fijn... helaas zelf geen ervaring..

Michellette

Re: Wie maakt er gebruik van een headset tijdens het losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:06

Hier in gebruik Motorola TLKR 5, met headset en vox-functie. Wordt gebruikt voor de groepsles van soms 5 tot 6 ruiters en instructeur. Al enkele jaren in gebruik, betaalbaar, simpel bruikbaar en weinig tot geen klachten.
(Zie evt. www.portofoonwinkel.nl voor de Motorola paardrij instructie set TLKR T6 edition) Daar onze gekocht en later nog een paar losse porto's zodat we de groep nu kunnen uitbreiden tot 9 ruiters en 1 instructeur.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:09

Suusie22 schreef:
ik wist nooit dat dat mocht tijdens een wedstrijd... ik dacht dat je het dan alleen moest doen met je paard..

hij lijkt me inderdaad ook erg fijn... helaas zelf geen ervaring..

Het mag uiteraard ook niet tijdens de proef...maar met losrijden mag je gewoon les of hulp krijgen, dus ook via headset (is alleen maar minder storend voor de rest)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:13

Ik geef zelf af en toe les met een walkie talkie set van de lidl. Spraakgestuurd en met de functie om 1 apparaat zo in te stellen dat ie alleen kan ontvangen en niet zenden. (kan mijn lesklant me niet tegenspreken)
Er zit wel een behoorlijke vertraging in de spraakbesturing waardoor de eerste twee woorden die ik zeg constant wegvallen. Moet nog gaan puzzelen of ik daar iets aan kan veranderen.
Ik heb 1 ruiter die aan 1 oor slechthorend is en voor haar gebruik ik dus dit setje. En af en toe voor menlessen op een groot land als ik er niet zelf bij op kan zitten. Voor incidenteel gebruik is dit een fijn setje, mocht ik meer slechthorende ruiters of kleine menpony's in mijn lessen krijgen ga ik wel op zoek naar een iets sneller systeem.