ponyjaarmarkt bemmel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:52

sabrina12 schreef:
ben ook net terug ja, was wat later gegaan rond half 11.
stonden inderdaad wat slechte paarden bij, hebben jullie dat donkerbruin paard gezien met die bulten bij zijn buik? schrok er echt van, was niet gezond!

was ook een onwijs mooi bruin/wit gevlekt shetland veulentje, hengstje, stond los bij zijn moeder met een touw om zijn nek, prachtig hoofdje, maar helaas kreeg ik mijn lieve vader niet zover.

heb wel paar foto's gemaakt, vond deze wel heel schattig, maar hij was verder beetje bang

Afbeelding

stond inderdaad ook een mooie kleurig paard, zag er verder redelijk gezond uit, moest wel de hoefjes gekapt hebben, maar misschien heb ik ook te weinig verstand ervan om te zeggen of ie wel gezond was ja

Dat was wel een leuk beestje ja! Maar die was meteen verkocht, stond trouwens wel te kuchen.

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 12:59

was hij al verkocht ja? heb hem niet horen kuchen en denk wel 10 minuten bij gestaan, maar zou zo inderdaad kunnen hoor!

heb op een gegeven moment wel het (losse) touw losjes om zijn nek gedaan met een klein knoopje, want eerst lag het op de grond en stond dat grote witte paard erop met zijn been, veulentje werd helemaal meegetrokken, vond ik wel slecht van die kerel van wie ze waren.

ach bijna alle paarden stonden of te strak, of te dicht bij mekaar maar dat is de ponymarkt..

wel jammer dat je niks hebt kunnen vinden! wat voorn paard zocht je eigenlijk, qua kleur enzo

Chaos

Re: ponyjaarmarkt bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:07

Het is dus vandaag. Tot hoe laat duurt zo iets?
Anders heb ik hem alweer gemist dit jaar. Vorig jaar ook al en het jaar ervoor was ik hem ook al vergeten, de markt. :')

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:09

haha als je voor de pony's gaat moet je snel zijn, dat is tot ongeveer 2 uur, en denk dat de meeste pony's al wel verkocht zijn nu.

verder heb je nog kermis, veel kraampjes, muziek en veel te doen:)

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:13

Chaos schreef:
Anders heb ik hem alweer gemist dit jaar. Vorig jaar ook al en het jaar ervoor was ik hem ook al vergeten, de markt. :')

Nou als je de mooitjes wilt dan moet je er vroeg bij zijn toen wij de tent uitkwamen waren ze er al, denk vanaf 4 uur ofzo en ze blijven er de hele dag maar de echt leuke zijn vaak al weg als je om 8 uur bent.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:34

Ik ben er nog steeds.. kon het niet aanzien.. had bijna een veulen meegenomen die zijn hoofd kapot had.. echt heel zielig..

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:00

Medie schreef:
Ik ben er nog steeds.. kon het niet aanzien.. had bijna een veulen meegenomen die zijn hoofd kapot had.. echt heel zielig..

Dit is ook waarom ik dit soort plekken mijd. Zolang er genoeg volk op afgaat blijft het "straathandel" met dieren. Sommigen zullen er minder moeite mee hebben maar ik kan erg principieel zijn met dit soort dingen. :o . Alles waar grote aantallen dieren en winst maken mee gemoeid gaat daar komt geheid (zichtbaar of achter de schermen) dierenleed bij kijken...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:08

Ik en mn vriend gaan naar de paardenmarkt in limburg als die er weer is
maar ik ga proberen zo weinig mogelijk naar de paardjes te kijken
en gewoon voor de braderie en de spulletjes vind altijd wel wat wat ik nog kan gebruiken..
2 paarden is voor mij genoeg dus wil er niks gaan kopen :P

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:12

sabrina12 schreef:
was hij al verkocht ja? heb hem niet horen kuchen en denk wel 10 minuten bij gestaan, maar zou zo inderdaad kunnen hoor!

heb op een gegeven moment wel het (losse) touw losjes om zijn nek gedaan met een klein knoopje, want eerst lag het op de grond en stond dat grote witte paard erop met zijn been, veulentje werd helemaal meegetrokken, vond ik wel slecht van die kerel van wie ze waren.

ach bijna alle paarden stonden of te strak, of te dicht bij mekaar maar dat is de ponymarkt..

wel jammer dat je niks hebt kunnen vinden! wat voorn paard zocht je eigenlijk, qua kleur enzo

Leuke d pony, van veulen tot een jaar of 5. Of een leuke paard.
Ik wil er wel papieren bij, en dat is vaak lastig.
Zie je een leuke staan en dan hebben ze geen papier, dat is wel frustrerend soms!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:13

ik ga morgen ook even kijken, het is hier om de hoek. er staat een bekende pony van mij, ben erg benieuwd of die al weg is en naar wat voor mensen. heb er altijd een heel dubbel gevoel bij.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:22

Chaos schreef:

In Elst komt er ook nog een paardenmarkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:23

ikzelf was er ook vandaag
veel mindere ponys helaas
ik had zelf nog wel interesse in een paint
hij had een leuk vlekkenpatroon en aangezien hij ook de bouw had die ik zocht uiterlijk bijna perfect zelfs
maarja toen achtergrond info vragen bij de verkoper
ze beweerde dat het een volbloed is maar wist niet wat de ouders waren geen volle paint dus
hij was 4 en nog niet ingereden.
en had gruwelijke hengsten streken(meneer was nog hengst)
toch nog wel interesse vraag prijs vragen 2500!
ik dacht echt bij mezelf die is maf!
met 700 wou ze niet akkoord dus heb hem maar laten staan.
ik heb ook nog dat bruine paard gezien die helemaal onder de bulten zat
smerig om aan te zien dat de eigenaar hem zo verkocht terwijl het toch wel een schat van een beest was
en dat trekpaard dat vlak langs hem stond was helemaal onrustig van de jeuk door de mok op zijn benen
zonde vind ik zoiets altijd

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:30

jameyskatje schreef:
ik ga morgen ook even kijken, het is hier om de hoek. er staat een bekende pony van mij, ben erg benieuwd of die al weg is en naar wat voor mensen. heb er altijd een heel dubbel gevoel bij.

veel plezier morgen, maar dan is de markt al afgelopen ;)

buurman heeft peerd gekocht, vriendlief is hem nu ophalen, ik tank thuis even bij en ga dan straks op de wei wel kijken wat er staat
vond het 10x niks de hele opstelling.
om maar te zwijgen van het riviertje water wat er op de weg liep vol mensen poep bleee

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:32

De handelaar bij wie ik op stal sta is vandaag ook geweest. Hij had een hele mooie haflingermerrie bij, met manen van een meter, chique type. Iemand die gezien?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:33

yep, stond als ik me niet vergist naast nog een haflinger, beetje donkere kleur merrie?? wel beetje zure uitdrukking

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:35

ag.. ik dacht dat het maandag en dinsdag was..
helaas pindakaas,
waarschijnlijk heb ik nu veel gescheld en scheve blikken misgelopen, dus zo erg vind ik het niet.

wat voor paard stalnijmegen? toevalling een haflinger?:)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:36

LisaFaded schreef:
Chaos schreef:

klopt, eerste maandag van de maand. bij ons voor de deur, dus daar ben ik zeker bij :D

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:38

mijn vriend en dochtertje komen er net vandaan. Vriendlief vond het erg zielig allemaal en hij vondt die handelaren maar van die "louche" typetjes.

Volgens mij moet je niet verwachten dat je een goed paard voor weinig kunt kopen daar. Ikzelf zou het risico niet nemen om daar een paard te kopen...

Elst is inderdaad maandag 5 september

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:38

Ik wilde ook gaan kijken, maar vanwege drukte lukte het niet...
Maar zo te horen heb ik niks gemist :o

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:39

morgen is wel de drafbaan voor het 5e jaar, maar geen markt
wat de buurman heeft gekocht? nee geen haflinger, die had die vorig jaar al daar gekocht.
nu is het een knoepert van een 4 jarige ruin.. volgens mij draver
iig niet mijn te paard, maar diertje gaat een zonnige leven als grasmaaier en weide genootje tegemoed, ds heeft niks te klaagen

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:40

jameyskatje schreef:
LisaFaded schreef:

klopt, eerste maandag van de maand. bij ons voor de deur, dus daar ben ik zeker bij :D

Heb vorig jaar een shetlander veulen daar gekocht. Ze staat in mijn profiel :D

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:41

Ik heb er genoeg vd markt gehaald, en zou het zo weer doen, mits ik niet zwanger was. nu echt geen tijd meer voor.
heb met alle dieren die ik vd markt heb gehaald geen problemen gehad ofzo.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:56

Lisa, wel een schatje hoor!

Stal: ik zou dan in ieder geval wel een bevriende kenner meenemen (ik heb namelijk niet zo'n medische blik...). Je moet ook gewoon geluk hebben denk ik, bij wie je m ook koopt...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:58

LisaFaded schreef:
Heb vorig jaar een shetlander veulen daar gekocht. Ze staat in mijn profiel :D

wat een leukerd!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:21

vond het er redelijk uitzien allemaal, zeker niet zielig, of naja er stonden wel zielige tussen, maar om nou te zeggen JEETJE.. nee hoor helemaal niet.

maar goed leuke markt was de eerste keer in Bemmel, maar vond het er keurig geregeld alleen het parkeren voor trailers was een beetje een zooitje haha.

vond wel dat ze veel durfden te vragen ook voor die kleintjes jeetje zeg,
en wat waren er bijna veel merrie gedekt tussen door schandalig, heb veel hengsten merries zien bespringen om echt te dekken, maargoed.