paard hangt aan halstertouw, brengt zichzelf in gevaar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:44

opisop_shop schreef:
nadeel met dat alles is, dat het alleen werkt als je erbij bent, paard kan dan dus nog steeds niet veilig vaststaan zonder personen erbij.

Cassidy, de safe clip kun je instellen qua weerstand, de aussie ring niet zo te zien?
Dan is de safe clip toch beter lijkt mij, aangezien ze met de aussie ring gewoon 'aan de wandel' kunnen gaan (dus gewoon weglopen zonder angst bedoel ik , bijvoorbeeld omdat een paard wat in de buurt staat eten krijgt en zij dat ook willen) ?

Aussie ring is in te stellen, bekijk filmpje maar.

http://www.youtube.com/watch?v=evul8o7AHyE

Uitleg over de verschillende instellingen op 0.10
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 18-08-11 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:46

Ik heb alleen de beginpost gelezen.
Mijn paard heeft dit ook heel lang gedaan, tot ik het op een gegeven moment zat was. Ze ging hangen en ik heb haar een ongelofelijke zwiep onder de kont gegeven met een zweep, ze wist niet hoe snel ze weer op 4 benen moest gaan staan. Tegenwoordig kan ze gewoon braaf staan, zelfs zonder dat iemand erbij is.
Meid heeft heel wat halsters en touwen gesloopt, maar ik was altijd bang dat ze zichzelf sloopte.
En schrikken kunnen ze natuurlijk altijd, ze kunnen altijd wel een keer gaan hangen, het blijft opletten.

alecmaas11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:54

penny is prut :D
Whaha sorry.. :P
Maar okeej.. ik snap wat je bedoelt ;)

Muppett

Re: paard hangt aan halstertouw, brengt zichzelf in gevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:17

Hmm @Quellian, die neiging krijg ik ook! Paard heeft weer gehangen (niet met mij erbij) en haar halster weer gesloopt. Had 'm net gerepareerd! Ik heb nooit een zweepje in mijn hand als ik aan het poetsen ben enzo, en we staan op een stal vol penny's, maar het zou misschien wel een keer goed zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:22

maar dan zorg je toch gewoon dat je wel een zweepje bij je hebt? Lijkt me geen overbodige luxe.

CriolloJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:30

Hey,

Heb ook een safe clip besteld.
Hopelijk komt hij snel toe en kan ik eens proberen wat voor effect die heeft.
Mijn appaloosa heeft ook hetzeflde probleem, eens hij druk voelt gaat die hangen tot er iets breekt.
En los laten staan is geen optie aangezien die vaak mee moet op dagtocht. En daar moeten ze tijdens de lunchpauze blijven staan, ook zonder dat er mensen in de buurt zijn.

Groetjes;
Jan

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:50

Arianna1983 schreef:
Hmm @Quellian, die neiging krijg ik ook! Paard heeft weer gehangen (niet met mij erbij) en haar halster weer gesloopt. Had 'm net gerepareerd! Ik heb nooit een zweepje in mijn hand als ik aan het poetsen ben enzo, en we staan op een stal vol penny's, maar het zou misschien wel een keer goed zijn.

Nee ik sta ook niet standaard met een zweepje te poetsen, maar op een keer was ik zó kwaad, ik was er zó klaar mee, heb er even een zweepje bij gepakt de volgende keren.

Tijdje geleden deed ze het ook weer. Ik een zweepje gepakt en even tegen de deurpost aan gezwiept, ze wist het héél snel :+