. Allemaal heel vervelend maar de eigenaar maakt dit soort beslissingen en niet de mensen die te doen hebben met het dier... Zolang de eigenaar niet zelf actie onderneemt of de TS het dier op papier overneemt kan niemand iets doen... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Allemaal heel vervelend maar de eigenaar maakt dit soort beslissingen en niet de mensen die te doen hebben met het dier... Zolang de eigenaar niet zelf actie onderneemt of de TS het dier op papier overneemt kan niemand iets doen... Rapperijder schreef:TS, ik begrijp je niet goed.
- Het paard staat in pension, er wordt stalgeld voor betaald en ze wordt goed verzorgd door de pensionhouder
- Je schrijft zelf dat ze niet zo heel kreupel is, en dus nog lekker op de wei kan staan zonder problemen
- er wordt niet met het paard gewerkt
- het paard is niet van jou.
Ik zie het probleem niet. Het is een paard met een blessure die op rust staat. Wat is daar mis mee en waarom wil jij per se dat er een DA bijkomt of dat ze naar de slacht gaat?
Ik heb zelf ook een blessurepaardje ergens op de wei staan. Ik weet dat ze goed verzorgd wordt, maar ik heb te weinig tijd om er vaak heen te gaan. Ik weet dat ze licht kreupel is en ik weet ook hoe dat komt. Er is niks meer aan te doen behalve haar laten inslapen als het niet meer paardwaardig is. Voordat het zover is kan een DA niks betekenen voor mijn paard.
Ik zou het niet leuk vinden als wildvreemde mensen mij zouden bellen en ter verantwoording roepen.
Als ze graatmager wordt, op 3 benen staat of niet meer overeind kan heb je een goede reden om je ermee te bemoeien. Eerder niet.
Daarom wil ze graag die keuring.