Wat laten zien als je je aanmeld bij de jury?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:16

ponyparadijs schreef:
Dat is dan wel een erg streng secretariaat,
Want ik stuur dat niet direct door naar het KNHS hoor!!

Wat geef je dan door aan de jury als reden van het niet starten van de combinatie? Als ik als jury door krijg dat een combinatie niet mag starten omdat de entingen niet in orde zijn, dan geef ik dat wel degelijk aan op het wedstrijdformulier.

fienaaa

Re: Wat laten zien als je je aanmeld bij de jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:59

Bij ons mag de combinatie wel HC starten als de entingen niet in orde zijn...

@ Ponyparadijs, ik ben zeer tevreden met deze gang van zaken; het is glashelder, en iedereen die er start heeft zijn zaakjes gewoon op orde (voor zover dat gecontroleerd kan worden enz.).

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:01

Misschien ben ik iets te coulant. Want soms is het ook gewoon onwetendheid van de mensen.

En over het algemeen vraagt een jury aan mij niet waarom iemand niet is gestart.

Fienaaa waarom mag er wel HC worden gestart? Want dat klopt toch ook niet!

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:07

ponyparadijs schreef:
Misschien ben ik iets te coulant. Want soms is het ook gewoon onwetendheid van de mensen.

En over het algemeen vraagt een jury aan mij niet waarom iemand niet is gestart.

Fienaaa waarom mag er wel HC worden gestart? Want dat klopt toch ook niet!

Ik weet niet precies waarom er wel hc gestart mag worden (maar volgens mij mag je hier hc starten zonder startkaart enz in te leveren).
Bij mijn eerste wedstrijd was dit tenminste het geval. Ik reed mijn eerste wedstrijd met mijn fjord en hij was wel ingeënt maar had geen basisinenting gehad. Dit is toen direct naar de knhs doorgestuurd, en ik kreeg een brief thuis. Maar dit was ook onwetendheid! (mijn ouders hebben beiden niet veel verstand van paarden, maar voor wedstrijden moest ik alles zelf organiseren!)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:09

Ok, misschien een beetje een oliedomme vraag, maar net als bij Relaxed worden de papieren in het outdoorseizoen hier elke keer gecontroleerd (Groningen en Drenthe).

Hoe doe je dat als je alleen op wedstrijd gaat, dus een keer geen voorlezer hebt? Ik zie het nog niet voor me dat ik zo'n groot paspoort met startkaart in mijn rijjasje heb om eerst aan de jury te laten zien.

Wat is dan gebruikelijk (als het secretariaat het niet zou willen controlleren)?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:08

Officieel mag je HC ook alleen maar starten met coupons. Daar moet je dus een startkaart voor hebben.
Dat je dan dus direct wordt door gestuurd naar het KNHS vindt ik al helemaal absurd. Maar goed misschien ben ik toch niet strikt genoeg.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:33

Gelukkig is dit in brabant niet gebruikelijk, want met al die regen van de laatste tijd denk ik dat er niks meer van mijn dure paspoort over zou zijn gebleven. En ook de zakken in mijn rijjasje zijn niet groot genoeg voor zo`n paspoort en ik heb ook niet altijd een lezer of iemand anders mee.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:50

Wij schrijven ons binnen in de kantine in met het paspoort he, dus je hoeft er niet constant mee te rijden/lopen! Dan wordt het dus ook niet nat oid ;)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:51

Dan niet, maar hierboven schrijven er veel dat ze het voor de proef nog aan de jury moeten tonen.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:52

CaPrIoLe`79 schreef:
Dan niet, maar hierboven schrijven er veel dat ze het voor de proef nog aan de jury moeten tonen.

Dat vind ik ook erg onhandig inderdaad ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:59

Hier in Friesland is het in het buitenseizoen de gewoonte dat er bij het aanmelden, het paspoort en de startkaart door de jury wordt gecontroleerd. En las dat iemand zei dat dat hier wel kon, omdat het hier rustig was op wedstrijden. Kan je vertellen dat er hier ook genoeg rubrieken zijn met 30 starts. En ook dan wordt het paspoort en de startkaart gecontroleerd. In de winter zegt de jury het tegen het secretariaat wie er zijn wedstrijddocumenten moet laten zien.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 02:11

FriesWytske schreef:
Hier in Friesland is het in het buitenseizoen de gewoonte dat er bij het aanmelden, het paspoort en de startkaart door de jury wordt gecontroleerd. En las dat iemand zei dat dat hier wel kon, omdat het hier rustig was op wedstrijden. Kan je vertellen dat er hier ook genoeg rubrieken zijn met 30 starts. En ook dan wordt het paspoort en de startkaart gecontroleerd. In de winter zegt de jury het tegen het secretariaat wie er zijn wedstrijddocumenten moet laten zien.

Ok, maar mijn vraag is dan hoe je dat doet zonder een voorlezer? Ik zal vast niet de enige zijn die ooit alleen naar een wedstrijd gaat, maar wil ook niet degene zijn die de jury gelijk in het harnas jaagt. :o

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:48

Valencia2002 schreef:
Ok, maar mijn vraag is dan hoe je dat doet zonder een voorlezer? Ik zal vast niet de enige zijn die ooit alleen naar een wedstrijd gaat, maar wil ook niet degene zijn die de jury gelijk in het harnas jaagt. :o

Ik vraag de deelnemer dan meestal om na de proef als het paard weer op de trailer staat alsnog de papieren te komen laten zien.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:27

Ok dank je Anoeska. Maar het is dan neem ik aan wel gebruikelijk dat de amazone/ ruiter langs de buitenkant van de ring even naar de jury rijdt denk ik?

Lijkt mij anders zo vreemd als je zelf maar begint te rijden. Zou mij zelf aardig opgelaten voelen als ik niet even naar de auto zou rijden om te vertellen wie ik ben (en al helemaal als er wat uitgevallen zijn). Natuurlijk niet wanneer dit bij het secretariaat wordt gecontroleerd.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:39

ik kom ook uit brabant en heb nog nooit meegemaakt dat er naar mijn paspoort of startkaart werd gevraagd; ik heb het wel altijd bij en in de auto liggen.
voordat ik de proef start meld ik me bij de jury met mijn naam en naam van mijn paard en dan daarna starten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:35

Valencia2002 schreef:
Ok, misschien een beetje een oliedomme vraag, maar net als bij Relaxed worden de papieren in het outdoorseizoen hier elke keer gecontroleerd (Groningen en Drenthe).

Hoe doe je dat als je alleen op wedstrijd gaat, dus een keer geen voorlezer hebt? Ik zie het nog niet voor me dat ik zo'n groot paspoort met startkaart in mijn rijjasje heb om eerst aan de jury te laten zien.

Wat is dan gebruikelijk (als het secretariaat het niet zou willen controlleren)?

Dan kun je voordat je op gaat zadelen alvast bij de jury langs gaan. Die willen ze dan wel controleren en onthouden dat dan wel :j Gebeurt hier best wel regelmatig zo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:36

fienaaa schreef:

Dat mag dus helemaal niet :n Entingen niet in orde is diskwalificatie en de betreffende combi mag helemaal niet meer meedoen, in geen enkele rubriek.. De entingen zijn niet in orde, dus in theorie, ben je dan een eventuele besmettingsbron (als je tenminste teruggaat naar het doen van de entingen ;) )

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:34

Relaxed schreef:
fienaaa schreef:

Dat mag dus helemaal niet :n Entingen niet in orde is diskwalificatie en de betreffende combi mag helemaal niet meer meedoen, in geen enkele rubriek.. De entingen zijn niet in orde, dus in theorie, ben je dan een eventuele besmettingsbron (als je tenminste teruggaat naar het doen van de entingen ;) )

Het is alweer een poos geleden, maar de pony had toen niet de twee basisentingen gehad, maar gewoon 1 enting per jaar... Dus veel zou er niet kunnen gebeuren. Maar je hebt wel gelijk... Maar op onderlinge wedstrijden is er dan ook kans op besmetting...

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:45

thx voor de tips

kellymeup84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:09

De meeste jury leden nemen genoegen met je naam en de naam van het paard.Soms kan er een controle plaats vinden.Zorg dus wel dat je alle gegevens bij je hebt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:20

Okeej dankjewel

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:48

Ik heb nog nooit iets aan de jury zelf laten zien in de jaren dat ik wedstrijden reed..
Alleen paspoort+startkaart en coupons aan het secretariaat. Ik zou niet weten hoe ik het aan de jury zou moeten laten zien als die al in het hokje zit boven de bak. Ook op wedstrijden buiten mijn manege altijd alleen aan het secretariaat. Mijn voorlezer heeft ook nog nooit iets laten zien, kijkt alleen de jury aan om te kijken wanneer ze mag beginnen. Ik lees dit echt voor het eerst!