Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
), alleen kun je beter de leidingen vastzetten met daarvoor bedoelde clips, via bv de caravanhersteller te kopen.hans_eefje schreef:Oh, en waar bestellen jullie zo'n grote plaat?
hier bij de houthandel lukt dat precies niet... enkel platen tot 1m53 en wij hebben 1m56 nodig....
hans_eefje schreef:niet aan te komen, niet te bestellen bij de houthandels hier in de buurt
eventueel via een naburig dorp maar dan zou het een speciale bestelling zijn met leveringskosten van dien
tja, het gaat aan weerszijde maar om 1,5 cm maar ja... hoe weten we dan of het nog voldoende draagvermogen heeft, he... gaan morgen maar eens contact opnemen met de trailercentrale hier in de buurt... Hopelijk kunnen zij helpen en desnoods rijden we zelf een keertje naar plywood ofzo.
hans_eefje schreef:niet aan te komen, niet te bestellen bij de houthandels hier in de buurt
eventueel via een naburig dorp maar dan zou het een speciale bestelling zijn met leveringskosten van dien
tja, het gaat aan weerszijde maar om 1,5 cm maar ja... hoe weten we dan of het nog voldoende draagvermogen heeft, he... gaan morgen maar eens contact opnemen met de trailercentrale hier in de buurt... Hopelijk kunnen zij helpen en desnoods rijden we zelf een keertje naar plywood ofzo.
hans_eefje schreef:7 polig , zit ook op mijn bus zo en als ik een aanhanger leen is dit ook zo .
Achteruit rij licht is wel handig maar niet echt haalbaar/noodzakelijk voor ons.
)
Puera schreef:Meelezer breekt in.
Interessant topic!
Ik heb helaas een vergelijkbaar probleem. Situatieschets:
Anderhalfpaards Weijer uit 1993. De trailer is in 2004 in mijn bezit gekomen, toen zijn alle wanden en de bodem vervangen. De trailerhandelaar heeft er nadien een gietvloer in gezet. Twee of drie jaar terug heb ik deze deels laten vervangen omdat de vloer losliet bij de laadklep.
Onlangs ontdekte ik een zachte plek in de linkerwand. Eergister, nadat we de gietvloer deels hebben verwijderd, bleek het hout in slechtere conditie te zijn dan we gedacht hadden. De bodem is aangetast, vermoedelijk doordat de kitranden van het nieuwe deel gietvloer niet goed genoeg zijn aangebracht.
Nu heb ik de volgende opties: de vloer deels vervangen (is dit wijsheid?) of, mijn voorkeur: de hele trailer strippen (op de klep na) en alles nieuw.
Wat zijn alternatieven voor een gietvloer?
Puera schreef:Excuus, mijn vorige post was qua informatie niet volledig. De bodem is wel degelijk in de lak gekomen, ik weet alleen niet welke. Alle zaagranden van de zijwanden zijn toen ook behandeld.
De nieuwe bodem komt nu wel in een goede lak.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ik de klep wel zou moeten vervangen als die nog goed is.
Zoals in mijn vorige post gevraagd: is deels vervangen ook een optie of is helemaal vervangen van de bodem 't beste?
hans_eefje schreef:Zo was het bij ons toch ook wel wat. Eens je eraan begint... :-(
Maar goed, dan kan je ook je nieuwe vloer uit twee verschillende platen maken... dat is dan hetzelfde effect (en is het probleem van de grote platen niet vinden opgelost). Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Hoe zou je dat aanpakken en waar je leg de naad dan? Of zou je dat net helemaal niet doen?
Morgen is de bouwvak hier gedaan en kunnen we terug rondbellen. Ben benieuwd want ben totaal niet geduldig en dit duurt me veelst te lang