schokkend!! wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Funnygirl

Re: schokkend!! wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:29

Ik heb het verhaal gelezen en het is niet niks maar goed te lezen dat de merrie het zo goed oppakt. Om wondjes te laten genezen wil ik nog wel eens calendula zalf gebruiken. Heb al vervelende wonden gezien die hier goed mee genezen. Calendula kun je gewoon halen bij een drogist. Je moet alleen even kijken of je het mag gebruiken bij jou paard. Maar het geneest goed en geeft weinig wild vlees is mijn ervaring.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:45

Wat een verhaal, inderdaad wat je zegt: ''dit geloof je toch niet?!"' Triest voor zo'n lief ponytje dat er zo met haar is omgesprongen... Maar wat fijn voor haar dat ze nu in zo'n liefdevolle omgeving is terechtgekomen. Klasse! Heel veel succes met de verdere behandeling, dat ze maar gauw op mag knappen!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 10:26

tja, en dan kom je in de wei aan om de pony te pakken om de wond weer te verzorgen..........
om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ALLE hechtingen eruit liggen en de wond openstaat.........gvd gvd gvd
de wond is uiteraard wel wat hersteld en dichtgegroeid , maar nog lang niet voldoende om het maar zo te laten , ben gaan bellen en ipv morgen komt de dierenarts eind vd middag.
helemaal opnieuw hechten is geen optie , daar is de wond te oud voor , we willen vanmiddag kijken of het mogelijk is om steunhechtingen te plaatsen , zodat de wond niet nog verder opengaat.
ik zal er vanmiddag een paar foto"s van maken en die hier in link plaatsen ,want het is niet fraai om te zien.

baal hier echt vreselijk van , maar ja , dat krijg je natuurlijk als een pony zich goed begint te voelen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:43

Wat vervelend zeg!

Maar wel fijn dat het zoveel beter met je paardje gaat!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:49

Wat vervelend zeg!

Ik hoop dat het snel beter gaat met je paardje!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:51

rachel_j schreef:
tja, en dan kom je in de wei aan om de pony te pakken om de wond weer te verzorgen..........
om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ALLE hechtingen eruit liggen en de wond openstaat.........gvd gvd gvd
de wond is uiteraard wel wat hersteld en dichtgegroeid , maar nog lang niet voldoende om het maar zo te laten , ben gaan bellen en ipv morgen komt de dierenarts eind vd middag.
helemaal opnieuw hechten is geen optie , daar is de wond te oud voor , we willen vanmiddag kijken of het mogelijk is om steunhechtingen te plaatsen , zodat de wond niet nog verder opengaat.
ik zal er vanmiddag een paar foto"s van maken en die hier in link plaatsen ,want het is niet fraai om te zien.

baal hier echt vreselijk van , maar ja , dat krijg je natuurlijk als een pony zich goed begint te voelen.

Wat vervelend zeg, heeft zij geschuurd dat dit gebeurd is. Sterkte.
Groet

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:22

Das balen! :(:)
Wel fijn dat de pony zich beter voelt!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 14:32

pffffff zit nu maar te wachten op een telefoontje van de da dat ze eraan komt , ga dadelijk alvast het voer maar klaarmaken/zetten dan heb ik in elk geval iets om handen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:46

Vervelend he wachten :(:)

Succes straks!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:50

Ik zie net je topic Rachel, wat een ongeluk allemaal zeg ! Ik hoop voor jullie beide dat je paardje weer lekker opknapt zover het kan en dat ze zich snel goed voel!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:25

Jeetje, das balen zeg.

Hopelijk kan de VA er nog iets mee doen.

Maar wel fijn dat ze zich duidelijk beter voelt.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:31

de VA heeft er 2 steunhechtingen in geplaatst , we vonden het geen optie om de randen schoon te snijden en alles opnieuw te hechten , omdat het dan na een week waarschijnlijk gewoon hetzelfde verhaal zou zijn.
met de steunhechtingen is de wond toch enigszins dichtgetrokken, en kan dan van binnenuit genezen , het genezingsproces zal alleen wat langer duren , maar daar maak ik me niet druk om, belangrijkste is dat het in orde komt.
afgezien daarvan was het allemaal goed, en zag ze er goed uit , ook geen enkel teken van infectie iod , dus het harde werk is in dat opzicht niet voor niks geweest!
hopelijk gaat het herstel nu goed doorzetten , en kunnen we dadelijk echt lekker van en met haar genieten!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:51

de steunhechtingen doen het op dit moment gelukkig nog goed , alleen kan ik haar niet meer op stal voeren, want zo gauw ze de kans krijgt staat ze met haar kont (dus wond) tegen de muur aan te schuren.
ook wordt het lastiger om de medicatie erin te krijgen, want ze wil haar eten niet, ze is verzadigd en gaat nu alleen nog voor het lekkere.
zou het werken om het in een schep appelmoes te doen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:57

Medicatie door wat appelmoes roeren en met een oude wormenspuit in de mond spuiten. Beginnen en eindigen met spuit pure appelmoes.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:14

jeetje wat een verhaal zeg! fijn dat het goed gaat met de pony! beetje jammer dat de hechtingen eruit gesprongen waren!
ik zou ook gewoon met appelmoes proberen ja!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:47

tamary schreef:
Medicatie door wat appelmoes roeren en met een oude wormenspuit in de mond spuiten. Beginnen en eindigen met spuit pure appelmoes.

Yup! Of ipv van appelmoes, jam gebruiken, vooral iets met kaneel smaak schijnt erg geliefd te zijn bij paarden. :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:34

Ja, of een broodje rietsuikerstroop met de medicatie. Ik deed juist expres geen gewoon broodje stroop, zodat ze geen verschil proefden. Bij twee paarden van me heeft dat in elk geval gewerkt. En anders afwisselen, appelmoes, stroop, appelmoes kan je ook goed op brood smeren trouwens.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 11:15

ik zal het dan vanavond idd eens met appelmoes gaan proberen , want het begint nu een beetje een bron van frustratie te worden zeg maar, sta telkens eten klaar te maken en dan eet ze het niet op ,kan het niet aan de anderen opvoeren omdat er antibiotica inzit en moet dan weer iets anders gaan proberen om de antibiotica in haar te krijgen!

de steunhechtingen doen het echter nog steeds goed, dus dat klop ik even af, ik hoop dat het nu zo blijft.

ondertussen zit ik al weer met een nieuw probleem , en dat is dat mijn eigen paard zichzelf sinds een tijdje ineens de heerser over de wei voelt (ze lopen bij ons in groepsverband) en hij heeft nu in 2 weken tijd al 3 andere paarden kreupel geslagen.
pfffff soms hebben ze echt geen besef hoe lastig ze het voor ons kunnen maken!!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:23

Super dat de steunhechtingen er nog inzitten.

Wel erg vervelend dat ze de AB niet wilt eten. Bij onze oude fries werkte een boterham met jam erg goed. Hij at het zo op terwijl hij ze door de brokken enzo ook niet hoefde. Je zou het idd ook met appelmoes kunnen proberen.
Succes ermee. Hopelijk krijg je de AB zo wel naar binnen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 16:57

tot nu toe geneest het met de steunhechtingen erin helemaal super!!
er komt praktisch geen vocht meer uit de wond en de zwelling is ook bijna helemaal weg.
zal proberen om er vanavond een foto van te maken.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:01

Klinkt goed!
Afname vocht en zwelling is een teken dat het rustig is en dat is wat je wilt :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 17:10

ja ben er ook echt heel blij mee!!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:55

Ik ben ook benieuwd naar nieuwe foto's!
Heb je eigenlijk nog rontgenfoto's laten maken? :)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:05

Heb je eerste topic niet gelezen maar kan wel raden waarom het een andere wending heeft genomen..(denk ik)
Wat een verhaal verder meid..en wat een gedoe!!
Ik hoop dat het weer mooi "opdroogt" en jullie lekker van haar kunnen gaan genieten..

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:37

o mijn god wat vervelend en dit had de vorige eigenaar echt moeten weten en wat erg om dat dan te verzwijgen voor u heel veel sterkte