Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag je handschoenen?

Ja, altijd.
382 (61%)
Soms.
137 (22%)
Nooit.
99 (16%)

Totaal aantal stemmen: 618

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:58

Ik gebruik soms handschoenen, het ene paard is een manege paard geweest die is heel stug en vooral sterk in de mond en duikt veel dus daar gebruik ik wel handschoenen anders heb ik mijn handen in no time open.
Mijn andere paard heb ik zelf beleerd en is daarom zo licht als een veertje en lekker nageeflijk en die berijd ik altijd zonder handschoenen. :D

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:00

Ja altijd !
als ik zonder ga rijden krijg ik baleren. Puur omdat ik altijd met handschoenen rijd.
Óok als ik weet dat mn pony wat heet kan zijn longeer ik ook wel is met handschoenen :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:02

ik rijd altijd met handschoentjes, met jonge paarden (0-3/4) longeer/loop ik ook met handschoenen.

Anoniem

Re: Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:04

Ik rijd ook altijd met handschoenen, anders krijg ik blaren.
En nee.....je krijgt die blaren niet omdat je te hard bent in de mond.... :roll: Maar door het constante 'schuren' van de teugels tegen je hand. Dat gaat op den duur gewoon irriteren, en daar krijg ik blaren van.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:07

Ik rij eigenlijk nooit met handschoenen, ze werken me tegen :j
Ik heb ook nooit last van blaren, terwijl ik eigenlijk wel een gevoelige huid hem anders. Er zit gewoon een goede eeltlaag over nu :j

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:15

Blaren van trekken in de mond..
Wel eens een blaar op je voet gehad door je schoen?
Moet je daar heel hard voor in je schoen stampen om die blaren te krijgen?
Nee. Blaren krijg je door wrijving waardoor je opperhuid van je lederhuid loslaat.
En die wrijving kan ook plaats vinden met weinig teugeldruk.
Ik heb zelf, zeker als ik zonder handschoenen rijd, dat mijn teugels ongemerkt heel kleine stukjes langer worden, waardoor ik ze af en toe moet verpakken. En wat heb je dan? Inderdaad. Wrijving. :+

Tottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:28

Eerst heel lang wel toen weer een tijd niet. Toen kreeg ik gezeur met wedstrijden dat ik witte handschoenen aan moet. Vond het niet lekker zitten omdat ik het niet gewend was. Dus sindsdien rij ik wer weer standaard mee.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:41

Ik rijd er ook altijd mee, ik heb een hele gevoelige huid ofzo want zelfs als ik met losse teugel rijd krijg ik blaren!
Ligt dus gewoon aan de combinatie huid/teugel denk ik..

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:52

Ik altijd

heel in het begin niet maar toen later wel kreeg wel eens blaren en toen had ik handschoenen gekregen en eigenlijk nooit meer zonder mee gereden

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:54

Ik rijd altijd met handschoenen.
Heb nou eenmaal zachte handjes haha :P

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:54

Ik rij altijd zonder handschoenen, ben niet anders gewend :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 00:24

Ik ben op een gegeven moment in de winter met handschoenen gaan rijden omdat mijn vingers bevroren.. nouja bijna dan. En met wedstrijden gingen ze steeds zeuren dat ik handschoenen aan moest, en dat is echt rot als je dat niet gewend bent. Dus sindsdien rijd ik eigenlijk altijd met handschoenen.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 00:32

ik rijd altijd zonder handschoenen. gelukkig geen last van blaren oid..

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 01:05

SKZTx3 schreef:
Ik ben op een gegeven moment in de winter met handschoenen gaan rijden omdat mijn vingers bevroren.. nouja bijna dan. En met wedstrijden gingen ze steeds zeuren dat ik handschoenen aan moest, en dat is echt rot als je dat niet gewend bent. Dus sindsdien rijd ik eigenlijk altijd met handschoenen.

Hoezo is dat verplicht dan?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 01:09

Ja, op (dressuur)wedstrijden zijn handschoenen verplicht.
Ik rijd altijd met handschoenen, wel hele dunne.

Testify

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:46

Eigenlijk nooit meer, maar als ik met handschoenen reed vond ik zachte leren heel fijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:50

Ik draag ze altijd, puur automatisme, denk ik.
Zonder kan ik ook rijden, doe ik in de zomer ook wel eens, maar in de winter zijn ze toch wel erg lekker!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:25

Ik kan niet zonder. Al doe ik niets met de teugels, dus met lange teugels rijden, ik draag ze hoe dan ook. Ik krijg anders blaren, je hebt meer grip en het zit gewoon lekker. En dan heb ik ook liever van die suède handschoenen dan leer. Bij leer glijd me teugel te gemakkelijk me hand uit (dressuur leren teugel).

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:02

Ja, ik rij altijd met leren RSL handschoenen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:34

Nooit, ik kan niet met handschoenen rijden/mennen. Ik heb voor mijn gevoel niet zoveel contact met het paard.
Af en toe als een paard wat "vervelend" is krijg ik wel blaren van de verkeerde teugels. Met springteugels bv als het paard snel de teugels uit je handen trekt. Dat is niet iets wat je er binnen 5 minuten uit hebt. Maar dan pak ik gewoon andere teugels.
Verder moesten we met menbewijs eigenlijk voor de netheid ook met handschoenen. Nou ik heb even geoefend maar had echt totaal geen controle meer over het paard. Had totaal geen grip. Dus toch maar zonder handschoenen examen gedaan anders was ik echt gezakt:p.
Vaak krijg je blaren als je de teugels teveel vast houdt dus teveel knijpt/spanning. Niet altijd maar vaak wel. Heb een hele poos gereden met handschoenen omdat ik heel snel blaren had. Maar daar moest ik even doorheen met als gevolg dat ik nu niet meer met handschoenen kan.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:38

Ik rij altijd met handschoenen :j Vind het veel fijner dan zonder, ook als mijn paard longeer of met haar ga wandelen trek ik m'n handschoenen aan.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:02

Ja altijd, alleen al omdat het op wedstrijden ook moet. En omdat mijn handen veeeel zachter zijn sinds ik een winter en een zomer met Roeckls gereden heb.

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:31

ik heb zowiezo geen last van blaren. zomers draag ik ze (meestal) niet, in de winter wel en met wedstrijden

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:41

wizewo schreef:
Joviban, wat is je onderschrift toepasselijk.

Dus als je je edel achterwerk open rijdt op een lange buitenrit, heb je daar ook teveel druk?

Afhankelijk van je handschoen voel je exact hetzelfde en doe je exact hetzelfde (wilde ook vgl dunne roeckls en ski handschoenen maken). Ik kan het me alleen beroepsmatig niet permiteren om zonder handschoenen te rijden. Eelt en open handen kan gewoon niet. En dat heb je ook als je een hele zachte hand hebt. Handschoenen voorkomen dat. Zou het me alleen moeten aanleren van ze ook met mesten ed aan te doen...

Nou inderdaad.
Wat een onzin wordt hier geschreven zeg. :')

KarlijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:25

ik gebruik ook alleen in de winter handschoenen.
ik vind zonder iets fijner rijden.
Meer grip (heb ook niet bijzonder goede handschoenen)