Mijn andere paard heb ik zelf beleerd en is daarom zo licht als een veertje en lekker nageeflijk en die berijd ik altijd zonder handschoenen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar door het constante 'schuren' van de teugels tegen je hand. Dat gaat op den duur gewoon irriteren, en daar krijg ik blaren van. 
SKZTx3 schreef:Ik ben op een gegeven moment in de winter met handschoenen gaan rijden omdat mijn vingers bevroren.. nouja bijna dan. En met wedstrijden gingen ze steeds zeuren dat ik handschoenen aan moest, en dat is echt rot als je dat niet gewend bent. Dus sindsdien rijd ik eigenlijk altijd met handschoenen.
Vind het veel fijner dan zonder, ook als mijn paard longeer of met haar ga wandelen trek ik m'n handschoenen aan. wizewo schreef:Joviban, wat is je onderschrift toepasselijk.
Dus als je je edel achterwerk open rijdt op een lange buitenrit, heb je daar ook teveel druk?
Afhankelijk van je handschoen voel je exact hetzelfde en doe je exact hetzelfde (wilde ook vgl dunne roeckls en ski handschoenen maken). Ik kan het me alleen beroepsmatig niet permiteren om zonder handschoenen te rijden. Eelt en open handen kan gewoon niet. En dat heb je ook als je een hele zachte hand hebt. Handschoenen voorkomen dat. Zou het me alleen moeten aanleren van ze ook met mesten ed aan te doen...