Waarom sluiten rijbroeken zo hoog?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunny2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:09

Ik heb veel liever een hoge rijbroek, dan kun je teminste bukken e.d. zonder dat je broek half afzakt ;-) Maar er zijn ook lagere modellen te koop.

lauraaaa

Re: Waarom sluiten rijbroeken zo hoog?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:25

ik heb bijna alleen hoge broeken met bandplooi, dus inderdaad echt die navelbroeken haha :p . Dit omdat ik altijd mn shirtje of polo in mn broek draag met riem omdat ik er echt niet van houd als die shirtjes tijdens het rijden gaan wapperen, het moet aansluitend blijven zitten. En ik vind die klassieke modellen gewoon mooier. Buiten de paarden draag ik overigens wel alleen maar heup of baggy broeken haha.

danieck_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:50

daar dacht ik laatst ook eens over na ik zou het niet weten , :P

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:56

Ik heb ook een hoge, vind ik heel lekker zitten. :)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:58

is er dan verder niemand bij wie van die heupbroeken gewoon open gaan staan aan de achterkant als je op een paard zit? :+

dat is ook de reden waarom ik navelbroeken draag. En dat ik een hekel heb aan hijsen, zowel op als naast het paard }:0

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:09

Rianneuhh schreef:
is er dan verder niemand bij wie van die heupbroeken gewoon open gaan staan aan de achterkant als je op een paard zit? :+

dat is ook de reden waarom ik navelbroeken draag. En dat ik een hekel heb aan hijsen, zowel op als naast het paard }:0

Ik!
Nouja, ik had het.

Ik heb rijbroeken van eurostar, altijd zelfde model. Maar vroeger waren die meer ''heuprijbroeken''. heb het idee dat ze nu iets hoger zitten. Of ik trek ze zelf iets meer omhoog haha? maar met mijn oude rijbroeken had ik dat het open stond naar achter, maar shirtje er in en ik stoorde me er echt niet aan.

ik heb nu dus rijbroek van eurostar ''domino'' ofzo. en volgens mij zijn het niet echte heuprijbroeken meer, maar ze zitten niet tot mijn navel. Eigenlijk gewoon als een spijkerbroek. (misschien is het toch wel een heuprijbroek :+ In ieder geval, ik vind ze echt heerlijk zitten

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:56

Ik heb het juist lekker hoog, ik haat afzak broeken. Op het paard sluit het dan ook mooi aan, zit erg fijn :)

Susan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:42

Ik vind het wel fijn :)
Maar ik denk dat als je je niet zorgen hoeft te maken dat je broek te ver naar beneden zakt dat je er wel beter van gaat springen ;)

wetbagyes14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:15

Je hebt tegenwoordig ook een soort heuppaardrijbroeken! Deze heb ik bij Epple-Jack al zien hangen,
zelf klap ik het randje dubbel :P

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:56

Bij mij is het helemaal raar, want mijn lijf klopt niet :')
Ik heb voor mijn lengte hele lange benen, en een ontiegelijk kort bovenlijf. Wat voor normale mensen een "naveltruitje" is, valt bij mij tot op mijn heupbot.

Hoge rijbroeken met zo'n extra hoge rand van achteren, daarvan komt bij mij de hoge rand tot 2cm onder mijn bhbandje, niet echt prettig dus :+
En die nieuwe heupbroekmodellen, die komen bij mij alsnog op mijn navel, dus die zitten geloof ik als een normale rijbroek :P
Ik heb van alles wat, maar de gewone modellen vind ik het fijnst. Die sluiten bij mij net boven de navel en aan de achterkant ietsje hoger. Maar zo'n hoge band die bijna tot je bh komt, of een "heupbroek" die precies op je navel sluit, nee das niks voor mij :D

Mysla34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 19:58

ik heb nu ook een rijbroek die laag zit,en hij zit best fijn :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:02

Ik vind die hoge modellen vreselijk. Heb nog nooit hoge tailles gedragen en vind het dan ook in de weg zitten.
Geef mij maar lage modellen. :) Heb trouwens nooit last van afzakkende broeken als ik me buk.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:07

als ik dressuur rij met mijn hoge taille broek zit dat zalig.
je broek zakt gewoon niet meer af en bij mij slankt het af .
:)

xIRIS17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:11

Mysla34 schreef:
Hallo,
mijn vraag is:
waarom sluiten rijbroeken zo hoog? heeft dit enige nuttige reden met rijden? volgens mij spring je er niet beter door... ;)

Inderdaad ik vind het heel vervelend :P maar je hebt ook lage modellen, de mijne is gelukkig niet zo heel hoog x)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:17

Ik hou van hoog, kun je bukken, opstappen etc zonder je broek daarna weer omhoog te moeten hijsen. Vind het heerlijk zitten, heb nu 1 vrij lage pikeur (voor mijn doen, 2 cm onder mijn navel ofzo) en dat gaat ook nog wel omdat ie zo goed mee rekt maar als ik echt moet kiezen ga ik voor de über hoge pikeurs (zoals de Janett bijvoorbeeld) zit heerlijk, ga er automatisch meer rechtop van zitten.

evers96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:50

ik heb hoge en heup modellen. maar die hoge zijn maar niks. ik heb geen last van afzakken hoor bij die heupmodellen. ik heb 3 dezelfde maar dan in een andere kleur van pikeur. een ander merk bleef bij mij ook niet zitten :P