Hippiade '03: Thamar Zweistra kampioen Z2 dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 11:52

Wat mij aan Thamar qua rijstijl opvalt (heb maar glimpen opgevangen omdat ik meestal zelf moest rijden), was dat ze haar benen nogal afstak. Ik vraag me dan af hoe ze in godsnaam de beenhulpen kan aangeven? Nogmaals, dit is een bemerking, geen afkrakerij.

Btw: Laurens rijdt niet meer op de stal van zijn vader, maar is voor zichzelf begonnen, dus ik weet het zo net nog niet of Laurens dit paard te rijden krijgt...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:01

Pipo schreef:
Toch zag ik laurens laatst op de pavocup rijden, en was nou niet positief onder de indruk van zijn rijderij.

Dat ben ik helemaal met je eens, ook vond ik dat hij totaal niet op de paarden paste (waren niet alleen die van hem volgens mij), maar kon er niet warm van worden..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:24

laurae schreef:
Er was een tijdje terug geopperd om naast het basis kampioenschap kampioenschappen te houden voor de profs.

Op die manier kunnen zij de paarden in de kijker rijden en ervaring op laten doen, en de basisruiters hoeven niet tegen grand-prix ruiters te rijden.

Ik vindt het ook jammer dat ruiters die op proffesionele basis paarden uitbrengen mee mogen doen aan een kampioenschap voor amateurs.

Het probleem is dan weer wat de grens is, wanneer ben je een prof? Als je je er fulltime mee bezig houdt? Als je een halve baan hebt? Als je paarden voor anderen uitbrengt? Het zal altijd een moeilijk punt blijven. Ik wist dat ik zaterdag in het L2 niet zou kunnen winnen, er stonden meerdere bekende namen op de lijst. Ik was gewoon als supertrots op Romanoff dat we zover gekomen waren en ik was dik teverden over onze proef. De beste moet nu eenmaal winnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:26

Nou precies KarinvdM, dat had ik dus ookal eerder opgemerkt. Mijn vriendin brengt ook paarden voor anderen op wedstrijden uit en wordt daar wel degelijk voor betaald. Valt zij dan ook onder de profs??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:27

Sjuimpje schreef:
Ik verkondig het al een tijdje wanneer Roumanda als stokpaardje voor Rubiquil gebruikt wordt, ik vind er geen kraak of smaak aan.

(Ik heb Laurens nu een aantal keer zien rijden bij ZZGP wedstrijden en ook bij de Pavo, ik vind dat er veel spanning wordt opgewekt, mijn stijl is het niet.)

Vertel dan eens wát je precies ziet.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:32

Roumanda is vrij lang in de rug en een beetje grof gebouwd. Ik vind het geen aansprekend dier.
Ook lijkt het soms of ze niet loslaat ofzo, niet lekker over de rug.
Kan het niet helemaal omschrijven, maar het spreekt me niet aan.
Denk zeker dat het allemaal teveel is voor een 5 jarige.
En deze kampioenschappen en de Pavocup.

Wat ik al eerder zei, ik vond Now I'm here veel aansprekender.
Echt een lust om naar te kijken!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:34

Of ik de rijstijl wil omschrijven die ik gezien heb? Of Roumanda?
Houwen en douwen, zo komt het op mij iig wel over. Ik zie paarden met veel spanning welke de passen niet goed afmaken en geen halslengte meer over houden. Verder irriteer ik mij mateloos aan het feit dat er erg weinig rekening wordt gehouden met de mederuiters tijdens het losrijden, en dan hoef ik niet eens zelf te rijden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:40

essie79 schreef:
Ik heb de eerdere proeven niet gezien, alleen de kur op muziek.
Hoewel Roumanda goed voor elkaar is, kan het paard mij niet echt bekoren.
Kijk ik veel liever naar Now I'm here! Wat een paard is dat zeg!

Dat ben ik wel met je eens! Now I'm Here was echt supermooi! Roumanda vond ik wat te lang van lijf, maar daar had ze tijdens haar kur geen last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:51

Nou Sjuimpje er zijn er meer die weinig rekening houden met de andere ruiters tijdens het losrijden. Ik weet niet of je zaterdag hebt gekeken, maar toen viel het erg mee hoor.

Dat ze in de kür fouten maakte heeft ze volgens mij zelf ook wel toegegeven. Maar nogmaals ik vond haar er wel uitspringen en niet alleen deze keer. Maar ja, wie ben ik????

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 13:56

Ik vraag me af waar jullie je zo druk om maken....
Of Roumanda mooi is of niet, dat is toch gewoon smaak? En niemand's smaak is hierin doorslaggevend! Ook niet van zij die pretenderen er meer verstand van te hebben.

Ook ik ben geen voorstander van een jong paard zo snel mogelijk hogerop in de sport rijden. Maar goed, het is wel mooi HUN paard, en uiteindelijk moeten ze het helemaal zelf weten. Bovendien; misschien is hun doel helemaal niet zo lang mogelijk hoge prestaties uit die merrie halen, maar nu in the picture rijden ter promotie van de vader en daarna inzetten voro de veulentjes. Dan hebben ze in mijn visie groot gelijk het zo aan te pakken.

En de splitsing tussen 'profs' en de rest van ons ruiters. Ja graag. Zonder in herhaling van suggesties hierbovenstaande te vallen, zo moeilijk hoeft het niet te zijn een goede splitsing te maken.
Als je een te nette streep wil trekken, blijven we in deze besluiteloosheid zitten. Terwijl iedereen het eens is dat er een scheiding moet komen...Dus, trekken die streep!
Ik loop overigens zelf geen kans onterecht in een bepaalde groep te vallen Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:14

Niemand die zich druk maakt Dees (of jij misschien een klein beetje?).
Er mag toch wel gezegd worden wanneer je het paard niet fijn vind om te zien? Dat zei ik ook van Robin Hood die de Pavo won, so?
Er zijn er vast ook zat die mijn paarden niet fijn vinden, maar ik rijd toch geen kampioenschappen of finales dus er zijn er maar weinig die er last van hebben Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:28

Ik heb daar last bij met het paard van Lone Jorgenson, die vos met die aparte bles...daar vind ikheg nog steg aan. Maar goed, beest loopt wel GP, dus.... Zo zie je maar weer; ook de saaiere bokken kunnen reuze goed zijn.

[naam verwijderd] is trouwens nog steeds de kalmheid zelve. Maar vind 3 dikke pagina's over het wel of niet goed presteren van Thamar beetje te, en de vraag of er een splitsing moet komen tussen profs en amateurtjes een heel ander topic waard. Deze was nl voor Thamar's prestatie.
Ik moet zeggen, ik doe het haar niet na. Of ze het nou mooi gereden heeft of niet.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 16:53

Ik vindt dit wel een aardige streep:

Al je 2 of meer paarden hebt uitgebracht boven Z2 niveau, of 1 keer of vaker op grand-prix niveau hebt gereden.

Kan een amateur die gewoon heel goed kan rijden gewoon zijn paard naar een hogere klasse brengen en op het moment dat je dat vaker doet val je onder de profs.

En over het argument dat dat nu eenmaal de beste ruiter en paard zijn: Natuurlijk zijn dat vaak de beste ombinaties, ik vindt het meestal ook en genot om naar te kijken. Maar het gaat er niet om wie van heel Nederland het beste kan rijden, maar wie van de amateurs het beste kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:10

Waarom, het zijn toch Nederlandse kampioenschappen, dan gaat het dus wel om wie de beste combinatie van NL is.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:33

Picasso schreef:
Waarom, het zijn toch Nederlandse kampioenschappen, dan gaat het dus wel om wie de beste combinatie van NL is.

Nee dat is niet waar daar heb je namelijk het NK in nijmegen voor! dat is voor de profs!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:33

nee, het zijn de basiskampioenschappen van Nederland. Daar horen imo dus ook de basisruiters rond te hobbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:35

GribaldiFAN"]
[quote="Picasso schreef:

Nee dat is niet waar daar heb je namelijk het NK in nijmegen voor! dat is voor de profs!
[/quote]

Blijft nog steeds de vraag; wanneer ben je prof en wanneer niet!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 17:41

In mijn ogen als je meerdere paarden uitbrengt boven z2 niveau

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:01

No_Name

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:34

hoi wat vindne jullie van Abdel Said die het ZZ springen bij de paardne heeft gewonnen? ik vind het heel erg goed vorig jaar heft hij het Z gewonnen en nu weer het ZZ en dat als 14 jarige tussne alle volwassennen? ik vind het heel erg knap. nou zou ik graag jullie mening willen horen daar over. Owja hij rijd ook internationaal en je kan erg met hem lachen hij kan bijna geen nederlands dus goed voor je engels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:43

Ik heb Abdul zien springen in dat fantastische spannende rondje. Hij was errug goed OK dan! En al die grote kerels hadden het nakijken, 14 jaar, wat een prestatie!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:16

Hmmmm, er zijn dus meerdere die gezien hebben dat de van Lierens en co toch wel heel veel met spanning werken. Dat is toch iets wat mij absoluut niet aanstaat omdat het veel kan breken aan karakter en lijf van een paard.

De lengte van Thamar d'r merrie ligt echt aan Rubiquil. Ollright (of zo iets) liep ook al op zijn 5de Z2 kampioenschappen met winst en was ook al een lelijk paard met een ongelovelijke lange rug. Te lange ruggen vind ik persoonlijk absoluut niet mooi en zou daarom nooit voor Rubiquil kiezen.