Zijn strandritten met 'manegepaarden' verantwoord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:33

Strandritten met manegepaarden kunnen zeer verantwoord zijn met een juiste indeling en goede begeleiding.

Bedrijven die paarden verhuren zonder begeleiding vind ik onverantwoord metname t.ov. hun eigen paarden. Ik kom regelmatig mensen tegen op gehuurde paarden zonder begeleiding en regelmatig schieten de tranen bijna in mijn ogen.
Paarden die worden afgejakkert, geen zweep mee? Pak je toch gewoon een flinke tak van een boom? Paarden met mensen die in stap al amper blijven zitten. Mensen die op die gehuurde paarden, duidelijk herkenbaar aan hun uitrusting, dwars door wandelende mensen op het strand galoperen.
Het is zelfs zo dat als er een loslopende paard wordt gesignaleerd op het strand meteen die bepaalde manege wordt gebeld door de politie. Het motto: zal er wel weer 1 van hun zijn..

Het strand is mooi maar heeft toch altijd wat gevaren qua kuilen, muien, drijfzand en zwaar zand. Zonder enige kennis kan je een paard daar mooi kapot rijden.

Mloulou

Re: Zijn strandritten met 'manegepaarden' verantwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:32

Ik heb er al heel wat gedaan: manegepaarden zijn vaak gewend om met een groep naar het strand te gaan! Dus meer verantwoord dan met zn tweeen en paarden die het niet gewend zijn...

Happie

Re: Zijn strandritten met 'manegepaarden' verantwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:41

Zie niet in waarom dat niet verantwoordelijk zou zijn. Zou me eerder af vragen of mensen altijd eerlijk zijn en hun eigen rijkunsten goed inschatten want volgens mij gaat het daar nog wel eens mis. Op de manege waar ik vakantie werk doe vragen we onbekende altijd eerst mee te rijden met een bosrit om te kijken hoe iemand rijd pas na een bosrit mag iemand wanneer hij/zij goed rijdt mee naar het strand. Maar als nog moeten we vaak mensen uitleggen dat ze echt nog niet ver genoeg zijn om mee te mogen.

KarlijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:42

hangt er vanaf welke manege,
sommige manege hebben paarden leren rijden zowel in de bak als op het strand,
maar paarden die alleen gewend zijn in de bak is denk ik niet zo goede combi