muziek in tijdens het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:14

Ik weet in ieder geval dat het leuk is om met de cd speler hardop aan (Langs de rand v.d bak) te rijden. Helpt je 1 ritme te houden, en dan moet je goed luisteren naar de muziek, om te horen bij welke gang het past. (Of mischien wel bij halthouden, achterwaarts, pirrouette, zijgang.)

Yipee

Re: muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:04

Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd, maar het lijkt mij niet fijn. Je hebt toch wat minder in de gaten wat er gebeurd in je omgeving.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:06

Yipee schreef:
Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd, maar het lijkt mij niet fijn. Je hebt toch wat minder in de gaten wat er gebeurd in je omgeving.

Naja, je doet het niet heel hard aan natuurlijk. En als je samen met anderen rijd wel even vragen. Ook kan (Als je een heel gevoelige pony hebt) hij er een beetje zenuwachtig van worden. Maar het blijft heeeel leuk!! :j /3

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:34

Ik heb ooit op een manege gezien dat er mensen onder het rijden met hun mobiel bezig waren (!) als je pony dan schrikt... :o

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:29

Ik vind het verschrikkelijk muziek (dopjes) en dan rijden. Als gewoon radio aan staat heb ik er geen last van.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:47

Liekekeira schreef:
Ik heb ooit op een manege gezien dat er mensen onder het rijden met hun mobiel bezig waren (!) als je pony dan schrikt... :o

Ja, als je aan het rijden ben heb je toch geen zin meer om te bellen?? /3

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:52

Laaavo schreef:
Liekekeira schreef:

Ja, als je aan het rijden ben heb je toch geen zin meer om te bellen?? /3

:+ Ik ben ook vaak zat op mijn pony aan het smsen tijdens het stappen.. Als hij schrikt lig ik er niet gelijk naast hoor, (hij is ook redelijk bomproof :) )daarbij ken ik hem door en door en is hij ook nog eens heel makkelijk met de meeste dingen.. Op andere paarden zou ik het niet doen :n

Ook rijd ik de laatste tijd met muziek op, heb dan wel 1 oortje in en de andere oor vrij.. :j

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:06

mieske schreef:
:+ Ik ben ook vaak zat op mijn pony aan het smsen tijdens het stappen.. Als hij schrikt lig ik er niet gelijk naast hoor, (hij is ook redelijk bomproof :) )daarbij ken ik hem door en door en is hij ook nog eens heel makkelijk met de meeste dingen.. Op andere paarden zou ik het niet doen :n

Ook rijd ik de laatste tijd met muziek op, heb dan wel 1 oortje in en de andere oor vrij.. :j

Ik zit 3x per week op een paard, het is een te zeldzaam moment voor mij om ook maar een seconde van te missen ;)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:12

Ik geniet er ook van hoor :D

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:29

mieske schreef:
Ik geniet er ook van hoor :D

Dat geloof ik wel, ik geniet ook van muziek :j
Dat gebruik ik de tijd dat ik niet naar de manege mag en huiswerk maak om nog een leuk leven te houden... :(:)

LSP89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:33

Ik rijd altijd met de radio aan op stal. Als ik alleen ben gaat die soms lekker hard, maar met meerdere in de bak staat die altijd net hard genoeg om hem aan t einde van de bak te horen. In de achterste hoek zeg maar.
Smsen doe ik ook wel eens te paard, maar niet hele verhalen. Ook als mijn telefoon gaat neem ik wel eens op. Ligt er ook aan hoe hij de hele tijd bezig is. Als hij erg vervelend is laat ik m'n telefoon mooi in m'n broekzak zitten. Als 't belangrijk is bellen ze nog wel een keer. <<)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:54

Levensgevaarlijk, maar dat is mijn mening. Mijn zus reed ook altijd met muziek en ook bij het verzorgen en opzadelen. Ze heeft daardoor een keer bij het opzadelen niet gehoord dat een ander paard naast haar aan het klieren was. Haar eigen bomproof en super makke paardje heeft daar op gereageerd of is daar van geschrokken. Paardje is tegen haar aangesprongen of heeft haar getrapt (niemand heeft het echt zien gebeuren) waardoor ze met haar hoofd op het beton is geklapt. En dan zie je haar liggen met het bloed dat uit haar oor stroomt en hoor je het meest angstaanjagend geluid dat je ooit gehoord hebt. Beiden zijn helaas een teken van hersenletsel. Met gillende sirenes naar het ziekenhuis waar het gelukkig maar een zware hersenschudding bleek.

Mijn advies is dus: geen oordopjes in als je met paarden bezig bent.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:58

Ik vind het ook en gevaarlijk en niet nuttig.
Je hoort niet wat er om je heen gebeurt en daarnaast vind ik het ongezellig voor m'n paard. :+ Ookal merkt hij er weinig van maar toch, ik geniet samen met mijn paard. Als je met een vriend of vriendin gaat hardlopen/fietsen lijkt het me ook niet gezellig als de een muziek in heeft.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:06

Ja, dat is zeker waar. Het is belangerijk dat je in de buurt van paarden kan blijven horen wat er gebeurd...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:17

Al staat er muziek in de bak aan, door mijn concentratie hoor ik het toch niet haha. En oortjes nooit geprobeerd blijft het ook bij denk ik! :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:21

muziek in de bak zacht aan vind ik wat anders dan in je oor trouwens.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:28

Macs schreef:
muziek in de bak zacht aan vind ik wat anders dan in je oor trouwens.

Ja, als je het in de bak harop aandoet, is het een andere manier van rijden...

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:56

Het lijkt mij heerlijk maar een beetje vervelend dat je de rest van de buitenwereld niet kan horen. (Bijv dat je paard opeens ergens van schrikt (van een geluid) of dat je andere mensen niet kan horen) Daarom reed ik meestal met de radio aan.

pony_whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:40

ik rij niet met oortjes heb het nog nooit geprobeerd maar het lijkt me niet handig.vooral omdat je niks om je heen kan horen. Meestal rij ik zonder muziek maar soms met en dan zet ik een radio naast de bak :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:36

ik ken een manege waar altijd heel zachtjes de radio onder het rijden aanstond; echt gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:42

chriske schreef:
ik ken een manege waar altijd heel zachtjes de radio onder het rijden aanstond; echt gezellig!

Dat is echt heel anders dan oortjes inhoor... ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:45

Ik rij thuis en ik heb wel eens een mp3 in mijn broekzak. Maar zonder oortjes. Wel ooit eens zo geprobeerd, maar dat vond ik toch geen veilig gevoel geven.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:39

In de bak heb ik heel vaak de radio aan of mijn oordopjes in :j
Buiten heb ik mijn mobiel zachtjes aan staan , ik weet niet ik kan niet zonder :?

nannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:00

Met oordopjes in heb je helemaal geen 'contact' met de omgeving. Bovendien vallen mijn oordoppen uit tijdens het rijden ;)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:01

Ik heb 1x met rijden mp3 aan gedaan. Oortjes vielen wel vaak uit mijn oren, dus niet echt heel handig, maar voor een keer wel goed om te oefenen met ritme enzo. Maar om het altijd te doen, nee..