help; obsessief gedrag na aankoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:20

TS, dit avontuur zal je een aardig centje gekost hebben !
En behoorlijk wat kopzorgen !!
Ik snap wel dat je de pony terug brengt voor half geld,
ook al is het alles behalve eerlijk en redelijk ! Je wilt van de pony af
en dat weet de verkoper helaas ook maar al te goed !!

shilady

Re: help; obsessief gedrag na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:02

Hoeveel was er dan voor de pony betaald?
wie weet was dit wel een goedkope pony en is de ts niet veel geld verloren :)

Tja mensen kunnen wel zeggen had ik niet gedaan voor de helft terug maar als je de pony zelf weer moet verkopen en hij staat nog een lange tijd op stal dan kost het je ook geld...

knijntje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:21

Volgens mij is ver verkoper verplicht de verkoop terug te draaien als er verborge gebreken
Uitkomen binnen een maand... dat heb ik altijd gedacht...

Wel sneu ja voor het paard maar ja ook wij hebben soms dat we niet goed kunnen aarden
Als we ergens nieuw zijn paarden denk ik dan net zo goed...

ebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 14:06

Caira schreef:
Jammer dat de pony terug moet. Misschien is het verstandig om je eens goed in te lezen voordat je aan een nieuwe pony begint. Het zijn levende wezens met eigen wensen en gedragingen. Het zijn geen machines die zich altijd schikken naar onze wensen. Een paard heeft 2-6 maanden nodig om zich veilig en comfortabel te voelen op een nieuwe plaats. En dan nog blijven het dieren die gedrag kunnen vertonen wat niet altijd wenselijk is. Als je niet bereid bent om een risico te nemen dan is het wellicht verstandig om een andere hobby voor je kinderen te kiezen?

Caira, ik heb hier nog "4 andere machines"op stal staan, die zich volledig als pony gedragen (hun goede en minder goede dagen hebben, hun eigen karakters hebben; leuk en minder leuk) EN die desondanks niet weggaan.... Ik hoef dus helemaal niet te kiezen voor een andere hobby.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:24

@TS, ik geef je ook gelijk dat je de pony terug brengt.
Een kinderpony hoort gewoon "normaal"/stabiel verdrag te vertonen.
Tuurlijk heeft een pony tijd nodig om te wennen, maar als de pony zulk gedrag vertoont is hij gewoon ongeschikt voor kinderen.
Jammer, kan iedereen overkomen.

@Caira vind jouw reactie een beetje overtrokken.
Risico's zijn er altijd met beesten en kinderen, maar je hoeft het gevaar niet op te zoeken natuurlijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:39

LDRD schreef:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad, maar ik was in dat geval de verkoper.

Ik heb een paard gefokt, opgefokt, als 3 jarige aangereden en toen verkocht. Een lievere bravere sukkel kan je je niet voorstellen. Er waren zelfs potentiele kopers die ronduit gevraagd hebben of hij soms gedrogeerd was, zó braaf. Ook altijd gewoon met andere paarden op de wei gelopen, geen probleem.
Paard is rondom gekeurd waarbij de veearts ook nog eens aangaf wat een superbraaf dier het was voor zijn leeftijd.
Daarbij was hij bloedmooi, veel sportpotentie. Een droompaardje dus gewoon.

Paard is verkocht aan een zeer ervaren amazone voor een sportcarriere.
Na 5 weken kreeg ik de koopster helemaal over de zeik aan de telefoon.
Hij was inmiddels 2x door de draad gegaan en had daarbij ook 2x een ander paard aangevallen en ernstig verwondt. Hij had de eigenaresse geslagen op stal en ze was er inmiddels doodsbang voor. En als klap op de vuurpijl beet hij zichzelf tot bloedens toe in zijn borst op stal.
Uiteraard wilde ze dat ik hem terugnam, maar dat heb ik geweigerd. Wat er gebeurd is in die 5 weken, geen idee, maar dit had niets te maken met het paard dat ik verkocht had.

Ik vertel het maar even ter illustratie. Het is zeker niet onmogelijk dat jouw pony bij de oude eigenaar totaal ander gedrag vertoonde. Ik heb het zelf mogen ervaren hoe een paard zó kan veranderen.

Dan neem je het dier toch terug, arm paard, het was toch een schatje van een dier? misschien is hij daar wel doodongelukkig, bijv. omdat er te veel van gevraagd wordt omdat het zo braaf is is hij daar verpest, bij jou zal hij weer opleven en dan kan je m alsnog verkopen aan geschiktere persoon.

TS: niet pikken hoor gewoon de volle mep terug, want ze hebben toch het hele dier terug? of hak er wat vanaf, nee kom nou zeg.

Niet doen dus, want als ie weer verkocht wordt en weer terug voor de helft dan heeft die verkoper al hele prijs verdiend voor een dier, wat weer in zijn bezit is, nee zo werkt het dus niet he.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:24

[quote="Ragdollcat]Dan neem je het dier toch terug, arm paard, het was toch een schatje van een dier? misschien is hij daar wel doodongelukkig, bijv. omdat er te veel van gevraagd wordt omdat het zo braaf is is hij daar verpest, bij jou zal hij weer opleven en dan kan je m alsnog verkopen aan geschiktere persoon.

[/quote]

Paard is verkocht wegens een te veel aan paarden voor een stevige prijs. Dan is terugnemen gewoon geen optie onder dit soort omstandigheden. Hoe erg ik het ook vind.

Ragdollcat

Re: help; obsessief gedrag na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:08

LDRD: in dat geval, dan snap ik het. Ongelooflijk he hoe een dier zo kan veranderen bij verkeerde persoon.

parfumflesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:45

Ragdollcat schreef:
LDRD: in dat geval, dan snap ik het. Ongelooflijk he hoe een dier zo kan veranderen bij verkeerde persoon.

Ja idd..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:00

Ragdollcat schreef:

Ja, bizar en begrijpen doe ik het nog steeds niet hoor. :n

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:31

ik denk dat je met een erg vervelend probleem zit
de pony heeft duidelijk afwijkend gedrag , vooral als je dit ook nog eens op schrift van een da hebt
Het probleem is echter dat je mocht je juridishe stappen wil ondernemen je klauwen vol
met geld kwijt bent en de handelaar zal gewoon voet bij stuk houden en zeggen dat hij het toen niet had
bewijs dan maar eens dat het wel zo was ?! als de pony geen schade aan gewrichten heeft van bv het weven
is dit erg moeilijk hard te maken
en ik denk dat je hoe hard het ook klinkt
de pony moet terug verkopen voor de helft of er het beste van maken
maar de pony terug nemen zal de handelaar denk ik nooit doen