Hm ik zie het alweer aankomen: Paarden netjes verhaard, beginnend wintervachtje erop...Besluit het nederlandse weer om in september/oktober naar de 30 graden te gaan....
Merk het hier niet zo, ze worden wel weer wat donker.
Foahriya
Geplaatst: 10-08-11 13:31
Heb je al eens van de Furminator gehoord? Dat is een borstel (ook voor paarden) die alle losse haren verwijderd. Het werkt bij mij enorm goed en de prijs valt wel mee.
A_Rocky
Geplaatst: 11-08-11 18:35
Dat verschild per jaar.. De temperatuur is ook anders he
mijn paard is ook alweer een paar dagen aan het verharen .
Wendeltje
Geplaatst: 11-08-11 18:45
Ik maakte me al zorgen, maar ben blij dat mn haf niet de enige is die haar vacht eraf gooit. Haar vacht wordt alweer wolliger, dus ik ben bang dat het vroeg scheren wordt dit jaar. Zoveel staat ze niet buiten, dus daar kan het niet aan liggen. Ik dacht in eerste instantie dat het te maken had met de koliek die ze had gehad, maar daar heeft het gelukkig niks mee te maken als ik jullie reacties hier lees.
BanjerLief
Geplaatst: 16-08-11 15:24
Toen onze wat oudere New Forest pony afgelopen zaterdag gepoetst werd, lag er ook al weer haar op de grond...
Ligt waarschijnlijk weer aan onze Nederlandse "zomer"...
Mijn paard is ook al aan het verharen... niet echt slim van haar
wouterfl
Geplaatst: 17-08-11 09:44
Denk dat ze overal al wel iets beginnen te verharen. 2 weken terug was het iets erger als nu.. En nu.. jippie de zon! Niet heel fijn arme beest zal ervan in de war raken!
maar het komt inderdaad door het weer en de temperaturen denk ik omdat het hier 's nachts best afkoeld
e_horse
Geplaatst: 24-08-11 16:19
Marijuhhhhh schreef:
Onze paarden zijn ook aan het verharen. De natuur is een beetje van slag denk ik!
Hoezo van slag? De langste dag is alweer lang geleden; de dagen worden korter en de nachten langer> dus tijd om de zomervacht in te ruilen voor de wintervacht. Die begint eerst nog kort en wordt pas langer als het kouder wordt. Heel nuttig gemaakt allemaal door de natuur, die jas van onze paarden.
Ja mijn beesten hebben al een herfst jas aan. De fries van mijn stalgenoot is al bijna klaar voor -10
lYennee
Geplaatst: 29-08-11 23:31
Mijn pony is ook al weer aan het verharen, en een wintervachtje aan het maken. Maar moeten we nu dan ook alweer gaan beginnen met de dekens om die wintervacht te minderen ?? Is wel erg vroeg ofniet ?!?
joyce_eddy
Geplaatst: 25-12-11 12:25
Hallo allemaal Mijn fjord is nu naar de zomervacht aan het verharen hoe is het met jullie paarden??
Cowgirl
Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-11 15:34
Nou als het aan mijn fjord ligt gaat het morgen -10 vriezen. Ik had hem van de week even op stal (deuren open, frisse stal) en daar stond hij al te zweten. Voor de duidelijkheid mijn fjord woont buiten. Verder zitten alle haren nog loei vast. Ik verwacht zo eind februari de eerste losse haren te vinden, dan worden de dagen weer langer.
heidi1973
Geplaatst: 25-12-11 15:55
nou dat is hier wel anders ik haal alweer pakken met haar van mijn paard af maar die staat dan wel s'nachts op stal en heeft een deken op
Mijn haffie liet vandaag ook alweer zijn eerste haren los. Ook niet zo gek met dit "warme" weer voor het beesie. Hij heeft ook een enorme vacht, en woont buiten