Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mirim schreef:Ik vraag me af of dat waarheid is.
Als ik naar mijn eigen paarden kijk.. als ze staan te rillen dan willen ze wel heel graag op stal! Als mijn paard het koud heeft wil hij heel graag een deken op ( hij blijft dan keurig stilstaan) maar als ik loop te mutsen en denk dat hij een deken op wil terwijl hij het niet nodig vindt krijg ik hem bijna niet op.
Ik loop niet te miepen met mijn paarden en zie mijn paarden als paarden en niet als mensen, maar ik weet wel dat als zij staan te rillen ze zich niet echt comfortabel voelen.
Dus met slecht weer staan mijn paardjes heerlijk binnen en ze talen er niet naar om naar buiten te gaan. De stal is recht tegenover mijn huiskamerraam, dus het is niet dat ik er maar wat naar raad. Normaal gesproken ( niet met het noodweer als vandaag) staan ze van 's morgens vroeg tot 's avonds lekker buiten.
clara schreef:En wat doen jullie als je paard echt staat te rillen, koud aanvoelt en erg opgetrokken staat? Ik ben ook wel van het zoveel mogelijk buiten laten staan, ze zijn niet van suiker. Maar mijn merrie stond vanmiddag dus te rillen, buik opgetrokken en voelde echt koud aan. Zag er ook absoluut niet happy uit. Heb haar nu dus maar binnen gezet en te begint langzaam te bekomen. Hebben jullie paarden hier geen last van?

veulens schreef:paard die rilt heeft het niet koud
zie deze link
http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm ( help mijn paard heeft het koud)
wij mensen denken vaak van zielig ze hebben het koud ze rillen. maar dat doen ze juist om warm te blijven
. Ze worden alleen wel op het uitloop stuk met stal gezet als het avond is of het heel hard onweert. (avond omdat de wei langs de weg ligt en het shetlanders zijn die zich anders ziek zouden eten. en onweer omdat ik dat fijner vind.)