Libje123 schreef:Ik snap je ook wel dat je niet zomaar een paard erbij koopt geef ik je ook gelijk in, Maar ik zou nooit 1 paard kope als ik weet dat hij alleen komt te staan
Dan zou ik stal zoeken hem daar neer zetten bij andere paarden en tegen de tijd dat ik een 2de heb ze naar huis halen of de wei ( waar je nu staat dan )
We hebben net een stuk grasland gekocht, we tobben nog een beetje wat we ermee gaan doen, we willen misschien in de toekomst ook ons huis er neerzetten. Wil ik dan 10 paarden hebben staan en er een paar weg moeten doen? Misschien is dus verhuren ook een optie, dan zijn het niet mijn eigen paarden. En zoals iedere bokker wel weet, is paarden houden ook niet gratis! Mn pony in kwestie kwam per toeval op ons pad, het was echt een hoopje ellende, heeft zijn hele jeugd aan een ketting gestaan, zonder soortgenootjes, en zag er best wel vermagerd uit en keek ook heel verwilderd om zich heen en liet geen mensen in zijn buurt. Ik vond t zo sneu, en ik heb hem ruimte zat te bieden, en ik vergeet ook nooit meer dat hij los gelaten werd.. hij genoot er zo erg van, bleef de hele dag rennen, heb hem zo een week met rust gelaten, en toen hem een beetje de basis geleerd, en hij pikte het super op, met sommige dingen duurt t wat langer, maar ik verwacht niet veel in korte tijd van hem. Als hij niet met ons was meegegaan, werd hij naar de slacht gebracht en dat kon ik niet accepteren, het beestje was zo geworden door de mens.. En misschien wel heel klef dat ik dit zeg over mezelf, maar k ben heel trots op mezelf dat ik dit allemaal met hem heb bereikt.. Want eerlijk is eerlijk, de eerste keer dat ik hem zag, was het een hopeloos verhaal om aan te beginnen voor mij.