HELP !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: HELP !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:14

Of TS krijgt niet helemaal de reacties waar ze op hoopte.. Dat kan natuurlijk ook de reden zijn voor niet meer reageren..

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:45

manex schreef:
Volgens mij is er bij TS niks aan de hand en zit die gewoon te rellen. Is toch raar dat er wel wordt ingelogd maar niet gereageerd als je zoveel reacties hebt?
Of zou het feit dat de stalhouder hier nogal in het gelijk wordt gesteld de TS afschrikken? Dat ze niet de reactie krijgt waarop ze had gehoopt?

Dat zei ik dus al :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:09

mhollander schreef:
. Als ze na 2 maand nog niet hebben betaald zou ik het paard gewoon bij haar huis afleveren. Jammer.

En dan laat je die 400 à 700 euri's maar zitten? Het onderpand wat ie heeft is groter dan de schuld dus dat kun je dan maar beter houden en uiteindelijk te koop aanbieden.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 01:40

enig onderzoek naar eerdere posts en wat rekenwerk, doet mij geloven dat TS niet ouder dan hooguit 17 kan zijn (héél héééééél misschien net 18? ). ik zal dat ook ff voorkauwen voor de luie en blonden onder ons...

Reactie in topic waarin vermeld wordt aug. 2010 dat hengst 4,5 jr oud is. ander topic reactie over steigeren en angst voor hengst als 12-jarig meisje. In het geval die angst als 12-jarige was in het eerste levensjaar van de hengst, zijn we nu nét 6 jaar verder. Maar ik ga daar niet eens vanuit...

Dát in het achterhoofd, ga ik er vanuit dat er een goedkope stalling is of dat de ouders de stalling betaalden of moesten betalen. Wellicht moest TS sinds een tijdje zelf de kosten gaan dragen oid?

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 02:02

TS 'schittert' door afwezigheid?

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 02:23

In een vorig topic van TS vraagt ze ook hulp bij een probleem (ze is drie weken in het zh geweest en wil weten hoe ze haar paard nu zn energie kwijt kan laten krijgen, aangezien moedres niks geregeld had in de tussentijd) en antwoord ook niet meer.
Ook daar veel speculaties over wel of te niet reltopic: linkje, of mocht het niet werken kijk even in het profiel.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:07

Oh ja, dat topic herken ik nog wel.
Dit is zo'n zelfde soort topic inderdaad.
Misschien weet de TS niet wat ze met haar vakantie aan moet. :')

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:10

Makkelijke oplossing, jij betaalt je schulden netjes af & je hebt je paard terug ;)
En als je geen schulden meer hebt, politie inschakelen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:08

nou ik snap er helemaal niks meer van!
ze praat over schulden in het verleden, nu dus niet?!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:08

Beste TS misschien even reageren?! Helpt (misschien) een hoop speculaties de lucht uit?
Daarnaast als de sodemieter betalen evt een andere stalling zoeken en het niet meer zo ver laten komen.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:23

paard mag niet verkocht worden .
tenzij de rechter daar uitspraak overdoet .
eerst zal er een deurwaarder ingeschakeld moeten worden .
en krijg je als nog kans te betalen.
kijk de uitzending van trosopgelicht maar eens [deze mensen stonden bij ons op stal ]
en trokken van hort naar her zonder te betalen ,
en tot op heden mochten de paarden nog niet verkocht worden ,

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:00

T' is weer vakantietijd!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:14

Ik heb onlangs gesprek gehad hierover met iemand van gerechtsdeurwaarders. Wanneer de schulden dusdanig hoog zijn (en dan hebben we het niet over 200 euro) dan mag een paard in beslag worden genomen incl spullen. Wanneer er dan nog steeds niet betaald wordt dat mag hij ook verkocht worden hoe hard het ook klinkt. Je hebt dan geen poot op te staan. Uiteraard wel via de juridische weg.

Een stal kan natuurlijk je paard 'gijzelen' wanneer er schulden zijn. Politie bellen kan tijdelijke oplossing zijn maar als dan de juridische weg wordt ingezet (wat ook nog meer kost) eindig je op dezelfde manier.

Maar goed TS komt niet heel betrouwbaar over sinds ze er niet meer op terugkomt.......

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:49

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:55

ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt, hoop dat de ts nog een reactie geeft.

maar ik heb wel eens een zelfde soort geval gehoord.
pensionhouder kreeg geen geld meer en heeft op gegeven moment om de gemaakte kosten terug te krijgen de paarden verkocht.. eigenaar betaalde niks meer en kwam ook niet meer op stal, en was ook niet te bereiken.
maar of dit via de juridische weg gegaan is weet ik niet.

ts. ik hoop voor je dat je jou paard snel weer in je armen kan sluiten!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:09

Curly85 schreef:
Ik heb onlangs gesprek gehad hierover met iemand van gerechtsdeurwaarders. Wanneer de schulden dusdanig hoog zijn (en dan hebben we het niet over 200 euro) dan mag een paard in beslag worden genomen incl spullen. Wanneer er dan nog steeds niet betaald wordt dat mag hij ook verkocht worden hoe hard het ook klinkt. Je hebt dan geen poot op te staan. Uiteraard wel via de juridische weg.

Een stal kan natuurlijk je paard 'gijzelen' wanneer er schulden zijn. Politie bellen kan tijdelijke oplossing zijn maar als dan de juridische weg wordt ingezet (wat ook nog meer kost) eindig je op dezelfde manier.

Maar goed TS komt niet heel betrouwbaar over sinds ze er niet meer op terugkomt.......

helaas gaat dit alles niet zo makkelijk .
wij zijn ook bezig geweest met de mensen die in tros opgelicht waren en dit alles heeft min 6 maanden geduurt .
uiteindelijk hebben ze na 6 maanden betaald .
maar de paarden mochten niet 1,2,3 verkocht worden.
anders hadden we ze alllang verkocht in al die maanden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:22

Ik denk (ook..)dat ze niet de reacties krijgt die ts had gehoopt...

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:37

nee inderdaad ,en vindt gewoon als je en paard hebt en je op een stal staat .
gewoon netjes optijd betalen !!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:58

wildheart schreef:
Wegens grote schulden in het verleden heeft de stal waar ik stond besloten dat ik niet meer bij mijn paard mag komen, zo zijn ook mijn spullen etc. afgepakt.
Er zit een slot op de deur, en ze willen hem verkopen.
Nu kan ik alles wel terug betalen, maar luisteren kunnen ze blijkbaar niet.
Ik heb daar dan ook wel altijd al gezeik gehad, maar mijn vraag is dus , wat zijn mijn opties? Zijn papieren en paspoort liggen gewoon bij mij thuis.

TS, is er al een oplossing? Zou je ons dit kunnen laten weten?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:05

hallom

ga met de auto en trailer naar je paard. neem geld wat je hun schuldig bent mee en geef het en neem je paard mee.
bel politie wat hun erop zeggen,

mensen lees even:

haar vorige topic was ook een aanstel topic. daar kun je in lezen dat ze op hyves gewoon zat en dat er niks aan de hand was.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:00

wilmatj schreef:
hallom

ga met de auto en trailer naar je paard. neem geld wat je hun schuldig bent mee en geef het en neem je paard mee.
bel politie wat hun erop zeggen,

mensen lees even:

haar vorige topic was ook een aanstel topic. daar kun je in lezen dat ze op hyves gewoon zat en dat er niks aan de hand was.

ja heb het even terug gelezen, dit zal wel weer kant en klare onzin zijn, want in haar vorige topic zou ze 3 weken in het ziekenhuis hebben gelegen (wat schijnbaar niet waar was) dus mischien is de ook wel een onzinverhaal! (aangezien ts niet meer reageerd)

BeauNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:52

Het lijkt mij, dat je gewoon daarheen moet gaan..moet gaan betalen & je spullen pakken en wegwezen. Ik denk persoonlijk dat de staleigenaar het niet erg vind als je vertrekt, nadat je hebt betaald, want hun zitten ook niet te wachten op mensen met betaal achterstanden.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:31

Jammer dat je paardje het slachtoffer wordt van jouw onzorgvuldigheid

Charlotte27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:36

rechtsbijstand?

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:41

Ik vind dit topic een beetje vaag overkomen?