waarom zijn mensen niet altijd eerlijk bij verkoop paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: waarom zijn mensen niet altijd eerlijk bij verkoop paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:45

Ga maar eens zoeken naar een zadelmak paard.
Je lacht je dood.

Het ene paard kun je direct een L proef mee starten, de andere kent alleen het zadel op de rug maar heeft van longeren en gewicht nog nooit gehoord. :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:46

Lievemensjes schreef:
jaa, dit heb ik ook een keer gehad. ze hadden gezegt; het is een brave, lieve makke pony. heb even gereden. hebben ze die pony van die pillen gegeven dat hij rustiger werd!
dus wij hadden hem gekocht. hadden hem thuis. (aardig veel geld voor gegeven)
en toen was het een wilde bok!
net 2 weken geleden, een nieuwe pony gekocht.
deze mensen deden er gelukkig heel eerlijk tegen. me vader had tegen de mensen gezegt;
''wees gewoon eerlijk over de pony, want liegen duurt het langs.''
de pony eenmaal thuis.. en het is echt een schatjee! <3
ik zal zeggen; kijk uit met deze mensen!

Waarom uitkijken voor deze mensen? ze waren toch eerlijk tegen je vader en je hebt een schatje van een pony? Je schrijft t met 1 x e (geen schatjee maar een schatje)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:49

Lievemensjes schreef:
''wees gewoon eerlijk over de pony, want liegen duurt het langs.''
de pony eenmaal thuis.. en het is echt een schatjee! <3
ik zal zeggen; kijk uit met deze mensen!

ehm, het is eerlijkheid duurt het langst..... niet liegen! :j

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:53

Is ook een erg rekbaar begrip dat zadelmak :Y) Net als een groen paard..

Maar los van de oplichtingspraktijken is het ook wel erg lastig om een paard te verkopen. Al verkoop je het zeer sterk aan de prijs, iedereen heeft altijd wat te klagen, of je het er nu wel of niet bij meld. Heb ooit een paard verkocht die ene luchtzuiger was. 2 maanden niet goe dgeld terug garantie meegegeven. 1 maand en 27 dagen later bellen die mensen: tja hij zuigt lucht: ah joh! 1 maand en 29 dagen bellen ze: hij is stokkreupel en we hebben hem laten keuren en is afgekeurd..(tja een kreupel paard wordt standeerd klinisch afgekeurd. Hij had iid een bemerking op zijn voorbeen (een 3 tje, waar hij niet epr definitie op zou zijn afgekeurd zij het dat hij op het moment van keuring kreupel was..) Nice! Ze wilden het paard wel graag houden, maar de helft van de aankoopsom terug. :') F * off! We hebben het paard opgehaald en heeft hier nog bijna 10 jaar gelopen zonder al teveel problemen!

Ragdollcat

Re: waarom zijn mensen niet altijd eerlijk bij verkoop paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:04

Handelaar in Flevoland? ik denk bijna te weten wie het is. Ja daar is het ook niet eerlijk, tenminste als het die handelaar is waarvan ik denk dat je die bedoeld.

Als je merkt dat ie al gewerkt heeft als je komt op afspraak, dan is dat voor mij al genoeg om te weten dat het geen zuivere koffie is hoor.

Elke keer weer he aangekondigd en dan is ie "toevallig al aan t werk geweest".

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:25

Als ik een afspraak maak om een paard te bekijken dan kom ik gewoon een half uur te vroeg, ik wil gewoon zien hoe die losloopt en hoe hij is met poetsen, zadelen enz. Vroeger waren we op zoek naar een grote pony, zadelmak. Als ze dan keurig getoiletteerd, in de bandages voor je staan ziet het er goed uit maar ik zie ze liever in het voortraject.
Eentje die al duidelijk gereden of flink gelongeerd is, is geen probleem dan maak ik nogmaals een afspraak maar dan zo vroeg mogelijk zodat ze eigenlijk geen mogelijkheid hebben om hem van tevoren te rijden enz, ook dan kom ik gewoon te vroeg, eerlijke verkopers hebben hier nooit moeite mee.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:22

marjolein_el schreef:
Tja ik snap het ook niet. Ik zou juist alle nadelen van mijn pony vertellen zodat ik zéker weet dat de eigenaar het aankan. Zo zou ik bijvoorbeeld zeker vertellen dat ze behoorlijk schrikachtig is buiten. Straks komt ze bij iemand terecht die dat niet aankan en word ze zo weer 5x doorverkocht.

Maar dat doe je toch niet meteen van de eerste keer?
Ik ben absoluut geen oneerlijke verkoper, maar ik ga ook niet de eerste keer dat iemand komt kijken afratelen: Ja, ze is heel leuk om te rijden, maar ze is heel sensibel, buiten schrikt ze vaak, haar oren mag je niet aanraken en eigenlijk is ze in het algemeen een beetje hoofdschuw, ze heeft voernijd, wanneer ze hengstig is is ze een echte pismerrie, bij het springen heeft ze schrik van de waterbak en daar weigert ze dus ook op.
No way dat je na deze uitleg dat paard nog verkocht krijgt aan een particulier. En nu lijkt het alsof deze uitleg heel dramatisch en extreem is, maar ga eens na hoeveel merrie's (en dan denk ik voornamelijk aan de chique sportmerrietjes) aan deze beschrijving beantwoorden. Het zullen er nog best wat zijn hoor.

Natuurlijk moet je altijd eerlijk zijn bij een verkoop van een paard, maar een lijst met al de negatieve punten opgesomd, nee, dat krijgt de koper toch ook weer niet.