, zeker omdat het niet verplicht is. Ach je weet nu iig voor de volgende keer dat je de jury er op aan kunt spreken
.Vwb de discussie wel of geen ijzers op wedstrijden indoor of outdoor, als zelfs Emma Hindle op GP niveau rijdt met paarden zonder ijzers onder hun voeten, dan zie ik niet in waarom je geen Z-proef zou kunnen rijden zonder ijzers. De meeste wedstrijden hier in de buurt zijn outdoor ook gewoon op zand, hier dus genoeg alternatieven als je niet met je paard op gras wil starten.
Mij maakt het niet zoveel uit, als ze geen ijzers nodig hebben, dan blijven ze lekker blootvoets en dan start ik er net zo makkelijk mee
.

Dat was gewoon een algemene opmerking van de jury en de schrijfster heeft die opmerking toevallig bij het punt van de verzorging geplaatst. Een 6 is een ruim voldoende dus niets mis met het cijfer, je hoeft je niet beledigt te voelen omdat het geen 7 of 8 is. Vanaf de M krijg je helemaal geen cijfer meer voor de verzorging dus ben je aan t wassen/vlechten/boenen terwijl er niet eens een cijfer tegenover staat.