hoe doet iedereen dat toch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:28

Mijn moeder had vroeger ook paarden maar ze was ermee gestopt toen ze mijn vader leerde kennen en verhuisde.
Maar toen werd ik geboren en paar jaar later vond ik paardjes heel leuk en ging ik rijden op een manege en toen begon het bij haar ook weer kriebelen. En toen kocht ze voor mij een eigen pony. En daarna kochten we ook nog een paard erbij. Dus mijn ouders hebben het betaald.
Maar vanaf nu moet ik de hoefsmid zelf betalen voor mijn pony (omdat ik er alleen op rij) en de spullen die ik koop voor beide paarden ook.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:50

Mijn eerste pony heb ik "zomaar" gekregen. Niet voor mijn verjaardag ofzo. Ik zeurde er vrij veel over om een eigen pony te krijgen. En ik had al een stel verzorgpaarden. Toen daar een nieuwe pony kwam was ik daar meteen helemaal gek van. Na een tijdje stelde de eigenaar van de verzorgpony voor om hem te kopen. Dus ik naar me ouders en die dachten dat het een grap was. Maar nee serieus en toen zijn ze gaan praten met de eigenaar vooral om wat er bij komt kijken en de kosten enzo want daar wisten we totaal niets van. En wat er van mij verwacht werd uiteraard. Dat was dat ik elke dag er naartoe ging op me fiets. Toen heb ik nog zeker ander halve week moeten "zeuren" en toen op een vrijdag zei me moeder dat ik hem kreeg. Nou toen was ik echt de gelukkigste op de hele aardbol. Ik als een gek naar mijn verzorgpaarden gefiets en tegen de eigenaar gezegd dat me ouders hem wilde kopen. De vrijdag daarna was het officieel mijn pony. Moest overigens zelf de hoefsmid en dierenarts betalen en de extra's. Ik was toen 12 volgens mij. Dus ook wel veel mazzel gehad en zonder de eigenaar van mijn verzorgpaarden had ik dus waarschijnlijk nooit mijn eerste pony gehad. En was het ook een stuk langer bij dromen gebleven.
Ach ja een paard is duur maar soms heb je mazzel dat bv je ouders wat met paarden hebben.
Nu ik terug kijk zie ik wel hoeveel geluk ik had. Bedoel het is niet voor ieder gezin weg gelegd om een paard te kunnen onderhouden. Zeker niet met meerdere kinderen in het gezin het moet wel eerlijk blijven. Gezien je voor een paard al snel meer dan 150 in de maand kwijt bent moet je de andere niet benadelen.

En ze wilden nooit een paard aan huis maar raad eens wat er nu achter onze tuin staat. 2 schatten van shetjes. Het kan soms heel raar lopen. Mijn andere paard staat ook nog steeds bij mijn verzorgpaarden.
Maar tot die tijd lekker blijven dromen en sparen zodat je later je eigen paard kan kopen en je veel ervaring kan opdoe in de tussen tijd.

ymke1996

Re: hoe doet iedereen dat toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:22

Mijn ouders zouden echt nooit een paard voor mij kopen, en nu heb ik er toch één! Was eerst mijn verzorgpaard, maar moest om een aantal redenen verkocht worden. Ik had/heb echt een klik met dat paardje, en ik was/ben er ook altijd te vinden. Mijn ouders hebben haar gekocht omdat ik me bij de paarden goed kan ontspannen, ik kan daar mijn 'ei' kwijt als het ware. Heb het geweldige geluk van de vorige eigenaresse (waar ze nu nog steeds staat) dat we geen stalling hoeven te betalen. Alleen voer en stro. Dat betalen mijn ouders ook, en in ruil daarvoor maak ik wekelijks een aantal uur het huis schoon.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:25

Mijn ouders kunnen en willen het ook niet betalen. Met keihard werken, voldoende sparen en genoeg ervoor laten kom je al een heel eind. Mijn eerste pony is er door zelf hard te werken binnenkort.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:13

simpelweg door te werken :)

ik werk vanaf mn 15e en heb vrijwel altijd alles zelf betaald :)

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:17

Ik krijg maanlijks geld van mijn ouders.
Ik mocht het sparen voor iets wat ik later wil :list: .
Maar nu weten ze dat ik voor mijn eigen paard aan het sparen ben :D .

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:07

Ik heb mijn paard pas op mijn 21e gekocht. Ik kom niet uit een rijke familie, dus mijn ouders konden geen paard voor me betalen. Ze hadden er me met alle liefde een willen geven. Maar daar hadden ze gewoon de mogelijkheden niet voor. Dus ik heb zelf hard gespaard. En toen ik eenmaal een vaste baan had en zelf voor een paard kon zorgen heb ik er een gekocht. (M'n lievelings paard op de manege die ik al 7 jaar reed) :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:10

Mama :')

Dankzij haar ben ik vervent paardrijmeisje geworden.

Paardjes aan huis, trailer, land, hindernissen, lessen, wedstrijd, entingen, tuigage, diernarts en hoefsmid en ga zo maar door.

Moeder ik hou van je :+:
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 30-06-11 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:10

door een goede deal te sluiten met mn oma :)
ze had beloofd dat ik op mijn 11e een pony zou krijgen (mijn andere opa en oma, en opa zijn dood dus zij is mijn enige oma nog)
ik dus druk op internet aan het zoeken, toen zag ik de pony die ik nu nog heb, met mijn vader gekeken, die vond het ook nog een oke idee, mn moeder wou het niet hebben eigenlijk!
gemaild met die mensen, mijn vader heeft een afspraak gemaakt, wezen kijken en een week later stond die op stal.
heb zelf als 11 jarige 1000 euro meebetaalt, en mn oma de stalling, die was duurder dan de pony zelf :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:16

Ik wilde altijd al een eigen pony.
Me ouders zijn geen paardenmensen en maar opgehouden met vragen.
Teon kreeg ik een verzorgpony en we wisten dat ze te koop stond. Ben met haar op kamp geweest en ze was gewoon echt een leuke pony en dat vonden mijn ouders ook.
Dus mijn moeder was om omdat we haar ook daar mochten stallen en niet al te duur allemaal. Samen mijn vader overgehaald en zo kom ik aan smurf. Ik heb zelf niks betaald... wel aan wat spullen meebetaald maar we mogen eigenlijk alles lenen dus dat scheelt een hele hoop. Ik heb dus gewoon heel veel geluk :o

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:17

Paard heb ik deels van de erfenis van mijn oma gekregen en een deel zelf betaald. Maandelijkse kosten betaal ik zelf net als kliniek, hoefsmid, wedstrijden etc.
Ik ben degene die een paard wil, dus zal ik het ook moeten betalen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:50

Door fulltime te werken..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:45

Hard sparen, hard werken, andere dingen achterwege laten enz enz...
Kwestie van prioriteiten stellen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:48

Deels salaris papa deels mijn spaarrekening (toen was ik 9). Nu ik nog een pony voor erbij koop ben ik zelf hard aan het sparen, betekent veel werken niks uitgeven etc. Als het goed is heb ik aan het einde van augustus in drie maanden tijd 1200 euro gespaard! Daar moet ik een shetlander en een leuk tweespan tuigje voor kopen.

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:58

Mijn paardje heb ik eerst een tijd verzorgd, toen heb ik haar gekregen van de toenmalige eigenaren! Een droom die uit kwam natuurlijk. Ik heb haar in eigen bezit sinds mijn 18e. Betaal stalling en spullen zelf. De dierenarts en hoefsmid betaald mijn vader :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:05

Esther28 schreef:
Hard sparen, hard werken, andere dingen achterwege laten enz enz...
Kwestie van prioriteiten stellen.

Dat harde sparen is een punt; dat harde werken is echt je eigen schuld.
Ik moet inderdaad best sparen voor de paarden, maar hard werken laat ik aan anderen over. Goed betaald worden zonder hard werken is best mogelijk. Moet je alleen wel iets te melden hebben.........
Oh, enne, hoe vaker en langer jullie allemaal bokken, hoe beter dat is voor mijn salaris.......... }:)