Paarden en auto's op de weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:19

ik vind het niet normaal hoe sommige automobilisten doen :n

voorbeeld van vanavond, ik ga meestal even met me pony naar het bos wandelen 100 meter langs de weg wel over een fietspas moet ik dan.
Ik had het zadel er even opgedaan voor me lesgevers dochtertje die wou mee, naar 5 jaar vertrouw ik mij pony daarmee en weet dat ze van weinig dingen schrikt of het moet echt te gek worden.

Maar sommige mensen houden echt geen rekening rijden ze precies naast je en gaan ze toeteren, pony deed niks maar ik vind dit echt asso een paard blijft een vluchtdier die ook kan schrikken

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:03

Ach, ik vind het ook niet normaal wat sommige ruiters doen, dus ik kan me best voorstellen dat automobilisten daardoor een wat negatief beeld hebben van ruiters en zich dus ook wat minder beleefd gaan gedragen als er ruiters in dubbele breedte de weg blokkeren. :j
Ruiters zijn verre van heilig in deze context. Over het algemeen heb ik niet heel veel problemen met ander verkeer, maar mijn paard is ondertussen ook wel redelijk verkeersmak en ik probeer ook zoveel mogelijk potentieel lastige situaties voor te zijn.
Hou het verkeer in de gaten als je langs de weg rijdt in plaats van te kleppen met je rijmaatje of, nog erger, je mobieltje en zorg dat je zelf je maatregelen kunt nemen.

Henkje

Re: Paarden en auto's op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:27

Hier in deze buurt heeft iedereen wel paarden. Hier wordt er ook wel rekening mee gehouden.

Op de manege waar ik eerst reed, ben ik een keer bijna aangereden door een dikke auto met een paardentrailer erachter. Ik had voorrang en reed achter mijn vriend aan over een smal bruggetje, maar deze mensen vonden dat ze er wel langs konden.
Het zijn dus echt niet de paardenleken die gevaarlijke situaties creëren....

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:35

Hier in de polder waar mijn verzorgpaarden staan, rijd ik ook wel eens buiten. Bij het standaard rondje wat we vaak maken, moet je ook een stukje over een wat drukkere weg ( daar staan ze zelf naast in het land, ze zijn het dus wel een beetje gewend ) en inderdaad, ik kom ook maar weinig mensen tegen die daar even afremmen ofzo. Sommige mensen geven gas bij, of rijden in hetzelfde tempo verder, en er zijn ook soms wat lolbroeken die denken grappig te zijn door te gaan toeteren. Nou doet dat ze niet erg veel, maar toch vind ik dat wel erg asociaal, je weet nooit wat een paard doet natuurlijk! Ook rijden mensen vaak vlak langs de paarden, terwijl er nog een flink stuk over is waar op dat moment niemand rijd of bijna rijd. Ook erg vervelend! Ik maak vaak even een gebaar met mijn hand, maar daarvan zijn er ook maar weinig die het snappen :\

xJasmijn

Re: Paarden en auto's op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:38

Wij reden laatst op de weg, we waren bezig met aan de kant te gaan voor de auto, gata hij inees kei hard liggen toeteren! :(, toen gingen wij dus weer lekker midden op de weg rijden, paarden helemaal bang enzo. nou lekker dan.
Daarna reed hij een andere weg in, rare mensen op de wereld!