pensionstalling hoe zit het met dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

Re: pensionstalling hoe zit het met dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:55

Bij ons op stal worden de dekens op en af gedaan wie die dag buiten of binnen zet.
Mochten de dekens helemaal nat geregend zijn die dag worden deze in het droog hok gehangen..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:05

Ik zou er niet aan beginnen :n
Paardeneigenaar wil zelf een deken op dus is het zijn verantwoording :j
Vorig jaar heb ik iedere dag bij 7 paarden (2 van onszelf) vliegendekens, kapjes etc om gedaan. Maakte niet uit maar als je dan een kwaaie klant krijgt, die helemaal uit z'n pannetje gaat omdat op het moment dat zij komen de zon door breekt en daardoor 10 dazen op de paarden zitten, wordt je niet blij van :n
Je kan het toch nooit goed doen (iedereen is immers verschillend met verschillende opvattingen over het begrip "goed / juist") dus laat iedereen het lekker zelf beslissen :)*

Nu sta ik gewoon in pension en neem dus gewoon zelf mijn maatregelen :j
Ken toch een boel stallen maar geloof niet dat er 1 is, die dekens (standaard) op en af doet. Noodgeval daar gelaten :)
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 22-06-11 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:07

Zelf of met elkaar regelen :D

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:03

TS, gewoon niet aan beginnen... is echt geen standaard dat dat gedaan moet worden door de staleigenaar (juist niet denk ik)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:51

Bij de stal waar ik sta, doe ik het meestal zelf. In de winter is hij geschoren, en in de zomer staat hij zonder deken. Als het s nachts heel koud is, en overdag heel zonnig en warm, doe ik hem s avonds op en doen ze hem in de voormiddag of wanneer het warmer wordt af. En natuurlijk gewoon als hij het koud krijgt of warm, doen ze hem af.
Ik sta wel op een privé-stal, ze hebben ongeveer 15 paarden van hun eigen, en ik ben de enige als 'pensionklant', dus voor 1 extra maken ze helemaal geen probleem (in de lente en zomer doe ik dan vaak s avonds de dekens van al hun paarden op, omdat ik meestal s avonds ga rijden, en hun paarden zijn in de zomer ook geschoren)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:17

Toen mijn paard nog op pension stond deed ik dit zelf. Alleen als ik dringend weg moest, ging ik aan de manègehouder vragen om na een uurtje zijn zweetdeken te ruilen voor zijn winterjas. Maar de regel was: ieder voor zich.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:22

Bij ons moet je het ook zelf doen. Alleen bij echte uitzondering willen ze het wel een keertje voor je doen, maar meestal wordt dit bij ons onderling geregeld.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:27

bij ons moeten we het zelf doen.

Juelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:29

Ook wij staan er zelf voor in. Op de vorige stal kregen de paarden steeds een regendeken op.
Maar dat was dan ook een privéstal :)