welke maat pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lytje0horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:21

grote c of kleine d. ruin is wel het handigst, merrie is nog wel eens hengstig en dan kunnen ze best moeilijk zijn

ABC321L

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:55

Een grote C of D pony. Dan kunnen ze er ook nog even mee. Inderdaad kijken naar hoe de pony is en daarop ook een keuze maken voor de maat. Een lieve D pony is beter dan een grote B pony die met één van de twee aan de haal gaat.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:04

omdat de dames er beiden op moeten rijden zou ik voor een lieve brede iets ouderecpony gaan
een die gewend is aan kinderen en die je de kachel niet snel aanmaakt.

een dpony vind ik te groot voor een 8/jarige, het zou leuk zijn als ze er ook lekker zelf mee aan de gang kunnen.

ik heb meer met merries omdat de merries hier op de kinderen passen en er heel voorzichtig mee omgaan.
maar dat zijn mijn ervaringen, je hebt ook zure pismerries.

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:11

ik zou voor een kleine/middel D gaan. Dan is de jongste miss nog iets te klein maar de oudste is al 10 dus over 2 jaartjes gaat ze behoorlijk groeien. Een D past ze dn nog op maar een C zal net te klein worden.. Dat mensen zeggen dat je geen merrie moet nemen is natuurlijk onzin, ik heb ook een merrie maar die heeft zeker geen streken als ze hengstig is! Dus dat moet je gewoon vragen als je bij een verkoper bent hoe de merrie is met haar hengstigheid. Ik neem zoieso aan dat je geen hengst koopt voor je dochters.

Het is handig om te kijken naar een pony die al wat kent. Die al minstens L2 ofso heeft gelopen/op is getraind. Bomproof met een meisje van 8 met weinig ervaring is ook erg handig maar niet nodig hoor. Geen schikkerig beestje kopen dan worden ze misschien wel bang. Zoek dus eigenlijk naar een ervaren paardje. Dat hoeft niet perse een oudje tezijn. Zelf kwam ik op 12 jarige leeftijd van manege af met een paar jaar les en heb erg veel van mijn M2 E-pony geleerd! Deze werd bijna 7 toen ik haar kreeg en is super braaf!

Hoop dat je er wat aan hebt, veel succes met de zoektocht. =D

ps. ik weet niet of je erg veel van paarden weet omdat ik je niet ken dus miss als je zelf niet veel ervaring hebt met aankopen neem dan als je naar een pony gaat kijken een intructeur van je dochters mee of iemand die een goede kijk heeft op goede combi's en gedrag van paarden.

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:30

ik zou een c/d pony doen waar ze ook nog op door kunnen groeien. niets is zo vervelend als je te groot wordt voor je pony. het is ook handig als de pony vlechten en knotjes maken enz fijn vindt, want mijn eigen paard houdt haar hoofd dan nooit stil. een ruin is misschien ook handig, want dan heb je geen last van hormoongedrag.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:22

Ze heeft al gezegt dat ze der haf houd :)

Goed overnagedacht trouwens !
Gewoon goed oefenen en dan komt het heust wel goed :)

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:57

ik zou een c of d pony doen die heel braaf is en goed luisterd, ze moeten wel nog kunnen groeien.

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:45

Ik zou kiezen voor een D pony en dan een jaar of 15 ;)
En natuurlijk met een super karakter!

jansilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 01:01

Ik wou jullie even laten weten dat we enorm blij zijn dat we onze haflinger hebben gehouden. ze is enorm braaf geworden nadat we samen met een instructrice haar even goed hebben door gereden. mijn kunnen nu zelfs haar alleen naar de stal brengen en na het rijden via haar achterwerk zich eraf laten glijden. zelf al buitenritten en zo gedaan ook rijdens samen met vreemde paarden in de les geen probleem. we dachten dat we een moeilijk paardje hadden maar hebben nu een super gezins paardje.

bedankt voor jullie vele reacties echt fijn om te zien dat er wordt mee gedacht.