verzekerd les mogen geven maar geen Deurne/Orun?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:55

Ik vond de Orun overigens wel heel goed, heb heel veel ingewikkelde materie geleerd waar ik nog nooit van gehoord had, maar zelfs met de Orun locaties moet je heel goed kijken welke instructeurs wél goed zijn en welke niet.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:58

Is prima mogelijk, vraag Mark Elbers maar eens (http://www.digitaletussenpersoon.nl)
Ik had al een andere opleiding gedaan en zocht een verzekering, daarna de helft van de Orun gedaan (maar gillend weg gelopen!)

Daarnaast heb ik ook mijn BHV en (kinder)EHBO gedaan.

LiVetime

Re: verzekerd les mogen geven maar geen Deurne/Orun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:05

Ik heb geen ingewikkelde materie gehoord. T was voor mij echt vooral herhaling.
Sommigen hadden nog nooit gehoord van het Scala Der Ausbildung bv.
Wat ik er vooral heb geleerd ging meer om mijzelf (zelfverzekerd in de bak lesgeven bv) dan om de techniek.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:58

Ja, ik ben ook bij andere cursussen geweest, die vond ik ook minder. Die van mijn moeder en nicht bv. waren waardeloos. Onze instructeur had bijv. ook lessen met de zadelmaker, tandarts en accupenturist/fysio voor ons tijdens de theorieavonden, hartstikke leuk.

Heel pittig vond ik hem niet, al denk ik dat ik daar bij Instructeurs 3 anders over ga denken. Maar dat weet k niet zeker. :P

Imre

Re: verzekerd les mogen geven maar geen Deurne/Orun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:34

Ligt denk ik ook aan je eigen achtegrond en niveau. Wij hadden in de ORUN-groep (basis, zonder rijden dus) een Z-dressuurruiter en een jongen die zijn vriendin weleens hielp met haar paard, maar zelf nog nooit had gereden. Dan is het niveauverschil enorm. Ik kan me voorstellen dat het voor de Z-ruiter niet zo ingewikkeld was allemaal en voor de niet-ruiter best pittig. En dan moet je als cursusleider daar een soort middenweg in vinden in je uitleg zodat het begrijpelijk is voor de laagste in niveau, maar toch genoeg om het voor de rest boeiend te houden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 10:51

De kogel is door de kerk het word de commandantencursus in november omdat ik het jaar erop IPG (gehandicapten) wil hebben, dan meer even net doen alsof, centered riding level 1 ga ik ook doen, maar na die commandantencursus, dan kom ik tochwel waar ik wil en ben ik overal verzekerd.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:44

mag je dan wel of niet lesgeven zonder diploma?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:07

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:24

Oud topic, maar ik open hem toch even omdat ik door wil gaan op de vraag.

Wanneer je les wilt geven op een manege met veiligheidscertificaat, wat heb je dan nodig? Echt Orun of MMI, of zijn er andere opties?