Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Sorrie, maar als een paard echt niet in de trailer wil is daar meestal een en ander aan vooraf gegaan...trauma dus!
Trainen, trainen en nog eens trainen, dat is het advies, en met iemand ernaast die weet waar hij of zij mee bezig is!
cissy schreef:Paarden weten zooooo goed wie er aan het touwtje hangt en of diegene het respect en vertrouwen van het paard verdient of niet.
Het is ook vaak niet de trailer die het probleem is maar gewoon de omgang met het paard in kwestie. Zeker bij de paarden die geen angst hebben maar hun middelvinger op steken.
De angstige paarden hebben simpel geen vertrouwen in de begeleider en de trailer en dat moet je zien te doorbreken en dat kun je niet als je ze in de trailer dwingt dmv longeerlijnen of naar binnen tillen.
Zelf wil je ook niet gedwongen worden iets te doen waar je bang voor bent.

newt schreef:Ik heb 2 probleempaarden met trailer laden gehad. Onze oplossing:
Lang touw over het schoft tussen de voorbenen naar het halster, door de ring en trekken maar, tzt om de buis van de trailer draaien want echt er op trekken wil natuurlijk niet niet. De paarden stribbelen natuurlijk tegen, maar ze doen zichzelf pijn door tegen te hangen, na 2x weten ze wel hoe het zit en lopen ze er (bij ons) zo op. Soms moeten we nog even een touw over het schoft leggen maar dan leggen ze al snel de link bij verlies. Ja het kan er wel raar aan toe gaan, maar dit is voor ons in 20jr het effectiefst gebleken.
Het kan koppigheid zijn van het paard, maar ook angst. Schat wel goed in welk van de 2 het is.
De 2 van ons waren koppig.
tjoppie schreef:dan heb je toch geen probleem? Als jij dat soort gedrag niet accepteerd dan heb je ook geen probleem en krijg je elk paard de wagen op.
Het heeft niet zo heel veel te maken met de baas zijn, maar wel met grenzen stellen aan gedrag. Grenzen stellen is voor paarden heel vertrouwenswekkend.
En ik vind wel dat het te maken heeft met de baas te zijn, als ik zeg dat hij de trailer in gaat, gaat hij de trailer in, maar dan moet je wel eerst van hem winnen, en ik heb nu gewonnen en loopt nu zo de trailer op, en grenzen stellen aan gedrag, zeker weten, steigeren en andere flauwekul hoeven ze bij mij echt niet te doen!
gisa schreef:Laad problemen: kom naar de trailerlaaddemo van Eddy Modde op 10 juli in Aalten, een stukje rijden vanaf Arnhem
De eerste aanmelders mogen hun moeilijk te laden paard meebrengen.
Je kunt je voorbereiden door het GRATIS E-book van Eddy te downloaden op http://www.eddymodde.nl
Website locatie http://www.morelli-aalten.nl
Mail voor meer info.