Mijn cap was 'opeens' kapot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Re: Mijn cap was 'opeens' kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:45

Ik snap het niet. Ik ben dol op casco caps, niet zo veel stof dus zweet blijft er niet in hangen. Heerlijk luchtig. Kunnen in de regen ook gewoon gedragen worden(die harry horse en alles niet, die krijgen gelijk hobbels in de stof) en aangezien in eigenlijk altijd buiten rij is dat wel handig. Zit altijd stevig om mn hoofd, in de winter is mn hoofd toch iets kleiner dan draai ik hem gewoon wat vaster. Die van mij is 12 jaar meegegaan waarvan de helft elke dag! Al mn vallen beschermd. Alleen nu was de stoffige cap wel heel smerig en afgesleten. Maar heb gewoon weer een casco terug:) eentje zonder stof! Nee voor mij geen slechte verhalen over casco.
Goed onderhouden en opbergen scheelt een hoop. Als ik in de regen had gereden ging die niet thuis in een droog hok liggen. Dan droogte die té snel. Gewoon in de kast op stal of in de schuur. En de plastic kap is er dan ook nooit afgekomen!

danieck_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:18

Zelf had ik ook zo'n cap en daar is het zelfde gebeurt ik had hem indd ook nog nooit echt laten vallen of zelf van m'n pony gevallen maar iksnapte het ook niet, :(

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:24

oew, heb ook zo cap. heb die denk al meer dan 5 jaar, misschien wel langer.
Vindt zelf een fijne cap, lekker luchtig, bij andere caps zweet ik me kapot.

Maar TS zou deze wel weggooien en nieuwe cap kopen.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:14

Ik vind de Casco cap wel fijn zitten, maar gaat soms wel schuiven!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:26

gabjj8 schreef:
Ik vind die Casco-caps altijd verschrikkelijk, maar wel handig voor als je bij een stal bent waar dan een paard gereden moet worden en ze je vragen zonder dat je erop voorbereid bent...
Die cap kan je makkelijk verstellen, maar ze zitten afschuwelijk!

Geef mij maar m'n Happy Valley cap :))

Ookal rijd ik eigenlijk nooit met cap :o

Mee eens ik heb een andere cap ben alleen het merk even vergeten.
Maar wat zit die heerlijk zeg,die casco';s vindt ik niks die schuiven op mijn koppie en soms vallen ze voor mijn ogen. :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:32

Ik heb oook een casco cap en die is echt super fijn, niet schuiven, geen zweet, geen losse dingen ofzoo ;)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:42

dammie1 schreef:
Dat je cap na een val stuk is, is niet erg: dan heeft ie de schok voor je hoofd opgevangen. Je moet na een val toch ja cap weggooien.

Hmm dan zou ik per jaar wel heel erg veel caps verslijten. Niet zozeer nu maar als je ziet hoe vaak ik een paar jaar terug van m'n pony lag... :+

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 17:27

Ik heb inmiddels (allang) een nieuwe cap gekocht, gelukkig. Ik vond hem eigenlijk ook helemaal niet fijn zitten vergeleken met de cap die ik nu heb. Ik heb nu de BR Zenith. Die zit echt óm je hoofd in plaats van óp je hoofd.