Leren laarzen vanaf M-dressuur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 14:14

Nuv schreef:
Persoonlijk vindt ik dat een cap in het Z niet kan, maar rubberen laarzen wel!

Op alle stellingen en meningen zijn natuurlijk uitzonderingen te bedenken en op bovengenoemde quote heb ik dus zo'n uitzondering. Haha!
Ik vind het persoonlijk ook veel mooier om Z-ruiters te zien mét hoedje maar ik heb ze ook wel eens met helm zien rijden, terwijl dat dus écht wel nodig was. Zelf heb ik ook wel eens op het punt gestaan om met cap te rijden (in de Z2) omdat mijn paard gewoon vreselijk aan het stieren was.
Zo'n hoedje: je betaalt er een hoop geld voor maar als je ermee van je paard valt, kun je je hoedje én je hoofd afschrijven.
Ik reed bv altijd los zónder hoedje (stel dat ik eraf val, hoedje én hoofd naar de knoppen, nou dan maar alléén mijn hoofd) en in enkele gevallen (hing van de bui van mijn paard af) reed ik zelfs met veiligheidshelm los (als de toezichthouder mij vroeg om iets op mijn hoofd te zetten).
Wel grappig hoor, dat gefriemel met je knotje terwijl je paard als een bommetje is. Na het losrijden, vlak voordat je de ring inmoet iemand zo gek krijgen om je paard vast te houden zodat je snel een knotje in elkaar kon flansen, hoed erop en gaan met die banaan!

Op die momenten kon het me écht niet schelen dat ik met een helm losreed i.p.v. met hoedje: veiligheid voor alles!

Het enige nadeel was dan dat je anderen zag denken: tjee, en dát rijdt Z2???!!! (Tja dat vroeg ik mezelf dan ook af.) Bloos

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:42

Leren laarzen vind ik mooier, zowel in de B als in de Z, maar ik kan me er echt niet druk om maken als iemand met rubberen laarzen rijdt, in welke klasse dan ook. Niet iedereen heeft even veel te besteden.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:10

Ik had al leren rijlaarzen voordat ik een paard had...das dan wel erg verwend Scheve mond Bloos .(zodra mijn voeten volgroeid waren eigenlijk meteen)

Ik moet er nu ook niet meer aan denken om met rubberen te moeten rijden...bah(ik heb trouwens ook geen eens meer rubberen geloof ik)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:49

c
Laatst bijgewerkt door janna op 08-05-22 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 02:16

Als het paard goed loopt kijk ik echt niet naar de ruiter of amazone die erop zit. Boeit me ook totaal niet of dat nu met rubberen laarzen of een cap is. Als het schoon en verzorgt eruit ziet vind ik het prima... Als er een echt mooie proef gereden wordt zal ik je niet eens kunnen vertellen of et een dame of een heer was.... Alleen zou ik wel weten hoe het paard eruit zag en hoe de oefeningen werden uitgevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:33

Ik vind dat iedereen voor zich moet bepalen wat hij/zij leuk of praktisch vind om aan te trekken op een wedstrijd.

Rubberen laarzen in de M vind ik lang niet zo erg als iemand in de B met een hoedje. Ja, dat maakte ik mee laatst Haha!.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:02

Een vriendin van mij vind leren laarzen verschrikkelijk zitten en die rijdt dus ook M2 met rubber. Lekker belangrijk zeg, of je leer of rubber draagt. Kies wat jezelf prettig vindt zitten of wat je je wel of niet kunt veroorloven en verder niet zo moeilijk doen.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:03

Ik snap het probleem niet. Waarom zou jij je druk maken over wat iemand draagt?

Ik kan mij niet druk maken om het feit of iemand met leren of rubberen laarzen rijd. Ikzelf houd van leren laarzen. Ik heb een hele verzameling: zwarte cavallo's, een bruin paar en ik heb voor de concoursen Königs-laarzen. Ikzelf vind het fijn om mee te rijden en ik heb tot nu toe nog nooit blaren gehad van leren laarzen. Ook vind ik het mooi, ik heb ook een paar leren filifabri-chaps, al moet ik eerlijk toegeven dat ik ze de laatste tijd niet meer heb gebruikt en ze hebben mij NLG 540,00 gekost! Eigenlijk te gek voor woorden.

Wat ik hier maar mee bedoel te zeggen is dat de één er waarde aan hecht en de ander niet. De laatstgenoemde persoon is eigenlijk slim, die houdt zijn geld in zijn portemonnee!

Ikzelf ben een een persoon die er wel waarde aan hecht en best veel geld uitgeeft aan rijkleding e.d. Ik moet ook toegeven dat ik nou niet meer op concours zou gaan met rubberen laarzen, maar ik beoordeel een ander ook niet op zijn/haar rijkleding!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:06

Naz schreef:
Leren laarzen vind ik mooier, zowel in de B als in de Z, maar ik kan me er echt niet druk om maken als iemand met rubberen laarzen rijdt, in welke klasse dan ook. Niet iedereen heeft even veel te besteden.

Helemaal mee eens

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:08

Voor ponys vind ik het niet uitmaken maar als een volwassene sowieso nog met rubberen laarzen rijdt vind ik ook totaal geen gezicht als we het ff over wedstrijdruiters hebben. Vaak verbeteren leren laarzen je beenligging ook nog enrom. Voor mij zijn leren goedkoper want die rubberen trapte ik in een half jaar af en net of DIE goedkoop zijn *not*.

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk maar wij mogen onze mening blijkbaar niet geven..........

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:24

orionneke schreef:
...maar wij mogen onze mening blijkbaar niet geven..........

Waar zie jij dat staan? En wie is 'wij'? Verward

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:24

Ik wilde vroeger ook altijd zo graag leren laarzen.. Keertje de hele zomer voor aardbeiengeplukt op mn knietjes.. En toen ik ze eenmaal had.. een half jaar in de kast laten staan.. Iewwww wat deden die dingen een pijn Haha!

Btw prachtig dit Haha!
Randy01 schreef:
[
Ik reed bv altijd los zónder hoedje (stel dat ik eraf val, hoedje én hoofd naar de knoppen, nou dan maar alléén mijn hoofd)
[/quote]

Enola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:18

Juliaa schreef:
Ik wilde vroeger ook altijd zo graag leren laarzen.. Keertje de hele zomer voor aardbeiengeplukt op mn knietjes.. En toen ik ze eenmaal had.. een half jaar in de kast laten staan.. Iewwww wat deden die dingen een pijn Haha!

Je moet ze dan ook wel rustig inlopen Haha! , ik vraag ze voor mn verjaardag (over 5 maanden pas maar ok), of in ieder geval geld om bij te leggen, dan is het voor mezelf niet zo duur. Vind leren gewoon mooier en ze zijn duurzamer als rubberen. Maar als iemand liever met rubberen rijdt of het geld er niet voor (over) heeft voor leren laarzen, prima toch? Iedereen zn eigen keus hoor! Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:54

leren laarzen hoeven helemaal niet zo duur te zijn , petrie's bijvoorbeeld, die heeft best goedkope modellen , en goede kwaliteit, alleen die goedkopere doen meestal iets langer pijn met inlopen (ik had bij mijn eerste laarzen echt kapotte voeten en knieholtes.maar ik heb dan ook 8 jaar met die krengen gedaan!! en 3 jaar daarvan hebben ze op deurne meegelopen, dus toen had ik ze elke dag!! aan.
en ze hebben me toendertijd in de aanbieding slechts 400 gulden gekocht
als ik dan ga rekenen , rubbere laarzen : 1 jaar , toen waren die eagles 90 gulden, en dan dus 8 x 90 gulden = 720,-

dus waarom heb je "air" als je liever met leren rijd (wat nog mooier staat ook) ?
en na een paar maanden zitten ze wel lekker hoor, dus wat is die paar maanden op 8 jaar ? Haha! LOL!

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:59

Als je voor de dressuur/springwedstrijden kiest, moet je naast de basiskennis van het paardrijden ook voldoen aan de kledingseisen. Ik kan me voorstellen, als je pas begint, dat je de onkosten wilt beperken, maar als je beslist er verder in door te gaan, moet je de concequenties van aanvaarden, dat het wat duurder gaat worden.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:20

Ik heb nu ook voor leren laarzen gekozen omdat ik mijn rubberen veel te hard versleet en ik na rekenen er achter kwam dat als ik leren kocht ik er dat zuiniger mee zou zijn (zelf betaald) en ik er dan waarschijnlijk langer mee doe

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 17:32

Ik denk dat ik als ik ooit op wedstrijd zou gaan gewoon m'n rubberen laarzen aan zou doen.
Ik heb geen leren laarzen, ik houd niet van laarzen.
Met chaps heb ik veel meer vrijheid en dat vind ik fijn.
Dalijk zitten die laarzen niet goed en dan heb ik wel mooi m'n geld weg gegooit...

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:01

Feetje schreef:
Ik denk dat ik als ik ooit op wedstrijd zou gaan gewoon m'n rubberen laarzen aan zou doen.
Ik heb geen leren laarzen, ik houd niet van laarzen.
Met chaps heb ik veel meer vrijheid en dat vind ik fijn.
Dalijk zitten die laarzen niet goed en dan heb ik wel mooi m'n geld weg gegooit...

Maar leren laarzen gaan naar je voet zitten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:09

Ik hoor ook nog tot de 'oude' categorie Boktsnobs en ga helemaal met Randy01 en Lielle mee.
Ik bedoel maar: leren laarzen hoeven je echt de kop niet te kosten en als jij geld genoeg hebt om alle wedstrijden af te gaan kun je ook best wat geld apart leggen voor een paar leren laarzen.
Verder vind ik de beenligging van ruiters met leren laarzen een stuk rustiger en netter, dus het heeft ook rijtechnisch nog voordelen Knipoog boven het gezicht.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:59

Fitzroy schreef:
Verder vind ik de beenligging van ruiters met leren laarzen een stuk rustiger en netter, dus het heeft ook rijtechnisch nog voordelen Knipoog boven het gezicht.

Dat bedoelde ik dus...

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 16:29

Als ik op wedstrijd ben let ik om mijn eigen pony. Ik let er echt niet op wie er leren laarzen heeft en wie niet. En ben ik niet aan het rijden... dan kijk ik liever naar de verzorging van de pony's (zo van die heeft mooie knotjes...) maar naar de laarzen kijk ik echt niet. Ook niet naar de cap. Moeten ze allemaal zelf weten. Ik heb echt geen idee of er hier nog mensen in de M of Z rijden met rubbere laarzen of cap of hoedje. Maar ik zal er eens op letten. (Als het wel zoooo saai is op wedstrijd, dat ik niks anders kan bedenken...)