Nuv schreef:Persoonlijk vindt ik dat een cap in het Z niet kan, maar rubberen laarzen wel!
Op alle stellingen en meningen zijn natuurlijk uitzonderingen te bedenken en op bovengenoemde quote heb ik dus zo'n uitzondering.

Ik vind het persoonlijk ook veel mooier om Z-ruiters te zien mét hoedje maar ik heb ze ook wel eens met helm zien rijden, terwijl dat dus écht wel nodig was. Zelf heb ik ook wel eens op het punt gestaan om met cap te rijden (in de Z2) omdat mijn paard gewoon vreselijk aan het stieren was.
Zo'n hoedje: je betaalt er een hoop geld voor maar als je ermee van je paard valt, kun je je hoedje én je hoofd afschrijven.
Ik reed bv altijd los zónder hoedje (stel dat ik eraf val, hoedje én hoofd naar de knoppen, nou dan maar alléén mijn hoofd) en in enkele gevallen (hing van de bui van mijn paard af) reed ik zelfs met veiligheidshelm los (als de toezichthouder mij vroeg om iets op mijn hoofd te zetten).
Wel grappig hoor, dat gefriemel met je knotje terwijl je paard als een bommetje is. Na het losrijden, vlak voordat je de ring inmoet iemand zo gek krijgen om je paard vast te houden zodat je snel een knotje in elkaar kon flansen, hoed erop en gaan met die banaan!
Op die momenten kon het me écht niet schelen dat ik met een helm losreed i.p.v. met hoedje: veiligheid voor alles!
Het enige nadeel was dan dat je anderen zag denken: tjee, en dát rijdt Z2???!!! (Tja dat vroeg ik mezelf dan ook af.)