Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
een paard dat respect voor je heeft probeert het namelijk niet eens. Ik moet de eerste nog tegen komen die zich op die manier los trekt maar misschien ben je net niet snel en handig genoeg, in dat geval zou ik hem even uit handen geven die meer overwicht heeft en die vervolgens samen met jou aan de slag kan gaan.
Maar dat komt omdat er in de wei minder gras is dan erbuiten
. Lokken met voer is bij mij de magische oplossing, maar dat wil ik niet te vaak doen omdat hij me dan als een wandelende brokjesfabriek gaat zien. Ik lees trouwens dat dat bij jouw paard ook niet werkt.
Dus rechtop staan, je rustig en sterk voelen, jij bent de leider. 
.
Romy18 schreef:Het maakt een paard echt niet uit hoe groot iemand is, ik ken paarden van 1.80m die met veel respect achter een 10 jarig meisje aan lopen en ik ken shetland pony's die een loopje nemen met grote brede stoere mannen. Het gaat om wat je uitstraalt, hoe je handelt, hoe consequent je bent niet om hoe groot en sterk je bent want 600kg paard wint het altijd van je op kracht en respect kan je niet afdwingen dmv kracht.