Cap stinkt vanbinnen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:47

FenDT schreef:
kan dat soppen wel echt met zo'n stoffen cap zoals deze? ik dacht dat de stof dan altijd zo ribbelig wordt en niet meer mooi aansluit!
wil het heel graag doen maar ik ben wel bang dat ie straks helemaal lelijk is!!!

Afbeelding

met deze heb ik het al tientallen keren gedaan. Gebruik 'm nu niet meer omdat ik 'n luchtigere heb gekocht, maar hij ziet er nog prima uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:51

FenDT schreef:
kan dat soppen wel echt met zo'n stoffen cap zoals deze? ik dacht dat de stof dan altijd zo ribbelig wordt en niet meer mooi aansluit!
wil het heel graag doen maar ik ben wel bang dat ie straks helemaal lelijk is!!!

[img/]http://www.pourcheval.nl/images/3020065.jpg[/img]

Huidige cap heeft nog fijner stof als die cap en is alleen maar mooier geworden van keer onder de douche mee.

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:17

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:36

Loezoe schreef:
FenDT schreef:

Afbeelding

met deze heb ik het al tientallen keren gedaan. Gebruik 'm nu niet meer omdat ik 'n luchtigere heb gekocht, maar hij ziet er nog prima uit.

Idd, ik heb die cap ook en laat die van mij altijd even laten weken in de biotex dan is hij al een beetje schoon.
Even flink soppen, dan op 40 graden in de wasmachine (dat is niet heet volgens mij zoals eerder werd gezegd, maar gewoon warm, op kort programma tussen andere zwarte was of bij 1 of 2 dekjes zodat hij niet butst en hij is weer harstikke fris. Die van mij doe ik zo zeker eens in de maand en als het heel warm is iedere week :) Gaat prima

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:37

_Epplejeck_ schreef:

Die werkt ook erg goed, maar wel alleen maar als je cap al schoon is. Die gebruik ik dagelijks na het rijden en dan nog wassen , zie post hierboven.

Nu moet ik ook toegeven dat ik wel heel erg zweet (en ook gewoon echt altijd)

Glenda

Re: Cap stinkt vanbinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:47

Helaas ken ik het probleem ook.heb mn cap al eens een sopje gegeven maar dat werkte toch niet voldoende,en de vieze geur die de cap achterlaat in mn haar zorgt er nu zelfs voor dat ik eigenlijk altijd zonder cap rij(behalve op buitenrit)!heel slecht dus!
Hebben de meiden die hier een cap met uitneembare binnenvoering hebben hier een foto van?lijkt me erg handig!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:18

FenDT schreef:

Afbeelding

die cap heb ik :+ maar als nog probeer ik het NIET!!! ik wil gewoon geen risico's opzoeken.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:19

Wen_en_Jelle schreef:
_Epplejeck_ schreef:

Die werkt ook erg goed, maar wel alleen maar als je cap al schoon is. Die gebruik ik dagelijks na het rijden en dan nog wassen , zie post hierboven.

Nu moet ik ook toegeven dat ik wel heel erg zweet (en ook gewoon echt altijd)

die heb ik al eerder aangegeven :+ ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:24

stefje schreef:
gat in de stof van de cap, en ook in de (fleece) paardedeken die ze erbij had gedaan. Denk bij het centrifugeren langs mekaar geschuurd en heet geworden. De deken had zo'n soort schroeigat. Ik doe de mijne dus nooit in de wasmachine. Maar vaatwasser is nog een idee. Maar goed ik vind in een emmertje ook heel goed te doen. Ik vind hem trouwens nooit stinken :-).

Dit had ik ook, ook een schroeigat in de stof van mijn cap. Verder niet kapot.
Piepschuim kan er wel tegen. maar ik doe voortaan gewoon in een emmertje..

Zenarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:23

Ik doe mijn cap af en toe in een emmertje met wasmiddel. Werkt goed vind ik, al moet ik er wel iets zwaars op doen om de cap kopje onder te laten gaan :+ .
Zo'n spray haalt het vuil niet weg...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:03

Ik heb een cap met uitneembare binnenvoering van equitheme, maar als ik die binnenvoering was, blijft de cap toch stinken, dus de hele cap moet gewassen worden. De binnenvoering zit gewoon met klittenband aan de cap vast.

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:42

Ik heb mn cap inmiddels een badje met een paar druppels dettol gegeven en daarna een nachtje in de biotex!goed uitspoelen en de vieze geur is weg! *\o/*

JosephineF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:03

Ik neem mijn cap altijd mee naar huis als ik gedaan heb met rijden... Dan kan die goed drogen. Ik heb ook de Charles Owen capcleaner thuis, dit gaat top!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:31

Btw, ik heb nog eens geroken aan mijn cap :o maar me cap ruikt meer naar paard dan mezelf of zweet! Hij licht bijna altijd wel in de stallen. In de was heb ik nog nooit gedaan durf dat eerlijk gezegt niet. Binnen kort ga ik hem toch maar met een sopje in een emmer doen want gebruik hem nu wel meerdere keren per week.

xRochelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:31

ik heb ook verhalen gelezen dat je je cap in de wasmachine kan doen
Misschien kan je dat eens proberen ;)?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:30

Ik doe mijn cap gewoon in emmer sop.

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:34

mijne gaat ook gewoon in een emmer met dreft :D