Chaps of laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:55

leren laarzen :j maar ze zijn/gaan stuk, want het sticksel (ofzo) bij mn rits is los. dus rij nu met rijschoenen, of sportschoenen :)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:56

E_W schreef:
bambietje schreef:
schoenen (of dus laarzen en jodphurs) die hebben een hak en gladde zool dus die schieten niet verder dan daar.. uggs hebben dat niet.

ik zou maar veiligheidsbeugels kopen :+

Ik rij hier trouwens ook alleen mee op vertrouwd paard, op jonge paarden bijvoorbeeld laat ik m'n voeten maar afknellen.
En ja, m'n eigen paard kan ik vertrouwen maar blijft een paard en kan ik ook vanaf vallen, ja dat klopt, eigen schuld dan...

tjaa, eigen risico ..

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 06:55

MaTuMi schreef:
Hooi,
ik vroeg me af wat jullie handiger vinden
-chaps met lage laarsjes
-lage laarsjes
-hoge laarzen
zeg er ook even bij waarom je dat handig vindt, en wanneer.

Bedankt! Xx

Ik heb ze alle drie:
Op het moment rij ik veel met chaps dat vind ik in de zomer altijd fijn heb ze van Kieffer en die zijn ook fijn en blijven mooi.
Ik heb ook leren laarzen van Cavallo en deze zitten super alleen het aan en uittrekken gaat niet zonder de laarzentrekkers en de laarzenknecht, de laarzen heb ik al 5 jaar en zien er nog heel mooi uit,
Ik heb ook hogere leren rijlaarzen van Derby maar die draag ik niet zo vaak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:25

E_W schreef:
bambietje schreef:
schoenen (of dus laarzen en jodphurs) die hebben een hak en gladde zool dus die schieten niet verder dan daar.. uggs hebben dat niet.

Ik rij hier trouwens ook alleen mee op vertrouwd paard, op jonge paarden bijvoorbeeld laat ik m'n voeten maar afknellen.
En ja, m'n eigen paard kan ik vertrouwen maar blijft een paard en kan ik ook vanaf vallen, ja dat klopt, eigen schuld dan...

Ben benieuwd wat je doet als je paard gek doet, schrikt, jouw voet door de beugel glijdt en jij er af lazert....
Iets breken is dan niet heel lastig, iets verbrijzelen ook niet. Dan zit je mooi met de gebakken peren.

Als het afknellen zo erg is, dan zou ik maar eens kijken naar goede schoenen. Ariat bijvoorbeeld.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:32

Jodpuhrs & Chaps zeker weten! :D Mijn rechterenkel is door mijn handicap namelijk nogal stijf en daardoor is het moeilijker om rubberen of leren hoge laarsen uit te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:38

E_W schreef:
bambietje schreef:

Ik zou dan van die korfjes kopen voor aan je beugels, dan kan je er in elk geval niet doorheen schieten en vast komen te zitten.
Zoiets als deze Afbeelding

shetjessweet

Re: Chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:57

Ik rijd zelf met rubberen rijlaarzen. Goedkoop, makkelijk in onderhoud, waterdicht en slijtvast. Leren laarzen lijken mij zó onpraktisch en ze zijn duur. Wel kan ik me goed voorstellen dat mensen jodphurs met chaps comfortabeler vinden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:01

Ik rijd met jodphurs en chaps, ideaal in de zomer want dan hoef je alleen je chaps uit te doen. geen gedoe met extra schoenen meenemen etc.
shetjessweet, ik denk dat je daar anders over denkt als je eenmaal met leren hebt gereden!

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:10

Macs schreef:
Ik rijd met jodphurs en chaps, ideaal in de zomer want dan hoef je alleen je chaps uit te doen. geen gedoe met extra schoenen meenemen etc.
shetjessweet, ik denk dat je daar anders over denkt als je eenmaal met leren hebt gereden!

Ze zullen dan niet opeens goedkoper zijn. En ik geloof best dat ze fijner zitten, maar ze moeten ook onderhouden worden. Ik mest regelmatig de stal uit met laarzen aan. En ik haat laarzen poetsen...

En ik ben gewoon gehecht aan mijn rubberlaarsjes die ik al 8 jaar heb... :')

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:14

persoonlijk ga ik voor chaps

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:31

[/quote]

En ja, m'n eigen paard kan ik vertrouwen maar blijft een paard en kan ik ook vanaf vallen, ja dat klopt, eigen schuld dan...[/quote]

Ben benieuwd wat je doet als je paard gek doet, schrikt, jouw voet door de beugel glijdt en jij er af lazert....
Iets breken is dan niet heel lastig, iets verbrijzelen ook niet. Dan zit je mooi met de gebakken peren.

Als het afknellen zo erg is, dan zou ik maar eens kijken naar goede schoenen. Ariat bijvoorbeeld.[/quote]

Ik ben aan het kijken voor leren laarzen, heb er al een stuk of 20 gepast maar kom er niet in met mijn hoge wreef.
Uggs zijn naast Birkenstocks (dat is natuurlijk helemaal niks tussen de paarden) de engiste schoenen waarin ik geen pijn aan m'n voeten/benen/rug krijg.
Die leren laarzen heb ik dan hooguit 3 uur aan en hoef er niet op te lopen dus dat zal dan wel mee vallen.

Snap jullie punt, met een hak zal het inderdaad minder snel gebeuren maar alsnog zou je er dan doorheen kunnen schieten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:33

Gelukkig zijn er ook laarzen die op maat gemaakt kunnen worden ;)
Lipica is een voorbeeld van een goedkope manier van laarzen op maat maken.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:36

Ik rijd altijd met lederen rijlaarzen, zitten handig.
Ik vind dat je met chaps of gewone korte laarsjes ( of sportschoenen ofzo) zo los zit aan je enkels, ik vind dat je met lange laarzen meer steun hebt.

E_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:39

Janine1990 schreef:
Gelukkig zijn er ook laarzen die op maat gemaakt kunnen worden ;)
Lipica is een voorbeeld van een goedkope manier van laarzen op maat maken.

Daar ga ik inderdaad binnenkort ook heen.
Nu examens en heel erg weinig tijd ivm werk, paarden en school.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:13

ik rijd meestal met jophurs en chaps, als het koud is met laarzen, maar ja
het word/is weer zomer :) dus mijn laarzen kunnen weer de schuur in

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:00

Ik heb lage laarsjes met cheps, echt leer , ze zijn echt mooi!

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:10

Chaps & jodphurs vind ik persoonlijk erg fijn! met laarzen heb ik het gevoel dat mn voeten worden afgeknelt en chaps zijn naar mijn mening soepeler! ;)

big_ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:40

chaps met joodphurs vind ik het fijnste

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:08

Ik heb alleen ervaring met laarzen :D
Is wel lekker warm in winter als je gevoerde hebt :P

Lissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:46

Ik vind chaps zelf helemaal niet fijn, maar dat is persoonlijk. Voor het rijden heb ik Sergio Grasso lederen laarzen en voor gewoon op stal oude schoenen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:48

Winter: Laarzen met voering.
Herfst & Lente: Jodhpurs + Chaps.
Zomer: Jodhpurs.

Weert_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:29

Ik rijd zelf met hoge laarzen (leer). En ik zou niet anders meer willen! Laatst in alle haast vergeten in de auto te leggen maar vind het nu vreselijk om zonder te moeten rijden.
Maar ik denk dat dat heel persoonlijk is

Zenarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:16

Ik heb het liefste jodhpurs met chaps. Dikke sok eronder in de winter en in de zomer kan je de chaps weglaten als het echt warm is.

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 00:18

Met lessen en wedstrijden laarzen, en met gewone buitenritjes doe ik mijn jodhpurs met chaps aan.

rosanne44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:02

Ik rijd altijd met jophurds met chaps, dat rijdt veel soepeler vind ik dan met rubberen laarzen. Echte leren laarzen zijn sowieso vaak buiten m'n budget. :D