Slijtage Petrie dressage na 8x dragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babydolll

Re: Slijtage Petrie dressage na 8x dragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:48

ik heb ook gedoe met petrie.. na 4 x mijn laarzen aangehad te hebben is mijn rits aan de rechterkant gesprongen, dat lipje zit nu nog maar aan 1 kant vast ipv 2. Je leverancier( divoza in jou geval) moet dit oplossen met petrie.. dus niet zomaar nee accepteren hoor!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:22

So, dat zijn wel erg lelijke plekken. Zo erg is het bij mij niet in ieder geval. Bij mij is het op de kuit een beetje grijzer. Dit zou ik ook echt niet hebben geaccepteerd. Goed dat je er werk van maakt. :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:31

Ik zou me er ook echt niet bij neerleggen hoor..

je koopt laarzen van 600 euro!! die mogen wel een paar jaar meegaan!

ik zou er echt op staan dat je nieuwe krijgt, zo niet dan moeten ze het repareren..
ik zou geen nee accepteren ;)

succes

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:12

Jeetje zet, dat is echt niet normaal hoor! Voet bij stuk houden en zorgen dat je nieuwe laarzen krijgt. Wat een slechte reclame ook voor petrie dit.
Ik heb nu zelf de petrie olympic en ben er heel blij mee, maar ik hoor om me heen steeds vaker slechte verhalen over de service als er iets mis is met je laarzen.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:50

Mijn vriendin heeft ook Petrie's en na een paar keer rijden (stuk of 5 keer) was haar rits al kapot, die was afgebroken. Dan een paar maand later sprong de rits helemaal kapot en zij is erg zuinig op haar laarzen.
Ze zei dat ik ze eens moest aan doen, maar ik vind ze verschrikkelijk! Precies houten blokken aan je been! Die laarzen zijn keihard!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:27

TS heb je inmiddels al contact gehad met de winkel?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:38

Prima dat kalfsleer ander onderhoud vergt, maar dan moet het alsnog niet na 9x rijden al versleten zijn, dat hoort gewoon niet.
Verder hebben ze jou gezegd hoe je de laarzen moest onderhouden (toch?) en dat heb je netjes gedaan.

Als ze daarvoor kosten gaan rekenen zou ik dat niet accepteren!

Wat ik trouwens aan kan raden is gewoon zelf even naar die winkel te gaan, want in persoon kun je vaak wel meer gedaan krijgen dan enkel met een brief.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 17:00

Ik ben ondertussen al 2 keer in de winkel geweest + 1 keer bij Petrie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:16

Ben je lid van de consumentenbond? Anders zou ik eens een brief naar hun sturen. Je hebt nog altijd een kopersbescherming, ook al is het prduct niet kapot deze slijtage is echt niet normaal zoals een kalfslederenlaars hoort te zijn. Ik zou Divoza ook middels een aangetekende brief op de hoogte stellen dat je niet accoord gaat met hun antwoord, je het hogerop gaat zoeken en dat ze nog van je horen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:53

vind dit egt belachelijk!
ik heb volgens mij rundsleer en heb ze nu bijna een jaar en nog helemaal niks aan te zien.
maar als kalfsleer zo snel kapot gaat mogen ze de prijs ook wel omlaag gooien

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:37

Nouja zeg! :oo Belachelijk!
Maar verbaast me niets van Divoza, hoor zo ontzettend veel verhalen over hun beroerde service. Ik zou hier echt juridische stappen voor ondernemen, 600 euro is niet niks. Ik zou m'n geld terug eisen van Divoza, desnoods dus met advocaat.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:47

Ik zou ook een aangetekende brief sturen naar divoza dat je niet akkoord gaat met hun antwoord en gewoon dreigen dat je er werk van ga maken.

Heb je rechtsbijstand verzekering?
Zo ja, misschien kunnen hun je helpen?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:25

mijn rundleren laarzen hebben dit niet maar die zijn ook helemaal door geverfd maar mijn donkerblauwe kalfsleren laarzen hebben het ook, bij kalfs leer is alleen een dun toplaagje geverfd omdat de huid veel dunner en kwetsbaarder is.
niet mooi maar ach, mijn blauwe zitten verder super en je ziet het toch niet als je op het paard zit.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:34

Ik zou zeker nieuwe Eisen!!
Kom zeg!!

Bij mijn licht bruine derby's ben ik ook 4 terug gegaan, de rits sprong steeds.. En een
Lelijk gemaak ook nog!! Uiteindelijk nieuwe gekregen.. Geen problemen mee gehad...
Heb nu ook zwarte petrie's het nieuwst model, runderleer dacht ik.. Maar no problems mee!!
Ook al heeft een stalgenoot ook Kalfsleer en die heeft het zelfde probleem als jou.. Maar zij doet er niks aan..

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:39

maar dat is dus het verschil in rund en kalfs.......
kalfsleer heeft weer andere voordelen maar dit is dus absoluut een nadeel...tja keuze's...

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:02

Maar komop, dit zou toch niet zo mogen zijn na een paar keer gebruik? Ik snap dat ze sneller slijten, maar zo snel?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:08

Noor17 schreef:
Tijdens de verkoop bent u op de hoogte gesteld door onze verkoopster wat de voor en nadelen van kalfsleer zijn
en wat de voor en nadelen van rundleer zijn.

Hebben ze toen gezegd dat ze binnen 8x dragen al eruit zien als "oude" laarzen? Voor en nadelen begrijp ik, snellere slijtage ok, maar 8x dragen vind ik wel erg snel.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:18

herkenbaar, heb ook petries, en die beginnen ook al flink te slijten, het wordt gewoon helemaal wit. Rijd er nu een goed jaar regelmatig mee, voorheen nooit gedragen. Maar na elke keer rijden of om de keer smeer ik ze toch even in met smeer dat ik erbij heb gekregen. Maar niet dat dat helpt. Heb me er ook maar bij neergelegd.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:47

wit is vaak opgedroogd zweet.
zweet van je paard trekt in het leer, zweet is zout dus dit bijt het leer uit, hier komt dat witte van.
na het rijden beter schoonmaken en daarnaast nog regelmatig onderhouden met iets wat het leer voed.
hoe snel je laarzen slijten is bv dus ook afhankelijk hoe erg jouw paard zweet.

haffiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:03

Mijn laarzen zien er na 4 maanden nog steeds als nieuw uit!!!!
Ik heb ze minimaal 5 keer per week aan en maak ze iedere week weer schoon.
Bij mij op stal hebben ook een aantal mensen Petrie's en hebben er ook geen problemen mee.

Dat de laarzen er na een aantal keer al als versleten uit zien mag ook niet, maar wat kunnen de winkels er alle maal aan doen. De winkels kunnen niet na gaan of je je laarzen goed onderhoud.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:29

haffiess schreef:
Mijn laarzen zien er na 4 maanden nog steeds als nieuw uit!!!!
Ik heb ze minimaal 5 keer per week aan en maak ze iedere week weer schoon.
Bij mij op stal hebben ook een aantal mensen Petrie's en hebben er ook geen problemen mee.

Dat de laarzen er na een aantal keer al als versleten uit zien mag ook niet, maar wat kunnen de winkels er alle maal aan doen. De winkels kunnen niet na gaan of je je laarzen goed onderhoud.

Ik vind dat je pas van 'onderhoud' kunt spreken als je de laarzen toch al behoorlijk vaak aan hebt gehad.
Dan zul je ze moeten poetsen ed. Maar na 9 keer dragen kan het nog niet aan het onderhoud liggen lijkt mij ;).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:06

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan privé communicatie openbaar op Bokt te plaatsen, deze post is dan ook verwijderd.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:23

Het enige wat je nog kunt doen, als ze je niet willen helpen (al moet je er wel ALLES aan doen om het er niet bij te laten zitten)....
is gewoon zwarte schoenverf /lederverf halen bij de schoenwinkel. Als je dit erop doet, even laten drogen en na een half uurtje oppoetsen met gewoon kiwi schoenpoets ofzo....dan zijn ze weer zo goed als nieuw.
(al is het niet de oplossing voor veel te dure verknalde laarzen hoor!)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:26

Hoe is het nu TS?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:42

Ik rijd nu al bijna een jaar met mijn Petrie Hampshire, 6x per week, deze hebben een coatingslaag:
Ze zien er nog uit als nieuw! :j

Dus als je een duurder model hebt gekocht en al zo snel plekken hebt, is er toch wel iets mis gegaan bij het verven oid.