Ruiterbewijs behalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:58

http://www.hippisch-toerisme.nl/website/index.php?docid=215

in deze tekst staat waar het ruiterbewijs verplicht is. in andere gebieden niet. daarom heb ik geen ruiterbewijs. voor kinderen die niks weten van verkeersregels vind ik het wel een leuke optie om met je dier goed mee te kunnen doen in het verkeer.
daarnaast dekken de meeste wa-verzekeringen schade van je huisdier, maar vraag dit wel na bij je eigen verzekering want somigen dekken dit niet. dit geld ook als je met de hand loopt of als je paard ontsnapt. de wa verzekering van ons dekt al deze gevallen dus ik zie voor mijzelf niet in waarom ik een ruiterbewijs zou moeten halen.

xJuliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:26

Ik heb hem ook, voelt inderdaad veilig om hem bij je te hebben. Als je echt met je paard vaak naar buiten wilt zou ik het doen, dan zou je het ook eens per jaar het geld wat je moet betalen er voor over moeten hebben vind ik. Stel het bevalt, neem hem dan? Controle kan altijd gebeuren en misschien ben je dan wel eens de pineut..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:36

Hier is het wel verplicht om een ruiterbewijs te hebben als je buitenrijdt, dus ben blij dat ik het heb.

En het is goed om te weten wat de regels zijn, heel veel mensen zijn onbeschoft en galoperen gewoon langs je heen als je aan het stappen bent met je paard, die weten niet hoe het hoort.

Shakira_b

Re: Ruiterbewijs behalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:46

Ik ga diploma A deze zomer halen met de vereniging, ik wil hem gewoon voor de zekerheid hebben! Zeker omdat ik een erg jong paard heb.