Trailer kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 22:21

Baretta, thanks!!

B'veld is voor mij wel te doen. Als ik nu een trailer nodig heb huur/leen ik die van een vriendin maar vind een eigen trailer eigenlijk wel een fijn idee. Misschien moet ik me toch ook eens wat beter verdiepen in nieuwe trailers, wordt een beetje bang van alle verhalen hier :o. Doe je een miskoop aan een auto, is het uiteraard ook stevig balen maar ik wil niet het risico lopen dat mijn paarden op de snelweg ineens door de bodem zakken :D. Wat een doemscenario...

Binnenkort ga ik een keer een andere trailer huren, misschien zie ik daar weer wat andere dingetjes aan en kan ik beter vergelijken.

Ikke, aan een Westfalia heb ik idd gedacht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:07

Sees schreef:
Baretta, thanks!!

Ikke, aan een Westfalia heb ik idd gedacht.

Daar moet je niet over denken, dat moet je gewoon doen :D

Hoewel ik nog steeds fan van Westfalia ben, begin ik wel van m'n geloof te storten; alleen bestaat het merk in NL nog niet: Boj. Zweeds spul om je vingers bij af te likken aan een fatsoenlijke prijs, in ieder geval op de Equitana.

akreuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:44

Als je een alluminium trailler + bodum van Bockmann koopt zit je altijd goed ga naar Fa Tittan in Jelsum Fr super goed adres

meggiemeg

Re: Trailer kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:50

Marge wil ook nog wel eens betekenen dat er ruimte is voor korting. Dit is meestal bij 2e hands trailers het geval. Zo werkt het wel waar wij de trailers kopen en in onderhoud hebben.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:25

Akreuze, Friesland vind ik wel érg ver weg. Dat moet dichterbij ook wel te vinden zijn :o.

Afgelopen week heb ik meegedaan aan een evenement en dan zie je allerlei verschillende trailers, erg informatief. We hadden ook een tweepaardstrailer bij die omgebouwd kon worden tot anderhalf paards trailer ERG handig. Die had een deurtje rechts en een voorlader links (niet dat ik denk dat ooit te zullen gebruiken)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:54

Sees schreef:
Akreuze, Friesland vind ik wel érg ver weg. Dat moet dichterbij ook wel te vinden zijn :o.

Afgelopen week heb ik meegedaan aan een evenement en dan zie je allerlei verschillende trailers, erg informatief. We hadden ook een tweepaardstrailer bij die omgebouwd kon worden tot anderhalf paards trailer ERG handig. Die had een deurtje rechts en een voorlader links (niet dat ik denk dat ooit te zullen gebruiken)

Denk bij aanschaf wel aan de "maximum aanhangermassa geremd" van de trekkende auto (staat op kenteken) en aan de "kogeldruk" van je trekhaak (op het plaatje op de trekhaak/via de dealer) en de "kogeldruk" van de trailer (op het plaatje met het chassisnr e.d./via de dealer)
Niet zozeer vwb politiecontrole, maar meer verzekeringstechnisch, qua aansprakelijkheid, ALS er per ongeluk wat gebeurd.
Heb je onderdehand al een idee wat je een goede optie vind ??

Grtz.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 11:18

Baretta, nee nog niet maar ik denk dat ik dat wel krijg als ik een keer bij een trailer'boer' ben langsgeweest ;). Op dit moment zit ik ook nog een beetje met de stalling.

Thanks voor de tip trouwens.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 15:30

Zo hèhè, inmiddels is de 'stalling' (buiten bij ons op stal :D) iig geregeld. Ik heb dus weer dit topic van voor naar achter doorgespit, de 'eisen' nog eens op een rijtje gezet en weer op MP en sites van verschillende trailer'boeren' gekeken. Het blijft moeilijk...

Ik wil gewoon een kwalitatief perfecte trailer. Ik ben zelf niet per se handig :o en heb ook niet per definitie de mensen of de middelen ter beschikking om veel zelf op te knappen. Dus de trailer moet bij aanschaf 100% in orde zijn. De kleur etc maakt me dan veel minder uit.

Als een trailer in weer en wind buiten staat, is er dan makkelijk te zeggen; hout/aluminium of polyester is het beste?

Ik wil de trailer eigenlijk ieder jaar aan een professionele inspectie (= beurt) laten onderwerpen. Keuren ieder jaar is volgens mij niet jaarlijks verplicht?

De bedoeling is namelijk dat de trailer onze noodtrailer wordt voor de gehele pensionstal en deze zal ook voor wedstrijden verhuurd worden. Ik moet dus sowieso een goede verzekering afsluiten. iemand hier ervaring mee?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:27

Ieder jaar weg brengen voor een beurt/inspectie is absoluut niet verkeerd, alles wordt nagekeken en kan je nare verassingen besparen.
Goed nakijken in de kleine lettertjes hoe dat zit met een verzekering en verhuren van de trailer, daar zitten een hoop haken en ogen aan en kan moeilijkheden geven.
Polyester kan niet rotten maar wel erg verkleuren, een aluminium bodem geeft een hoop voordelen.
Onze trailer is nu bijna 6 jaar oud en ziet er nog als nieuw uit aan de buitenkant, dit komt omdat hij altijd binnen staat.
Een houten trailer (zijn vaak de oudere modellen van hout) zal je bij de jongere niet echt meer tegen komen , dat is vaak een combi met trespa. Ook deze zal verkleuren.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 09:30

Meggiemeg, het verkleuren vind ik niet zo erg ;) als ie maar goed en degelijk blijft. Over een aluminium bodem heb ik ook wel weer wat nadelen gehoord. Daarom vind ik het ook best moeilijk om te bepalen wat nu het beste is. Als ik een onbeperkt budget had, was het makkelijk :D. En helaas, de trailer zal in weer en wind buiten moeten staan.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 09:31

En in de verzekering mbt verhuren moet ik me idd nog eens héél goed verdiepen ;).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:35

Weet niet wat je budget is maar er zijn best wel degelijke trailers te koop die goed onderhouden zijn en betrouwbaar.
Wij zijn aan het kijken om onze trailer in te ruilen voor een trailer waar de marathonwagen voor kan. Wat me wel opvalt is dat trailers die 100% goed zijn best wel waarde vast houden.
Onze vorige trailer was 12 jaar oud toen die weg ging en erg veel heb ik daar niet op afgeschreven.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 10:17

Meggiemeg, ik ben er zelf ook nog niet helemaal over uit wat mijn budget is ;).

Alleen maar mooi dat goede trailers redelijk waardevast zijn, dan kan ik hem over een paar jaar ook nog leuk verkopen :D.

Ik vind het gewoon lastig te bepalen wat ik wil maar ik moet gewoon een keer naar een trailer'boer' gaan en rond gaan kijken en ideeën opdoen.

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:48

Ik weet niet hoe groot jouw paardjes zijn maar ik heb bij mijn trailer de achterstang naar beneden en ook wat naar voren laten zetten omdat mijn paard wat kleiner is en een keer de neiging had om onder de stang door te willen komen met zijn bibs omdat hij er graag uit wou :7 (jong paard,moest nog wennen aan zijn rijdende huisje :D )
De stang zit nu goed op de juiste hoogte achter zijn bibs.
Verder inderdaad op de naden van de vloer letten en ook de banden checken of die nog goed zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:10

Sees schreef:

Alleen maar mooi dat goede trailers redelijk waardevast zijn, dan kan ik hem over een paar jaar ook nog leuk verkopen :D.

Ik vind het gewoon lastig te bepalen wat ik wil maar ik moet gewoon een keer naar een trailer'boer' gaan en rond gaan kijken en ideeën opdoen.

Als je de tijd hebt ga langs meerdere kijken en informatie vergaren, wordt je nooit dommer van.
Let goed op de bodem en zijwanden als je een houten trailer voor je hebt, je kan met een schroevendraaier heel makkelijk op het hout kloppen ( met het handvat ), overal waar je klopt moet het hetzelfde klinken, merk je dat het geluid op bepaalde plekken anders klinkt kan het betekenen dat daar het hout aan het rotten is. Ook idd op de banden letten, of deze niet uitgedroogd zijn (denk ook aan het reservewiel als er er een hoes omzit, ook die kan uitdrogen!). Even naar de kap kijken van de trailer, net boven de klep aan de achterkant, daar zitten vaak scheuren, dan is er een groot deel van de stevigheid foetsie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:50

Sees schreef:

Je kunt het budget aanpassen aan de trailer :D
Zoek bijvoorbeeld eens op Boj classic de luxe. Kost wat, heb je ECHT wat........

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:24

Lenie, ik heb een haf maar ook een rijdpaard dus de een heeft meer ruimte nodig dan de ander ;). En aangezien de trailer ook aan stalgenoten verhuurd zal worden voor wedstrijden, 'moet' de trailer standaard zijn.

Meggiemeg, dank je voor de tips, ook hier zal ik op letten!!

Ikke, ja zó onbeperkt is het budget nu ook weer niet :D. Met twee paarden, een huis en een auto valt er weinig te sparen. Ik wil zéker niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten hoor. Ik wacht liever wat langer en spaar wat langer door voor een degelijke trailer maar er is wel een grens :D.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:59

Wij hebben vorig jaar een Bockmann duo gekocht bij de dealer(Vervloed in Nieuw vennep), die had de trailer als paardenambulance voor de verhuur. Bijna nooit gebruikt dus, was één jaar oud Ben er erg blij mee, paard staat er ook super in. Wellicht zijn er bij jullie ook wel dealers die dit soort trailers hebben staan. Prijs was netjesen je weet zeker dat het een goede bodem ed. heeft. Succes met zoeken!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 13:20

Mijnzoef, dank je wel. Er zijn zoveel goeie merken ;-). Ik ga een keertje kijken bij een dealer die meerdere merken aanbiedt, dan kan ik tenminste vergelijken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:52

Sees schreef:
Lenie, ik heb een haf maar ook een rijdpaard dus de een heeft meer ruimte nodig dan de ander ;). En aangezien de trailer ook aan stalgenoten verhuurd zal worden voor wedstrijden, 'moet' de trailer standaard zijn.

Meggiemeg, dank je voor de tips, ook hier zal ik op letten!!

Ikke, ja zó onbeperkt is het budget nu ook weer niet :D. Met twee paarden, een huis en een auto valt er weinig te sparen. Ik wil zéker niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten hoor. Ik wacht liever wat langer en spaar wat langer door voor een degelijke trailer maar er is wel een grens :D.

Heb je een prijs gevonden van die Boj dan?? In dat geval ben ik dan wel benieuwd waar, want behalve de richtprijs van de Equitana heb ik daar nog niks over gevonden........

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:56

Ikke, ze zien er duur uit :Y).

Als ik met de huidige wisselkoers de prijzen omreken, kom ik op minimaal € 16.000,- uit :$.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:19

Sees schreef:
Ikke, ze zien er duur uit :Y).

Als ik met de huidige wisselkoers de prijzen omreken, kom ik op minimaal € 16.000,- uit :$.

De Westfalia XXL was 26.000 euri's en had/heeft minder mogelijkheden......

Ik heb ze in het echt gezien, het ziet er allemaal zeer goed afgewerkt uit. Daar wil ik best 16 - 17 mille voor neertellen, inkl wat opties waar ik belang in zie.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:31

meggiemeg schreef:
Weet niet wat je budget is maar er zijn best wel degelijke trailers te koop die goed onderhouden zijn en betrouwbaar.
Wij zijn aan het kijken om onze trailer in te ruilen voor een trailer waar de marathonwagen voor kan. Wat me wel opvalt is dat trailers die 100% goed zijn best wel waarde vast houden.
Onze vorige trailer was 12 jaar oud toen die weg ging en erg veel heb ik daar niet op afgeschreven.

Ik raak anders mijn 100% goede trailer niet aan de straatstenen kwijt of ik moet er een sch*tprijs voor gaan vragen en daarvoor is ie weer te goed en voor het verschil kan ik nog wel een paar jaar blijven staan en kan ik m dan alsnog versch*ten.... :). Mijn trailer is helemaal opnieuw opgebouwd (bodem, klep alle wanden vernieuwd, gietvloer erin, nieuwe banden) met hele goede kwaliteit houten platen dus eigenlijk weer als nieuw en toch krijg ik m maar niet verkocht....

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 10:37

Ikke, dat is echt vér boven mijn budget, dan heb ik over 10 jaar nog geen trailer :P .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:47

Hoi Cissy, ik weet niet hoe oud je trailer is maar vaak kijken mensen daar (onbewust) naar, ze zien het bouwjaar, rekenen daar naar en kijken niet verder naar wat er allemaal (al) aangedaan is.
Is jou trailer niet iets voor TS?