oneerlijke jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:30

kleinvosje schreef:
Mensen, sorry, ik ben niet altijd even wakker, bedoelde natuurlijk met 4 WITTE benen... Maar er zullen vast ook juryleden zijn die liever een paard met 3 benen zien...

nou das nog een keer in mijn voordeel!! Toevallig loopt die van mij nu namelijk op 3 benen!!! :D :D

kleinvosje

Re: oneerlijke jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:30

Ojee, toch wel heel ernstig he, dan ben je lekker lang in het voordeel bij de oneerlijke jury's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:37

Even zonder gekheid, weet nog heel goed, iets van 3 jaar geleden ging ik L2 starten tussen de paarden. Kom ik dat terrein oprijden, lopen er 2 meiden van die manege zelf mijn kant op. Net als ze langs me lopen beginnen ze heel hard te lachen "een haflinger WHAHAHA" >;)
Ik mijn proeven tevreden gereden, en de prijsuitreiking was in de kantine....Zie ik die 2 daar zitten!! Ik al duimen duimen duimen natuurlijk :P Was ik twee keer 1e met 185 en 190 hihihii :D
dat was toch stiekem wel erg leuk!!!

kleinvosje: alleen jammer dat het een quarter is en ik western rijd hahaha die jurys zijn helaas niet oneerlijk :')

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:39

VivaLaVida schreef:
kleinvosje schreef:
Mensen, sorry, ik ben niet altijd even wakker, bedoelde natuurlijk met 4 WITTE benen... Maar er zullen vast ook juryleden zijn die liever een paard met 3 benen zien...

nou das nog een keer in mijn voordeel!! Toevallig loopt die van mij nu namelijk op 3 benen!!! :D :D

Die van mij loopt meestal op 2 benen in de ring dus krijg ik dan extra punten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:41

hahah dat deed die van mij ook maar toen heb ik helaas de grote fout gemaakt om een fysio te bellen :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:48

Nee je krijgt alleen pluspunten als ie op 5 benen loopt.
En ik kan me wel voorstellen dat ze een punt aftrekken voor dat litteken, het is toch ook geen gezicht. Bovendien is dan de luchtstroming anders dus dat kan allemaal van invloed zijn op je proef. Nee ik snap dat best hoor.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:54

Een paar zeggen wel dat dressuur een jury sport is en dat vind ik ook, maar springen is ook een jury sport, hoor! Zeker in de B bij de stijlpunten. Ook in de hogere klasses kom je vaak genoeg tegen dat ze "per ongeluk" met de tijd kloten.

verder zou ik zeggen: trek je er niks van aan als het waar is.. wat maakt het uit? als jij een goed gevoel over het rijden hebt is het toch goed?

heb wel een keer meegemaakt dat toen de jury naar de auto liepen ze al tegen elkaar zeiden van die en die hoop ik dat er vandaag winnen en ja hoor ze moesten die mensen net jureren en je raad het al ze hadden gewonnen :P

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:17

Flauwe reacties hier. Het is toch best voor te stellen voor een ponyruiter die door een ouder zonder paardenkennis gejureerd wordt en die het dan al heel wat vinden dat ze iets (een litteken) opvalt, dat dat frustrerend is? Daarom is het bij ons zo fijn dat er al vanaf de laagste ponyklasses gediplomeerde juryleden zitten.

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:10

CaPrIoLe`79 schreef:
dinaatje schreef:
[sorry dat ken ik niet bij ons is dat gwn een papier

IK TYPE WAT ER STAAT

ruiter zit en houding :rechter zitten bij aansprong galop
-1punt wegens litteken op de pony's rechter bil

Klopt het dat je in belgië bij de landelijke rijd? Als je dan nog bij de pony`s rijd, dan wordt je gejureerd door de ouders toch? Die hebben er helaas niet allemaal zoveel verstand van. Helaas, volgende keer beter dan.

nee rij bij UDR rij nooit van mijn leven LRV

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:11

CaPrIoLe`79 schreef:
Flauwe reacties hier. Het is toch best voor te stellen voor een ponyruiter die door een ouder zonder paardenkennis gejureerd wordt en die het dan al heel wat vinden dat ze iets (een litteken) opvalt, dat dat frustrerend is? Daarom is het bij ons zo fijn dat er al vanaf de laagste ponyklasses gediplomeerde juryleden zitten.

dankje eindelijk iemand die me begrijpt

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 00:13

Cookies schreef:
En ik kan me wel voorstellen dat ze een punt aftrekken voor dat litteken, het is toch ook geen gezicht. Bovendien is dan de luchtstroming anders dus dat kan allemaal van invloed zijn op je proef. Nee ik snap dat best hoor.

OMG :(

xWildrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:27

Toen ik laatst mijn B debuut had en ja beter gereden als ik ooit verwacht had had ik zoveel commetaar van mensen op de stal waar ik rijd. Buiten mij 4 winstpuntenom waren er verder 3 winstpunten gehaald. Dus van 11 hadden iets van 8 mensen geen 1 winstpunt. Toen werd er dus ook zo gezeurd op die jury; Ja ze hebben Nelleke voorgetrokken en andere mensen die reden hadden ook minstens een winstpunt moeten rijden. En ja ik kreeg zoveel commetaar dat ik gewoon haast niet meer kon genieten van mijn winstpunten... Een vriendin van mij reed ook mee, er was voor ons gefilmd maar als je onze proeven vergeleek was het ook gewoon een heel andere gezicht niet eigendunkerig bedoeld echt niet. Maar ze reed gewoon een stuk slordiger en haar paard was totaal niet nageeflijk. En ja dat vind ik zo jammer dat gelijk de schuld bij de jury ligt. Kijk gewoon eerst na jezelf! En ik bedoel ik heb ook gewoon 5en voor de dingen die ik fout deed, maar heb ook 7ens of zelfs 8en voor dingen die ik juist goed deed. En ik ken die hele vrouw niet dus waarom zou ze mij ooit voortrekken. Ik vind het gewoon echt jammer dat mensen zo denken...

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:06

ffe zonder dollen, vandaag echt een oneerlijke jury, in de B dressuur, waren mensen die 5x uit de ring sprongen en ponys die in de galop gingen op plaatsen waar het niet hoorde en met kop omhoog en die kregen een winstpunt, mijn pony liep a.d. teugel en in de ring alles op de bordjes enz. en 174 pntn :? rara hoe kan dat?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:11

uit de ring is diskwalifikatie. Het is en blijft n jurysport.

Miepie77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:15

zolang het een jurysport is van 1 jurylid zal dit altijd wel zo blijven, bekenden hebben vaak een stapje voor op de rest, al word dat vaak ontkend natuurlijk, heb wel het idee dat dit bij de jongere juryleden minder erg is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:15

Liekekeira schreef:
ffe zonder dollen, vandaag echt een oneerlijke jury, in de B dressuur, waren mensen die 5x uit de ring sprongen en ponys die in de galop gingen op plaatsen waar het niet hoorde en met kop omhoog en die kregen een winstpunt, mijn pony liep a.d. teugel en in de ring alles op de bordjes enz. en 174 pntn :? rara hoe kan dat?

:D dat doet mijn paard ook wel een paar keer tijdens een proef,
maar voor de rest van de onderdelen heb ik wel allemaal 7'ens en 8'en....dan heb ik ooit nog 2 winstpunten :P

misschien loopt je pony maar gewoontjes of wel in de krul maar niet nageefelijk of zit jij er niet netjes op...kan van alles zijn ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:44

Zirano schreef:
uit de ring is diskwalifikatie.

Nee, uitsluiting (als het een afgesloten ring is).

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:45

dinaatje schreef:
Cookies schreef:

OMG :(

:')

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:49

Wat een flauwe reacties weer zeg. Lekker makkelijk he, om vanachter je computertje iemand belachelijk te maken! Had liever eerst wat meer informatie van TS gevraagd, zodat je je een goed beeld van de situatie had kunnen vormen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:37

@Bellona, we hebben meerdere keren gevraagd wat er dan precies op haar protocol stond, maar daar gaf ze elke keer geen antwoord op, pas later, na veel posts. Tja, dan ga je dit krijgen, dat het ongeloofwaardig is...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:21

Karin sorry je hebt gelijk

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:28

was geen afgesloten ring, alleen in de hoeken, maar dan nog, ik kan er goed mee omgaan dat de jury beslist maar niet op zo'n manier! die verzieken het voor de mensen die wel eerlijk zijn.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:36

Je moet niet kijken naar één proef, je moet kijken naar wat je over het algemeen krijgt, dan weet je pas waar je staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:41

Moderatoropmerking:
Dames, er zijn nu wel genoeg grappen en grollen gemaakt daarom verzoek ik jullie om vanaf nu serieus te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:53

Liekekeira schreef:

Lastig te verklaren zonder het gezien te hebben, maar het ZOU kunnen zijn dat je een jury had die 4 durfde te geven maar ook 8. Misschien hadden degenen die volgensjou zo lecht reden dus idd best een paar dikke onvoldoendes, maar hebben ze ook onderdelen dusdanig goed gedaan dat ze gemiddeld toch beter uitkwamen dan jij. Misschien vond de jury jou bv teveel met de handrem erop rijden oid.
Jammer dat je geen toelichting aan/van de jury gevraagd/gekregen hebt, had je misschien dee frustratie kunnen besparen.