miss_nadine schreef:Maar wat ik me nu afvraag. De laatste tijd lees ik zoveel verhalen over bijvoorbeeld wielrenners die te hard langskomen, auto's die geen rekening met je houden..
Waarom leggen we telkens de schuld bij een ander? Ik ben het er mee eens dat we rekening met elkaar moeten houden, maar af en toe denk ik waar maken we ons druk om. In mijn ogen lijkt het wel een trend om alles op anderen af te zeiken. Als je je paard niet onder controle kan houden dan moet je niet naar buiten gaan. Doe je dit wel dan weet je nu eenmaal dat er een risico is.. Een ongelukje zit altijd in een klein hoekje, zeker met een levend dier.
Hoe denken jullie hierover?
Je moet met elkaar rekening houden op de weg. Dus wielrenners moeten een tandje zachter voorbij komen en ik moet goed op hun letten. Auto geldt hetzelfde. Heb zelf een hoop problemen gehad met skeelers die hard langs mijn paard kwamen en hij uithaalde...hun waren boos..ze ging niet zachter bij naderen paard en fietsers was levensgevaarlijk. Bij de fietsers reed er ook een klein kind op een fietsje die had zo onder de skeelers kunnen liggen.
Als dezelfde groep wielrenners door een woonwijk gaan rijden ze ook zachter en gaan ook op de rem of zachter voor een kind dus waarom niet voor een paard?.
Ik vind dus dat de houding van vele mede weggebruikers zo slecht is omtrent een paard dat ik weinig tot niet naar buiten ga. Ze denken altijd maar dat een paard verkeersmak is maar ze doen dan akties waar zelfs een persoon van kan schrikken en gek doen.
Geen enkel paard is 300% betrouwbaar op de weg en zeggen dat je je paard onder controle moet hebben is ook onzin. Je kan NOOOIT je paard 100% onder controle hebben als er een gek op de weg zit.
Is gewoon jammer dat de aktie van de instanties nog niet aanslaan over paarden op de weg. MAAAR ik vind ook dat het steeds lastiger wordt leuk buiten te rijden met een paard. Want hoor je wel te galoperen op een stuk berm of stuk graag NEE vind ik dus.
Je kan alleen galoperen als je totaal overzicht hebt en dat heb je niet met een berm naast je.

Het gebied waar ik buiten rij , weet ik nou eenmaal dat er honden los lopen , en dit mag daar op de meeste plaatsen ook gewoon. Het ruiterpad loopt ook dwars door dat gebied en als zowel honden eigenaar als ruiter een beetje de ogen openhouden is er niks aan de hand. Maar niet iedereen is altijd maar even vriendelijk als je langs komt rijden met je paard.