ruiter slaat mijn paard op inrijterrein...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: ruiter slaat mijn paard op inrijterrein...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:44

Als ik jou was trouwens zou ik niet wachten met melding maken.
Misschien doen ze bij jouw melding niks, maar als ze het nog een keer doet (wat me niks verbaasd) bij een ander, en die geeft het door is het misschien wel van; "Hee, daar hebben we ook al een melding van staan" en dan gaan ze misschien wél actie ondernemen. :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 11:44

Ik begrijp zoiezo niet waarom gelijk haar volle concentratie naar mij uit gaat in plaats van naar haar paard. 8)7

Vanmiddag stuur ik een mail naar de knhs.

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:47

Concurentie is moordend zeggen ze. Ze zal wel onder de indruk geweest zijn van jullie als combinatie.
Ik vind dat er wel vaker van dat soort miepies rijden. Als je een probleem hebt met een ruiter los je dat met elkaar op en ga je niet met je zweep het paard van die ander irriteren. Ik zou een melding maken. Heeft ze geen gevoel voor fatsoen ofzo, je komt toch idd om een proef te rijden niet om elkaar de baan uit te meppen. Zeer onsportief en kinderachtig gedrag!

(zo mijn eigen frustratie weer kwijt)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:50

Prisca schreef:
Is trouwens een groot verschil in geslagen of het paard aantikken?. Dit lijkt me meer iets van bewust aantikken. Als ze een paard zou slaan zou het bovenhands en dreigend zijn zou me dan bij voorstellen dat je paard WEL onder de indruk zou zijn.

Had zeker melding gemaakt op het secretariaat of ringmeester die zijn er voor.

Enige verschil is mogelijk de impact, maar verder niets. En helaas zijn er zat paarden die er wel flink op reageren. Ken er die aan de andere kant van de bak staan bij een kriebeltje, mijne raakt er vooral erg beledigd door.

Pfff... wat een vals secreet is de betreffende ruiter met zweep. Uiterst onsportief.

Ik zou bij de KNHS informeren wat je in zo'n geval kan doen. Als er nog niets kan worden gedaan in de vorm van een waarschuwing, kan allicht de registratie hiervan wel helpen als ze dit vaker doet.

Moet zeggen dat ik die ringmeester ook een slappeling vind! Lijkt mij dat die niet alleen er staat om ruiters op tijd in de ring te laten komen. Maar ook om alles op het inrijterrein goed te laten verlopen.

daNiielle_

Re: ruiter slaat mijn paard op inrijterrein...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 12:06

Haha meneer de ringmeester had meer de instelling van ' wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen.'

Heb mijn paard na de tik even gerust gesteld en verder gegaan, als ik ruzie was gaan maken dan was bij zowel mij als mijn paard de concentratie weg. Paard hadmeer zoiets van ik zal eens laten zien wat ik kan!

Nouja mijn volgende concours is weer op gras dus dan hebben we tenminste allemaal wat meer ruimte.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:39

Dan had ze aan mij een hele verkeerde gehad! Had die zweep uit d'r handen getrokken en ergens in de bosjes gemieterd }>