Af en toe die wielrenners/Joggers..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Af en toe die wielrenners/Joggers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:30

ok, er komt een groep wielrenners aan met gem 50 km/u, jij gaat midden op de weg staan, gevolg: Groep moet vol in de remmen en knalt onderuit, gevolg, glijden door, tegen jou paard aan, gevolg: paard verstrikt in de rondvliegende wielen..... nee.... handig... echt....

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:30

renatevb schreef:
Ik heb sowieso altijd last van die wielrenners! Wordt er echt gek van als ze met 10 naast elkaar rijden, of als ze in het midden van de straat rijden. En dan maar boos kijken als je hen voorbij rijdt! gggrrr
Naar paarden toe zijn ze over het algemeen inderdaad ook erg asociaal.
Ik trek er mij niets van aan en ga gewoon lekker met paard in het midden van de straat lopen, tot hun grote frustratie :D

Dan doe jij dus precies hetzelfde. In plaats van dat je de eer aan jezelf houd en je wel netjes gedraagd.
Als meerdere ruiters dit doen, krijg je precies het zelfde verhaald als die van TS, maar dan vanuit het oogpunt van wielrenners over 'die asociale paardenmensen'.
En als ik een ruiter met paard midden over de weg zie rijden, dan ga ik daar ook geen vaart voor minderen hoor. Dan ga ik ervan uit dat ze zich dit asociale gedrag kunnen veroorloven en hun paard dusdanig goed hebben afgericht dat overige weggebruikers er langs kunnen op de geringe ruimte links.
De plaats van alle weggebruikers is gewoon rechts op de weg. Frustratie of geen frustratie.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:31

Precies Stef, en vervolgens ben jij nog de schuldige ook (en terecht).

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:32

daarom zeg ik ook hier hebben ze het aardig door. staan zo veel mensen hier in de omgeving die dagenlijks met hun paard naar buiten gaan. ze kunnen er toch rekening mee houden? voor een stop licht stoppen ze ook, of is dat de volgende stap?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:32

Dat doen ze vaak ook niet :')
En als je een stoplicht aan ziet komen houd je rekening met de mogelijkheid dat hij op rood springt. Als je een paard ziet, houd je (ik in ieder geval) er geen rekening mee dat die persoon ineens zijn paard de weg op draait omdat de snelheid niet aanstaat.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:34

Napie -> bij ons mogen er gelukkig geen wandelaars op een ruiterpad komen. Dat is per gebied verschillend. Heb door dat soort dingen al wel eens mijn hart vastgehouden. Rustig handgalopje op het pad zit er na een bocht een kind te spelen op het pad. Paard stond gelukkig op tijd stil.

Wielrenners zet ik gewoon mijn zweep uit dan houden ze wel wat afstand.

Gisteren alleen eentje hellaas niet. Reed ook nog op de net ingereden dame die een hekje eng vond dus presies het fietspad opstapte vanaf de netjes gemarkeerde berm die als ruiterpad/route is bedoeld. Tussen mijn vader die mee is voor als ze nog wat eng vind en mijn paard. Dan ben ik toch blij dat ze niet traptye want het paste maar net.

Vorige pagina las ik lekker midden op de weg blijven rijden dan ben je hier in het verkeerde buitengebied. Zeker in oogsttijd is het netjes aan de kant gaan dan gaan de traktoren ook aan de kant. Rij je midden op de pad dan gaan ze vlak achter je zitten. Zien ze dat je probeert aan de kant te gaan naar een dam dan wachten ze even. Dat heet wederzijds respect naar elkander.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:37

respect momo_lover komt dan inderdaad van beide kanten ;) maja de gemiddelde jeugd met een auto die herrie maakt voor 10 ( zo als mijn vriend.... die kan ik af en toe ook wel schieten..) of wielrenners waar bij alleen hun eigen snelheid belangrijk is en de rest kan hun rug op.... daar ga ik zeker geen respect voor tonen...

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:42

als ik op de scooter helemaal rechts op de rijbaan ga zitten, haalt iedere gek in ook al komt er een tegenligger aan, met het gevolg dat ik steeds bijna de berm in gedrukt werd of net niet viel. sinds ik op het midden rij van de weg halen ze niet meer in als er tegenliggers aankomen, en zien ze me beter. met het gevolg dat ik niet de berm in gedrukt wordt, wat dat betreft is het niet altijd veilig om zoveel mogelijk rechts op de weg te zitten.

stef:
ik wil voor geen goud op de weg tussen de automobilisten, dat is gewoon gevaarlijk, en ja mijn paarden zijn goed verkeersmak, alleen wil ik niet dat er een auto vol achterop klapt omdat ie ff zn tomtom in zat te stellen oid.

en wat dat betreft horen de wielrenners ook niet op de weg.

maar wat wel hoort is rekening met de andere weggebruikers te houden, maar dat is kennelijk te moeilijk voor ze.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:43

Wielrenners moeten idd altijd te hard als je ze tegen komt. Nooit eens rustiger aan waar nodig en schreeuwen als je niet op tijd aan de kant gaat (of je nu wandelt, fietst, met de auto rijdt of te paard bent)
Hardlopers geen problemen mee. Wel als ze op het ruiterpad lopen, terwijl jij als ruiter meteen op je vingers getikt wordt door boswachter of overige mensen als je maar 1 stap buiten het ruiterpad zet.
:r

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:46

rekening met andere weggebruikers houden, ja :j, maar dat werkt wel 2 kanten op.
Als ik uit mijn werk kom, kom ik regelmatig een ruiter tegen, ik neem altijd gas terug, zij steekt vervolgens altijd haar hand op in de zin van "dank je".
Echter kom ik ook weleens een groepje 14 jarige meiden tegen die pontificaal midden op de weg rijden... tja. zeg het maar dan

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:48

dat vind ik ook minder netjes, steek dan even je hand op oid :j ik zorg iig dat ik niemand hinder en rekening hou, en dan hoop ik dat ze ook rekening met mij houden, helaas vind ik dat niet terug bij de wielrenners. heb er iig nog nooit een gehad die het wel deed.
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 12-04-11 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:49

stef schreef:
rekening met andere weggebruikers houden, ja :j, maar dat werkt wel 2 kanten op.
Als ik uit mijn werk kom, kom ik regelmatig een ruiter tegen, ik neem altijd gas terug, zij steekt vervolgens altijd haar hand op in de zin van "dank je".
Echter kom ik ook weleens een groepje 14 jarige meiden tegen die pontificaal midden op de weg rijden... tja. zeg het maar dan

Ja zo heb je ook van die meiden die in draf of galop voor je voorbij racen en dan niks zeggen of iets in de trant van : sorry ik kon hem niet houden.
Bullshit. Regels zijn er niet voor niets. Maar het blijft wel geven en nemen en rekening met elkaar houden. Is toch niet zo heel moeilijk zou je denken.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:52

Kim90, daar zit een belangrijk verschil tussen scooter en paard. Met de scooter kun je simpelweg niet in de berm (ontzettend irritant, automobilisten die dat niet begrijpen op een landweggetje), met een paard hoor je in de berm (uit sympatie voor je medemens). Dus dan wordt je niet van de weg afgedrukt hoor, want je rijd er al als het goed is.
En wielrenners horen inderdaad niet op de weg, waar ze ook niet komen tenzij het niet anders kan (zoals op landweggetjes).
Moet wel zeggen dat de wielrenners bij jou dan wel heel erg asociaal zijn dat je nog nooit eentje hebt getroffen die vriendelijk was..

En die meiden die zo onverantwoord rondsjeesen, verschrikkelijk..
Ik kwam er eentje tegen die haar paard aan de buitenkant van het hek v/d wei aan het poetsen was. Waar dus een fietspad loopt, stond er pontificaal zo'n fjord op het fietspad. Erg irritant, maar dat is een andere kwestie.

Edit: ik heb weleens bijna een hardloper aangereden in het bos. Helemaal mijn fout, ik kwam van het ruiterpad en had moeten stoppen voor het pad waar hij op liep. Maar ik kon m'n paard helemaal niet meer houden en kreeg haar met de beste wil van de wereld niet terug. Dus ik maar roepen: "Sorry, sorry, sorry, ik kan niet meer stoppen!" Heel genant en erg asociaal. Gelukkig een aardige man, die had nog gevraagd aan m'n vriendin (die me maar achterna was gegaan met haar paard en hem dus ook tegenkwam :') ) of het allemaal wel goed ging.. Maar eigenlijk kunnen dit soort dingen natuurlijk niet.
Laatst bijgewerkt door Donna_ op 12-04-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:53

dat is ook niet netjes maar dan ga ik er op een veilige afstand even achter rijden. Gaan ze dan niet snel aan de kant dan toch maar even een toetertje. Vroeger zal ik ook niet altijd netjes izjn geweest maar met de tijd leer je soms ook nog wel wat.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:53

Ik kan niet zeggen dat ik wielrenners of joggers asociaal vind. Het is nou eenmaal zo dat een paard een vluchtdier is, en het ene paard schrikt wat sneller dan het andere, punt!
Ik stoorde me laatst wel een aan koets met 2 friezen, die ons gewoon in draf tegemoet kwam en niet afremde. Het is toch een regel elkaar in stap te passeren????
En hier in de omgeving valt het me steeds meer op dat bestuurders van tractors en vrachtwagens gewoon even stoppen of langzaam rijden of zelfs aan de kant gaan, om je te laten passeren, zelfs een motorrijder die laatst gewoon even echt zijn motor afzette om ons te laten passeren, dat vind ik pas netjes en heb hem ook heel erg bedankt daarvoor.
Net wat stef hierboven zegt, het moet wel van twee kanten komen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:56

De meeste wielrenners weten gewoon niet hoe ze een paard moeten benaderen :P

Mijn vriend is wielrenner, en nu hij een beetje weet (dankzij mij en mijn paard) hoe paarden in elkaar kunnen steken houdt hij zeker rekening met paarden die hij onderweg tegenkomt! Ook houdt hij de rest van de ploeg in toom als hij daar toevallig bij fietst. Toch is hij 1x afgesnauwd door een ruiter... Hij was aan het fietsen zag een ruiter die moeite had om haar paard in controle te houden (liep over de weg te slingeren). Hij netjes stoppen en wachten. Kreeg hij de volle laag dat hij door moest fietsen := Dat soort ruiters heb je dus ook.

We zijn allemaal weggebruikers, en dan is het ook niet meer dan logisch dat je je irriteert aan medeweggebruikers die nou net niet doen wat jij wilt :) Ik irriteer me bijvoorbeeld ook aan bouwvervoer wat met 35km p/u voor me rijdt terwijl ik haast heb :')

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:28

momo_lover de bermen hier zijn meestal niet breed genoeg om met je paard op te rijden ( den haag ), of er zijn helemaal geen bermen en alleen een stoeprand of een berm van 10 cm en daarna water. daar kan ik helaas niet op met mijn paard dus ik kies dan liever voor het fietspad als die er is.
Om dus het van de weg afdrukken te voorkomen.

nee heb helaas nog nooit een sympathieke wielrenner gehad, zelfs een keer een vader met een klein jongetje op race fiets die door rood fietsten en andere weggebruikers uitscholden als ze opzij moesten gaan. dan denk ik, oh zo leren ze het dus, van hun vader..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:18

Ik heb me laatst ook ernstig geirriteerd aan wielrenners. Voor mij reed een groep, met zn 4en naast elkaar en dan met zn 20e ofzo, dus 5x4 eigenlijk. Ik reed erachter op mijn scooter met helm, en er werd geroepen: scooter. Dus ik denk, nou ik wacht wel even netjes. Rijd ik na 3 minuten egwoon nog achter ze (8km rechtdoor weg), dus ik toeter even. Blijven ze de héle tijd naast elkaar fietsenopeens remmen ze en vlieg ik er dus bijna bovenop, ze wouden even stoppen oid. Asociaal, en ik kon er ook niet bij met mn hoofd. Achter elkaar fietsen is niet moeilijk.

Oké, het is niet met een paard (gelukkig niet, dat zou het nog erger maken) maar ik vindt het erg raar.. Zo hoort dat niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-04-11 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:26

Ik heb er laatst ook nog last van gehad. Weet niet precies meer wat er gebeurd en gezegd is. Maar onbeschoft was het wel!:P
En ook nog eens domme opmerkingen maken over paarden.. >;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:04

Wat hierboven wordt gezegd: ik kan me de ergernis van zowel de ruiters als de andere weggebruikers goed voorstellen. Ik heb jaren terug m'n paard geleerd dat ze moet gaan stappen als er iemand tegemoet komt (fietsen/wandelaar/ruiter), maar je ziet ze soms in een tempo voorbij komen dat je denkt dat moet een keer fout gaan!
En natuurlijk is het irritant als je voor de 15e keer in een halve km terug naar stap moet, maarja op zondagmiddag met een zonnetje en fijne temperatuur willen meer mensen naar buiten, en nederland is nu eenmaal niet groot!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:18

stef schreef:
Dniekje schreef:
vanmiddag met een buitenrit, rijd je een heel klein stukje over het fietspad, komt er een groep wielrenners aan, gaan ze keihard bellen >;)

Je hebt met je paard ook niks op een fietspad te zoeken :n

Maar goed, het is allemaal net hoe je het bekijkt... ruiters klagen over wielrenners, wielrenners klagen over ruiters, ruiters klagen over automobisten, automobilisten klagen over ruiters, wandelaars klagen over bromfietsen, bromfietsen klagen over wandelaars :?

Hier heb je geen ruiterpaden, dus dat is dan de weg of het fietspad. Op de weg rijdt je meestal meer in de weg dan op het fietspad. Hier fietsen trouwens ook veel bejaarden als het een beetje lekker weer is en die gaan veel trager aan de kant dan ik op mijn paard. :+ Denk dat ze daar meer last van hebben. :P

Alleen hier klagen ze er eigenlijk nooit over. Natuurlijk je hebt ook asociale, maar je hebt ook asociale ruiters. Ik wil ook niet op het gedrag van die ruiters aangekeken worden, dus andersom wil ik dat ook liever neit doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:29

hiphopje schreef:
Het is nou eenmaal zo dat een paard een vluchtdier is, en het ene paard schrikt wat sneller dan het andere, punt!

Dat weet jij, maar hoe kan je van iemand die 0 verstand van paarden heeft verwachten dat die dat weet?

Skygirl, hoe krom ook, de keuze fietspad of weg, dan hoor jij nog steeds op de weg :j

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:34

Yessy schreef:
Wat hierboven wordt gezegd: ik kan me de ergernis van zowel de ruiters als de andere weggebruikers goed voorstellen. Ik heb jaren terug m'n paard geleerd dat ze moet gaan stappen als er iemand tegemoet komt (fietsen/wandelaar/ruiter), maar je ziet ze soms in een tempo voorbij komen dat je denkt dat moet een keer fout gaan!
En natuurlijk is het irritant als je voor de 15e keer in een halve km terug naar stap moet, maarja op zondagmiddag met een zonnetje en fijne temperatuur willen meer mensen naar buiten, en nederland is nu eenmaal niet groot!

Pcies. Mijn paard krijg ik niet eens in galop als er mensen lopen, doet ze uitzichzelf en ik vindt het prima. Wij gaan gewoon heeeeel erg vroeg naar het bos, dan hebben wij het bos zo ongeveer voor onszelf en kunnen we dan nog hard racen. Tegen de tijd dat wij dan terug gaan komen er al meer mensen en heeft niemand last van elkaar.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:37

stef schreef:
Skygirl, hoe krom ook, de keuze fietspad of weg, dan hoor jij nog steeds op de weg :j

Klopt, heb je ook helemaal gelijk in, maar no way dat ik de weg op ga met mijn paard :n . Ze is zo goed als bomproof, maar op een 80 km weg wordt hier al minstens 100 gereden, en ik ben echt niet suicidiaal noch heb ik zin mijn paard van een auto af te moeten krabben. Dus helaas helaas, als er een keus is ga ik toch echt op het fietspad. (En dan idd gewoon netjes opzij gaan, dat hoort er dan ook bij mits je elkaar niet over het hoofd ziet) Polderweggetjes heb ik geen probleem mee, daar wordt minder hard gereden en heb je meer plaats (die ene wielrijder nagelaten }> ) om elkaar te passeren hetzij op de weg hetzij in de berm. Maar om vanwege theoretische regeltjes meer gevaar te moeten gaan lopen, nee dan geef mij de boete maar.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:40

HindaFree schreef:
hier zijn ze ook behoorlijk asociaal...maar dat hebben ze nu wel een beetje afgeleerd.... juist de wegen waar je als ruiter/fietser/auto op een weg rijd en je ziet ze aan komen en willen niet minderen gaan we rustig midden op de weg staan ( geld eigk voor al het verkeer die als een gek aan wilt komen rijden :+ ) dan moeten ze wel... zo bespaar je wel een hoop ongelukken...

en ja tja mijn paard is net 4. krijg je te horen als je je paard niet kan houden moet je niet naar buiten... waar leert ze het anders?

vader van 'n vriendin van me heeft 'n keer op het fietspad waarbij 'n groep wielrenners met grote mond langskwam gewoon de kruiwagen gedropt :') moesten ze allemaal remmen en achter elkaar er omheen fietsen :+