Christel72 schreef:Even een update, ik heb gebeld met de juridische EHBO en omdat ik er ten tijde van de opzegging een krappe 4 weken stond, er geen contract is, ik weg kan gaan wanneer ik wil. Als ik er al langer zou staan is er inderdaad een soort huurovereenkomst en dan heb je een opzegtermijn van 1 maand vanaf de 1e van de maand. Ook als je geen contract hebt. Juridisch sta ik dus gewoon in mijn recht, maar ik vind voor mezelf dat ik dan de opzegtermijn van 4 weken aan moet houden, puur uit fatsoen.Ik denk dan dat ik het dan netjes oplos.Overigens staat mijn paard in een quarantainestal, waar ze eigenlijk al uit had moeten zijn. Ze staat daar omdat er domweg geen plek is in de andere stallen op de manege.Dus zoveel nadeel zal hij er niet van ondervinden. Ik hoop dat er een aantal van jullie iets hebben aan dit antwoord van de jurist.
Top dat je hebt gebeld!
Ik denk dat je het idd zeker netjes oplost met dit verhaal erbij. Geloof niet dat de stalhouder moeilijk gaat doen aangezien je het hebt uitgezocht en in je recht staat. Meeste stalhouders hebben meer verstand van paarden én gaan uit van de meest voorkomende regels (en meestal staat iemand er langer dan 4 weken voor ze opzeggen
) Fijn ook dat er nu ook duidelijkheid is over de daadwerkelijke regels via een jurist
. Voorkomt een hoop emoties en gedoe.