Pluttersput schreef:Ik vind Pat Parelli helemaal niet zo je van hetIn het artikel staat: slaan lost niets op, en verbeterd zeker niets aan je relatie.. Waarom is het dan zo dat mijn poowns na een flinke mep niet meer bijten, maar wel nog lekker met zijn alle als een kluitje om mee heen staan te tutten?
No offence hoor, maar ik denk dat er veel meer is dan Pat Parellie
Denk je dat het echt de mep was die het hem deed of jouw houding + energie erbij?
Overigens zegt Parelli nergens dat je je paard nooit een tik moet verkopen. Maar wel dat je eerst de psychologie moet begrijpen zodat je bijna nooit hoeft te tikken.
Mensen komen al snel met het advies een tik te geven. Bijt hij? Tik. Sloom? Tik. Steigeren? Tik op de kop.
Die tik heeft alleen zijn waarde als jouw lichaamstaal en energie er bij klopt. Sta jij onder het paard en geef je een tik? Dan kún je een corrigerende trap terug verwachten.
Dus nee, slaan lost niks op en je krijgt er geen betere relatie van.
In het artikel staat: slaan lost niets op, en verbeterd zeker niets aan je relatie.. Waarom is het dan zo dat mijn poowns na een flinke mep niet meer bijten, maar wel nog lekker met zijn alle als een kluitje om mee heen staan te tutten?

Het heeft wel bloed, zweet & tranen gekost hoor ... maar dan niet door het willen grondwerken, maar gewoon doordat ik hem niet begreep .. En uiteindelijk is er bij ons (vooral bij mij) een klik gekomen, dankzij een superinstructrice (trouwens van dezelfde "soort" als die in het begin gezegd hadden dat er niks mee aan te vangen viel), en nu doe ik er vanalles mee ... Hij is nog steeds geen makkelijke, dat zal hij nooit zijn .. Om het bij de types te houden, het is een Left Brain Introvert ... heel slim, heel rustig en heel snel in z'n eigen wereld .. totdat je hem teveel pushed .. en dan ontploft hij ... Maar doe je niks dan doet hij ook niks .. Probeer daar de grens maar eens te vinden