Hoe onderweg eten afleren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Re: Hoe onderweg eten afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:00

Yup, over drie weken een weekend Drenthe, hoop dat het tegen die tijd helemaal bevestigd is. :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:03

Devon had daar voor de wagen heel erg een handje van om alle blaadjes links en rechts mee te snoepen.
toen heb ik een keer een tweede menzweep meegenomen en de eigenaar reed. maar dan kan hij met de zweep natuurlijk niet overal bij. iedere keer als Devon een hap wou nemen dan tikte ik met de 2de menzweep onder tegen z'n benen aan waar de eigenaar nooit niet bij zou kunnen.
Na 3 x had ie het al door dat dat niet fijn was.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:22

ik zou het eten proberen af te leren door een tikje op de hals. Zo is het mij ook gelukt. Maar ook het afleren van trekken aan de teugels kan al een grote stap zijn. Ik zou hier eens mee oefenen in de bak.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:20

Hihi we denken soms ook zo moeilijk hè! Een plantenspuit.. natuurlijk!

Dit vind ik nou een goeie creatieve oplossing :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:22

Sassol schreef:

Ik zou bang zijn dat ik een paard zou overhouden wat panisch op de spuit gaat reageren en je niet meer met vliegenspray of wondmiddel in de buurt kan komen.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:45

Consequent zijn.
Mijn Haflinger deed het ook.
Gelukkig reageer die goed op ; ehhh. want na 2x ehhh komt gewoon een tik.
Als ik erop zit word er niet gevreten.. als ik er langsloop ook niet.
Pas als ik stil ga staan, en mn hand naar beneden doe richting gras, dan mag ze eten.
En dat weet ze.

Als ie het gras in duikt, goed diep gaan zitten en voorwaarts houden.
Blijven drijven, lopend kan ie niet eten.
Houd ie op, belonen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 11:52

Anne_GTI schreef:
Ik zou bang zijn dat ik een paard zou overhouden wat panisch op de spuit gaat reageren en je niet meer met vliegenspray of wondmiddel in de buurt kan komen.

Ben ik niet bang voor. Hij heeft er de pest aan, maar bang is hij er niet voor. En vliegenspray en wondspray kan ook eerst op een spons en daarna op 't koppie. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:59

Als je de rest maar normaal kan blijven behandelen. Met een spons een simpele hoefbalbetrapping behandelen is een stuk minder efficient dan met een spuitbus.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:10

gelukkig heb je een "vriendelijkere" oplossing gevonden dan een stevige tik verkopen.
Zelf ben ik echter geen voorstander van onderweg te laten eten. Mijn paard doet dan ook weinig tot geen poging. Dit is natuurlijk ook deels omdat ik met bit rij en geen smeerboel wil. Mijn vriendin haar paard mag onderweg wel eten (ook met bit)niets zo vervelend als elke 100m moeten stoppen omdat haar paard terug een plukje gras wil en iedereen besmeurd met haar groene slijmmond...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:52

Anne_GTI schreef:
Sassol schreef:

Je geeft ook wel eens een tik met een zweep, maar is je paard ook bang voor de zweep?
Je kunt net zoals met een zweep leren dat de spray in principe niet eng is, maar wel als correctiemiddel gebruikt kan worden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:56

Sassol schreef:
Je geeft ook wel eens een tik met een zweep, maar is je paard ook bang voor de zweep?
Je kunt net zoals met een zweep leren dat de spray in principe niet eng is, maar wel als correctiemiddel gebruikt kan worden.

Hier ben ik het mee eens... Creatief bedacht TS :D

Ts schrijft ook nog dat ze haar paard wel op het lijf kan spuiten zonder dat hij het erg vind en er niet op reageert. Alleen richting zijn hoofd heeft hij er een hekel aan. (en dat is niet hetzelfde als bang zijn voor...)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 13:02

petitparis schreef:
gelukkig heb je een "vriendelijkere" oplossing gevonden dan een stevige tik verkopen.
Zelf ben ik echter geen voorstander van onderweg te laten eten. Mijn paard doet dan ook weinig tot geen poging. Dit is natuurlijk ook deels omdat ik met bit rij en geen smeerboel wil. Mijn vriendin haar paard mag onderweg wel eten (ook met bit)niets zo vervelend als elke 100m moeten stoppen omdat haar paard terug een plukje gras wil en iedereen besmeurd met haar groene slijmmond...

Als ik hem zijn gang laat gaan komen we überhaupt niet meer vooruit. :')