Zoektocht naar dé perfecte rijhandschoenen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:49

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:30

Roeckl, nooit meer andere!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:06

lovey_ou schreef:
Sorry dat ik het zeg hoor maar mensen moeten niet zeuren als roeckl handschoenen snel kapot gaan met springteugels en rubbere teugels of er mee longeren daar zijn ze gewoon niet geschikt voor met leren teugels is er bij mij in iedergeval niks aan de hand :n

en mij is het ook in de winkel verteld dat je het beste met lederen teugels kan rijden en niet met rubber of webband of er mee longeren

Pardon? als die roeckls alleen geschikt zouden zijn voor leren teugels zou dat er wel bij verteld moeten worden.. Aangezien er denk ik meer mensen met springteugels rijden dan met leren dressuur..

Ik vind het gewoon belachelijk veel geld voor handschoenen die amper een maand mee gaan. Dus vind ik het een slechte kwaliteit merk..

Chaos

Re: Zoektocht naar dé perfecte rijhandschoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:07

Maar dat is onzin, ik rijdt al jaren met springteugels icm Roeckls. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:10

Chaos schreef:
Maar dat is onzin, ik rijdt al jaren met springteugels icm Roeckls. :D

Tsja, misschien had ik gewoon een slecht paar(ook omdat de slijtage maar aan 1 handschoen was). En juist aan de hand die ik minder gebruik.. Maargoed ook omdat de winkel ze niet wilde ruilen.. Daar kan het merk natuurlijk niets aan doen. Maar als dat wel een goed paar was geweest had ik misschien een andere mening..

Ik rijd trouwens met rubber teugels

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:12

Ik heb ook rubberen teugels, heb een hoop hoofdstellen. :P
Mijne slijten wel hoor, maar nooit snel of dusdanig ernstig dat ik ze weg moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:15

Chaos schreef:
Ik heb ook rubberen teugels, heb een hoop hoofdstellen. :P
Mijne slijten wel hoor, maar nooit snel of dusdanig ernstig dat ik ze weg moet doen.

Ik heb ook meerdere hoofdstellen, En meestal rijd ik met rubber of met leer met aan de binnenkant. Maargoed misschien heb ik een slecht paar gehad. Geen idee. Maar ik koop ze niet meer, vond 30 euro toch te veel geld..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:17

Met rubberen teugels slijten handschoenen veel harder.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:21

emjam schreef:
Ik heb van Roeckl thermo handschoenen, maar die bevallen niet heel goed..
ze zijn nu al aan het slijten terwijl ik ze nog helemaal niet lang heb, en ik heb ook helemaal geen goede grip op de teugels.
ze zijn wel heel erg lekker warm!

deze heb ik ook!!

heerlijk warm!
rij 3 tot 4 keer per week op m'n pony.
aan t hoofdstel zitten spring teugels met van die stopjes erop.

verder gebruik ik ze ook met longeren, t wandelen met de shetlander, autorijden, fietsen, werk in een bloemen winkel en als t vriest ook de planten en karren savonds naar binnen rijden.

eigenlijk draag ik ze gewoon altijd als t kouder weer is.
en slijten?
tja na 2 winterseizoenen zit er een inimini gaatje op t topje van m'n wijsvinger....

niet heel raar zou ik zeggen!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:22

Ja precies met rubbere teugels slijten dingen gewoon harder.. Niet dat roeckl binnen 2 maanden kapot moet gaan met rubbere teugels ofzo absoluut niet :n Maar ben wel van mening dat het dan harder gaat maar bij sommige mensen gaat het wel heel snel indd. Maar lees ook mensen die er geen probleem mee hebben met springteugels dus misschien ligt het aan het model ofzo? :=

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:27

De L&G slijt sneller, daar gaat de bovenlaag vrij snel van af. Ze zitten alleen wel het lekkerst :P

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:19

@iklieftponys ik heb misschien andere handen :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:21

Ik ben enorm fan van roeckl, heb al onwijs veel verschillende handschoenen gehad, en versleten. maar de roeckl's gaan gewoon niet af (ja ze slijten op den duur wel, maar gaan niet kapot zoals alle anderen wel)
Dus nee voor mij geen andere handschoenen meer, je betaald iets meer maar het is het dubbel en dwars waard :)

Ik gebruik ze idd ook voor alles, swinters heb ik ze bijna continu aan.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:28

Absoluut de MacWet handschoenen. Veel fijner nog dan de Roeckl volgens veel mensen. Zijn niet goedkoop maar sluiten als een tweede huid en zijn enorm licht.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:36

Ik heb nu 1 a 2 jaar handschoenen van Harry's Horse. Leer aan de binnenkant en gehaakt bovenop.
Ze zitten heel goed, en in de winter heb ik geen koude handen gehad. Ik heb ze in cognac-kleur en ze kostten zo'n 20 euro.

Edit: iets toegevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:43

cavaletti schreef:
Absoluut de MacWet handschoenen. Veel fijner nog dan de Roeckl volgens veel mensen. Zijn niet goedkoop maar sluiten als een tweede huid en zijn enorm licht.

Die ga ik dan nog een keertje proberen :) klinkt goed, en zijn net zo duur als roeckls..

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:46

Anoniem schreef:
cavaletti schreef:

Die ga ik dan nog een keertje proberen :) klinkt goed, en zijn net zo duur als roeckls..

De aquatec is de zomerhandschoen en de climatec de winterhandschoen. Als je eenmaal hebt geprobeerd wil je niet anders hahahha. Wij hebben volgende week een aanbieding met 30 euro ipv 34,50. Dat wilde ik eigenlijk deze week doen maar ze zijn nog niet binnen en komen volgende week binnen. En het fijne van MacWet zijn de maten, Ze gaan met bijv 7 dan 7,25 en dan 7,5 dus het past perfect

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:48

Ik heb van (volgens mij) kiefer leren bruinen handschoenen en die heb ik al 3 jaar! Laatste jaar heb ik mega weinig gereden maar daarvoor wel erg veel. Zijn nog steeds helemaal heel <3
Koste mij 8,50 maar heb ze 2e hands (ongebruikt) in het echt kosten ze dacht ik 25 euro ff kijken of ik ze kan vinden!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:48

Ik ben wel super fan van roeckl!
En als je paard licht in de hand is, slijten ze ook weer niet zo snel...?

Heb ook een tijdje Kieffer handschoentjes gehad waar ik echt verliefd op was. Helaas had ik die
op een evenement gekocht, en heb ik ze sinds dien niet meer gezien :'(

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:56

Ik heb handschoentjes van Ariat bevallen me super goed, vaak in de was, geen gaten erin en heb ze nu 3 jaar.
Ik rijd elke dag 1 paardje...
Mijn wedstrijdhandschoentjes zijn van Roeckl maar die zijn in die 3 jaar ook al 4x vervangen.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:12

Ik vind het echt heel jammer dat ik 30 euro heb uitgegeven aan roeckls, en ik ze in de winter bijna nooit heb aangehad, alleen als ik écht koude handen had, maar zodra ik warme handen had deed ik ze snel weer uit omdat ik totaal geen grip op de teugels had. mijn pony hangt ook nog is een beetje en daar ben ik hard mee bezig dat te verbeteren, maar hij hoefde maar een beetje te trekken en ik moest mijn teugels weer herpakken. zo ging dit een heel uur duur, zeer irritant.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:49

Voor mij absoluut geen Roeckl meer! Ze zitten erg lekker, daar niet van.
Maar de prijs kwaliteit verhouding is gewoon slecht. Bij mij zijn ze allemaal met 2 tot 3x rijden door binnen in de vingers. En dan vind ik 25 Euro een belachelijk hoge prijs. Geen toeval, is met allemaal de handschoenen gebeurt en niks aparts mee gedaan.

Daarna overgestapt op Rodney Powell. Daar kon ik een jaar mee doen. Totdat ze vernieuwd (verslechterd) werden. Paar keer rijden en kapot.

Hopelijk heb ik nu echt goede. Rodrigo Pessoa van merk Schenkel (Duits). Al 3x mee gereden, ook met SGW's. En nog geen krasje op te bekennen. Zitten heerlijk. Helaas alleen in het zwart verkrijgbaar.
Laatst bijgewerkt door Scum op 26-03-11 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:51

Ik graag Roeckl...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:55

Roeckl, nooit meer!! Slijten zo enorm snel. :n
Ik heb deze:
Afbeelding
nooit geen andere meer, top handschoenen en zitten hetzelfde als Roeckl, maar een veel betere kwaliteit én betaalbaarder.
Alleen helaas niet in nederland te verkrijgen.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:56

Mountain Horse Dalton! Zitten heerlijk, volledig leren handschoenen. Daarvoor had ik handschoenen van divoza die waren ook geweldig, die zijn bijna 4 jaar meegegaan.
Ik heb zelf altijd leren handschoenen, maar die zijn wel een stuk kouder.