Nieuw soort rijbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tijgerr91

Re: Nieuw soort rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 15:22

Oh juist ja! Neem ik ook even in mn onderzoek mee, gekleurde stiksels.

@ Rhodos zou je je binnenbeen lengte op willen meten en me pben? dan kan ik dat ook meenemen in mijn onderzoek en kijken wat mogelijk is.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:31

Doe ik vanavond even (is wat lastig op kantoor :P).

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 15:31

Haha ja natuurlijk! :P Zie het al helemaal voor me _O-

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:38

-Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek
-
-Wat MOET een rijbroek hebben voor jij de broek koopt?
Een zakje waat mijn telefoon fatoenlijk in past en er niet uit kan vallen, dus met rits!
En die lusjes voor een riem
-Wat vind je echt heel irritant of vervelend?
Schurende broeken, te dikke naden. Kleuren die na 10x wassen helemaal vaag zijn geworden. Klitteband wat niet of net dicht kan waardoor het op je been zit en dus gat schuren en jeuken
-Wat voor stoffen vind je fijn?
ademend en rekbaar maar niet tè :+
-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is ;)
Ik kan bijna nooit broeken vinden die lang genoeg zijn en die ook nog netjes geprijsd zijn (ja 80 euro vind ik veel voor een broek!) Ik moet altijd een grotere maat om de broek over mijn bovenbenen te krijgen en dan moet er een riem omheen omdat hij anders afzakt.

Verder kan ik bijna nooit gewone zwarte rijbroeken vinden, met of zonder nepleer. Alleen die goedkope die zo mega rekbaar zijn dan er totaal geen steun meer is.

Succes! :D

Thats_me_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:43

Wat ik echt wil aan mijn rijbroek zijn lusjes voor een riem, geen plastic leer gedeelte (zoals bijv. van ej) maar een mee rekende kont (wel van leer), niet te laag model ook niet te hoog.
Ik heb nu een rijbroek van nedhorse. Deze is echt heel fijn. Goede stof en goede pasvorm.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:46

Frisse kleurtjes, ruitjes, streepjes

Een rondgenaait zitvlak, goede diepe steekzakken, een uitvoering met en zonder (kunst)lederen zitvlak. Ik houdt absoluut niet van het laatste, maar er zijn er genoeg die dat wel fijn vinden.
Verder niet te hoog, maar ook weer geen heupbroek.

Stof die snel gaat pillen na het wassen, stoffen die schuren, stoffen die niet meerekken en schurende naden.
Rijbroeken die snel uitlubberen.

Gewoon goede kwaliteit katoen en elastan en/of lycra voor een goede rek in de rijbroek.

-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken?
Ik heb korte benen en een lang bovenlijf, dus lengtematen in rijbroeken zouden daarvoor een hele goede uitkomst kunnen zijn. Net als voor mensen met hele lange benen.
En een leuk prijsje. Rijbroeken die mij passen en lekker zitten zijn al snel 100 euro of meer. Dat vind ik echt te veel.

Thats_me_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:50

Ja de stoffen die niet meerekken echt heel vervelend dan rijd je je (vaker) door.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 15:54

Lous wat is dat dat stof gaat pillen na het wassen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:56

Geen idee wat dat was.
Maar dat had ik met de Globalbroeken van de Hyporama. Die broeken die ze bijna bij elk tentenkamp aanbieden voor 49,95.
Volgende keer is 20 april. Dan zou ik even kunnen kijken.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:04

zelf vind ik fatsoenlijke steekzakken altijd heel fijn, net als een zoon zitvlak!
en natuurlijk is het heel irritant als de stof snel kapot gaat.
heel veel succes ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:06

Ik ben wel heel benieuwd wat je precies gaat ontwerpen. Superleuk dat je je eerst goed gaat verdiepen in je toekomstige klanten. :D

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 16:07

Heb het net gevraagd aan mn mams :P pillen is als de stof een beetje gaat vilten.. dat je dan van die kleine bolletjes op je stof krijgt.. is meestal tussen je benen en onder je oksels enzoo..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:08

Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 17-03-11 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:09

mooie gecombineerde donkere kleuren in een ruit bijvoorbeeld

Een rondgenaait zitvlak, steekzakken, een uitvoering met en zonder (kunst)lederen zitvlak (wat ook echt wat stroever is) heb laatst een broek gekocht maar het kunstleren zitvlak is toch nog steeds glad
Verder niet te hoog, maar ook weer geen heupbroek.

Schurende en te dikke naden (vooral bij je knieen)

gladde stoffen die niet gaan pillen en fijn meerekken maar toch niet gaan lubberen.

ik heb een maatje meer
en daar is niet zo heel veel goeds in te krijgen
de meeste rijbroeken hebben geen maatje meer helaas

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:10

Ja klopt. Soms houdt je het inderdaad niet tegen, als de broek al wat oud is.
Maar bij mij begon het bovenop. Waarschijnlijk door het wassen.

Maar ik heb ook een rijbroek gehad die ik voor mijn 12-de verjaardag heb gekregen, maar waar mijn zusje tot een aantal jaar geleden nog in heeft gereden.
De rijbroek is minstens 10 jaar meegeweest.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:14

Ik ben zelf vrij slank (zeg maar gerust dun), als ik loop zitten de broeken altijd wel ok (het kruis komt gedurende de dag wel wat meer op mijn kniën te hangen, maar een beetje sjorren overleef ik wel ;) . Wat ik merk, bij de hogere modellen, is dat ze grandioos kunnen afzakken als ik aan het rijden ben. Ontzettend irritant. Of de broekband staat een kilometer af aan de anderkant. Mijn eurostarbroek moet ik bovenaan omslaan om te voorkomen dat ie echt te ver af zakt.
Verder zijn ze voor mij dan ook vaak juist te kort ;) .
De kniestukken hebben nog wel eens elk een eigen wil. Dan zit bij de een het stiksel precies over mijn knie, en bij de ander valt ie meer aan de binnenkant van mijn knie.
Ruime steekzakken (evt met rits dan) zijn ook een must.
Geen zakken op de achterkant.
En de klittebandjes onderaan zijn soms een beetje dik, omdat ze ook precies op het randje van mijn jodpuhr vallen. Dat wil ook nog wel eens ergerlijk zijn. Misschien meer een legging idee, zodat je die klittebandjes niet meer hebt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:15

Gaaf dat je een nieuwe rijbroek wil gaan ontwerpen :D
Misschien pas ik die van jou dan wel. Tot nu toe alleen de aller goedkoopste broeken van divoza pas ik goed maar die rijden verschrikkelijk.
Ook heb ik premier broeken die er lekker zitten maar mega afzakken en ik hou niet riemen in mijn broek.
Anky, kentucky, eurostar etc etc pas ik dus helemaal niet.

Hele chique kleuren met mooie stiksels.
Donkerblauw met zwarte stiksels bijvoorbeeld. Bruin met witte stiksels.
Zwart met grijze stiksels en de zakken mag dan best een leuk patroontje worden gezet.

Een hele fijn stof. Dus geen ribstof of heel dun stofje. Het moet een beetje aan gaan voelen als een 2de huid.

Rijbroeken die gaan schuren (komt mede door slechte pasvorm) rijbroeken die onwijs zweten
of banden die onwijze striemen achterlaten.

Zeer elastische stoffen zijn heel fijn! Als je koude benen hebt schuurt dat ook niet zo erg

-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is ;)
Vaak verhouding tussen bovenbenen, lengte en heup/taille maat.
Ik heb taille maat 38 maar daar passen mijn boven benen nooit in. Heup maat 42-44 en daar passen bijn boven benen wel in maar is mijn rijbroek weer te lang en dan word de broek naar beneden getrokken door de stof.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:16

Het moet er niet uitzien als een rijbroek. Leuke (gekleurde) stiksels erop.

Goede diepe zakken, geen klitteband onderaan de pijp.

Broeken die heel erg uitlubberen als je ze een dag aanhebt. Absoluut geen ribstof, dat zit echt voor geen meter.
Hoge broeken zit ook niet lekker, heupmodel is erg fijn.

Luchtige stoffen in de zomer en wat dikker in de winter.

Ik heb hele korte benen en alle rijbroeken zijn mij te lang (behalve Harry's Horse lowrider). Dus broeken speciaal voor mensen met korte benen zou heel fijn zijn.

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:18

een broek die lang genoeg is! en idd deftige zakken

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:19

kaetifeng schreef:
Nou.... Jodhpurbroeken met nepleren zitvlak in elk geval. En dan van zo comfi mogelijke stof, met joggingbroek gevoel, maar het liefst zonder dat de knieën gaan lubberen.
Oja en ritsje onderaan de pijpen is ook wel handy en mooi...

Hahaha genoeg eisen zo?

Die zijn er al zoveel, zie maar eens een jodphur te vinden die geen (nep) leren zit heeft. Eurostar heeft er 1, alleen wordt die hier in de buurt nergens verkocht en zie je ze ook niet in webshops staan.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:26

Dat deze als gegoten zit, makkelijk schoongemaakt/gewassen kan worden, snel droogt.
De broek moet een goede pasvorm hebben, mooi aangesloten zitten en moet niet te elastisch zijn. Ook vind ik het persoonlijk niet fijn als de broek een dikke stof heeft. Een lederen zitvlak vind ik zeker nodig aangezien ik dan een vastere zit heb. En steekzakken zijn ook een must.
Broeken die glijden in het zadel, ik rij zelf vaak jonge dieren en hengsten, een gladde broek is bij het bokken oid erg vervelend.
Ik draag zelf altijd broeken van het merk pikeur. Deze zijn voor mij perfect qua stoffen, niet te glad en niet te rekzaam.
-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is
Ik heb maat 34 en een slanke taille, ik pas de broek vaak wel, maar dan is de taille eigenlijk net weer een paar cm te wijd.

PS: succes met je bedrijf!

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:28

Irritant:
En een beetje genant :o : Ik vind bij veel rijbroeken het camel toe effect zo erg. Vandaar dat ik vaak langere shirts/jassen draag.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:30

-Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek?
Mijn vriend zit altijd te klagen dat rijbroeken er voor zorgen dat men ineens helemaal geen billen meer heeft, dat ze zo plat afkleden en moet toegeven dat ie daarin wel gelijk heeft :j (maar deels komt dat dus ook door broeken met te lang lijf waarbij kruis dus steeds afzakt)
Dus een broek die mooi aftekent bij de billen zou heel welkom zijn :D

Misschien idd die er niet zo opvallend "rijbroek" uitzien :j

en idd een waterdichte zak voor je mobiel lijkt me ook echt ideaal 8-) ik rij heel veel buiten dus dan is het wel fijn als mijn mobiel veilig droog in mijn zak kan zitten :j
Steekzakken vind ik trouwens het fijnst en dan dus het liefst met rits dan zodat ik niks kwijtraak :)

O en ik vindt juist broeken met een opvallend accent *D wel leuk bv zwarte broek met stiksels in fel kleurtje (bv oranje) of zo'n smalle band langs je been ook in fel kleurtje.
Zoiets bedoel ik, maar dan zonder de 2tone in broek/ zitvlak
Afbeelding

fijne steekzakken, niet te hoge band, geen (kunst)leren zitvlak en natuurlijk verder gewoon fijn zitten en niet te snel slijten/ pluizen/ pillen

Klitteband verkeerd om zodat het zeer doet omdat ze omkrullen en dan in je enkel prikken :\
(kunst) leren zitvlak. Broeken die snel slijten/ pluizen/ pillen of snel verkleuren.

een gladde meerekkende stof, zoals die van HH (ez-sit volgens mij)
In de winter mag het een wat stevigere/ warme (evt iso) stof zijn

:j Ik heb een maatje meer, maar daarbij vooral stevige benen en niet zoveel buik dus heb net als airborn er last van dat broeken die passen aan mijn benen ik een km stof over heb bij mijn buik :\
en vaak is het deel van band tot kruis dan ook te lang, waardoor ik zo'n hangkruis krijg :o

De fijnste die ik nu heb zijn van HH en EJ, maar die van EJ die ik nu heb is de stof niet zo fijn die is badstofachtig en die pluist en slijt snel :o
Laatst bijgewerkt door grid op 17-03-11 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:30

citaat schreef:
Kleurbehoudende stof met een mooi biesje aan de buitenkant

Een goede pasvorm, ik moet voor mijn benen bij wijze van een kindermaatje en voor mijn buikje een maat 36, probleem dan voor mij is dat er vaak een "heup" inzit en ik geen heupen heb dus dat gaat lubberen... ;(, verder vind ik een hoge taille wel fijn en een (nep) leren zit.

Dat een broek na een paar uurtjes (vaak na het wassen) gaan lubberen en af gaat zakken

Niet te warm in de zomer en een soort thermostofje voor de winter?

Ik pas wel rijbroeken maar een rijbroek die lekker aansluit is best moeilijk te vinden, zie verhaaltje bij "Wat MOET een rijbroek hebben voor jij de broek koopt"

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:31

Het watte-effect??