Luchtige zomerjodphurs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wuswa

Re: Luchtige zomerjodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:17

1234 zal een achterkant bedoelen .....

Leuke site trouwens!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 15:18

Je kan dan heel snel door de beugel schieten met je voeten.
Op maneges mag je dan ook absoluut niet rijden met vrijetijds-schoenen zonder hak.
En ook hier op bokt wordt er voor gewaarschuwd ;) Het kan echt gevaarlijk zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:20

Ik vind het nogsteeds raar dat ze op veelmanege's niet met veiligheids beugels rijden. Stiekjes aan de zijkant of zo'n kapje ervoor dat je niet door kunt schieten...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:24

Dat vind ik ook, als mensen bang zijn om door de beugels te schieten moet je veiligheidsbeugels nemen. Een hakje van 2 a 3 cm helpt daar echt niet tegen hoor :)
Overigens zit er wel een achterkant in die schoenen alleen je kunt dat naar beneden doen en dan ook als slippers gebruiken.
@pmarena: je hebt gelijk, zolang het geen 'paardrijschoenen' zijn kun je overal terecht. Maar de meerwaarde van het woord ' paard' is duurbetaald ;). Een rits, of op zijn minst een klittebandoverslag is wel handig. Al heb ik in mijn huidige enkellaarsjes ook veters zitten. Die zijn nu vervangen door de onderste 2 gaatjes elastiek; dus makkelijk aantrekken en toch strak zitten ;)
Ik ben dus erg veilig; ik schiet gewoon uit mijn schoen als er iets gebeurd ;)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:40

Het is de eppeljeck outlet in Drachten, die hebben dus inderdaad de overgebleven restjes. Die staan niet op de site.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:57

Hihi , dat is wel handig gedaan DD , met elastiek erin :D

Tja ik geef ook niet om dat hakje hoor , vind het prima rijden met sportschoenen , dan voel je tenminste nog wat. Ik hou niet van schoenen met zo'n dikke en stugge zool waardoor je geen "voeling" meer hebt met de grond of in dit geval je stijgbeugel. Of dat je voet en enkel zo helemaal gefixeerd zitten in die stijve schoentjes...brrrr.

Daarom lijkt die Springbuck me ook zo fijn...... -O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 21:59

Springbucks hebben dus ook een hakje _O-
Dat zijn ook gewoon geschikte rijschoenen xD Maar algemene sportschoenen niet echt O:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:08

ik haak ff aan, ik zoek ook precies wat jullie zoeken :)

heb ze een paar jaar terug bij Loesdau of Kraemer gekocht, maar die zijn echt helemaal stuk nu en... uit het assortiment daar.....

Hak maakt mij niet veel uit, ik rij met beugels met korfjes.
Ik heb nu lage instappers, maar die zijn maten te groot, dus die verlies ik al als ik ff zonder beugels zit of als er een beetje modder ligt (dan blijft de schoen staan en loopik door en dat is NIET grappig!)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:11

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:41

1234 schreef:
Dat zijn ook gewoon geschikte rijschoenen xD Maar algemene sportschoenen niet echt O:)

Ik ben niet kippig hoor , zie ook wel dat ze een hakje hebben :P

Maar het zijn niet van die lompe stijve dikzolige motorschoenen tenminste :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:42

Morrie schreef:
ik haak ff aan, ik zoek ook precies wat jullie zoeken :)

heb ze een paar jaar terug bij Loesdau of Kraemer gekocht, maar die zijn echt helemaal stuk nu en... uit het assortiment daar.....

Hak maakt mij niet veel uit, ik rij met beugels met korfjes.
Ik heb nu lage instappers, maar die zijn maten te groot, dus die verlies ik al als ik ff zonder beugels zit of als er een beetje modder ligt (dan blijft de schoen staan en loopik door en dat is NIET grappig!)

Voor de omstanders wel :P

Ech zwaar küt is dat inderdaad , dan sta je al in de sneeuw , bagger , regen , kou , alles zit al tegen , die knollen doen irritant , je bent al 6x bijna op je bek gegleden , en dan sta je net met een baal hooi te slepen en *sloemp* sta je ineens met je sok in de bagger-met-mest >;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 22:49

pmarena schreef:
1234 schreef:

Ik ben niet kippig hoor , zie ook wel dat ze een hakje hebben :P

Maar het zijn niet van die lompe stijve dikzolige motorschoenen tenminste :)

whehe neej maar omdat je het had over dat je met schoenen zonder hakje nog tenminste wat voelde enzo.... :P

Ja ik ken zulke momenten dat alles tegenzit en er dan nog zoiets bovenop komt :') Dan moet ik moeite doen om niet te gaan janken, whaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:53

Nee hoor , dat meer voelen heeft weinig met een hakje te maken , zit meer onder de bal van je voet vind ik :)

Achgos echt joh , voel je dan tranen prikken :+ Dat vind ik wel snielig :(:)
Ik wordt dan gewoon bloedsjacherijnig of nog erger : helemaal moedeloos zo van : laat mij hier maar achter om te sterven :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 22:56

hahaa nouja dan ben ik al bloedchagrijnig door alles wat tegenzit en als er dan nog wat bij komt.... :)) Maargoed ik ben over-emotioneel xD

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:03

Om jullie even uit de droom van een flexibele zool te helpen, dit hebben de springbucks dus absoluut niet. Er zit in allee ariat schoenen een soort verstevinging om je voet extra steun te geven, je kunt de zolen dus ook echt niet doorbuigen ofzo. Verder zijn de zolen van de springbucks vrij had, harder dan die van de terrain voor mijn gevoel. Maar misschien komt het ook omdat ik die meer ingelopen heb, ik pak in de praktijk toch bijna altijd de terrains (in de springbucks komt zand en dat vind ik niet zo prettig) en meestal als het echt heet is ga ik toch niet rijden dus doe ik gympen aan.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 23:16

ik vind het juist wel fijn, die stevige zolen :j
De schoenen die k nu heb (van Loesdau) zijn ook vrij stevig, dan kan je er in ieder geval goed op lopen. Als je op stenen zou lopen bijv. zou je niet constant stenen in je voeten voelen :') wat je met dunne zolen veel sneller hebt O:)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:11

Bij de EJ outlet in drachten stonden alleen nog een laag instapper model dat verder wel hetzelfde was als de Springbucks in een kleine maat (maat stond er niet in maar ik gok maat 37 of 37,5) in het beige. Verder nog een ander laag model dat er ook vrij luchtig uit zag in dezefde maat in het bruin met zwart. Verder was er bijna niks meer helaas.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 14:16

Okeej thnx voor t kijken :D
Dan moeten we verder zoeken, haha

Bij Hypoplaza hadden ze trouwens ook niets. Ik had laatst nog gekeken.
Ze hebben daar alleen maar van die leren dressuur-jodphurs enzo, of Ariat Terrains ofzo.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:14

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:56

Maar die zijn toch nergens 'open'??
Verder leuke instappers, maar die kun je ook overal vinden :D

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:02

Dat elastiek bovenaan is toch "luchtig"? Tenminste, dat denk ik :D
En ze zochten "open" schoenen die je makkelijk aan kon trekken, zonder veters ofzo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:12

Manex : hee wat raar ik had daar op gereageerd :?

Zijn leuke schoenen (althans , vind dit maar een smerig kleurtje maar het model is ook in mooie kleuren verkrijgbaar :j ) maar het is inderdaad eigenlijk maar gewoon een sportschoentje.... geen rijschoen en dan ook nog niet luchtig.... dat zwarte spul bovenaan is volgens mij neopreen... dus dat is nog erger , als iets niet luchtig is :P

Maar bedankt voor de suggestie !

Het is een leuke schoen alleen tja heeft niks met de Springbuck te maken verder helaas....

Heb een berichtje terug van EJ dat ze ze niet meer hebben.

Ik vind die schoenen van Huppa trouwens ook wel leuk maar meteen weer zo duur :)

Hoop van de week die Mountain Horse schoenen binnen te krijgen , ben benieuwd of die een beetje fijn zitten :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 10:57

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ;) (of de Mountain horse schoenen lekker zitten)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:21

Ik heb best brede voeten en maat 39 dus , geen hoge wreef. kan hopelijk binnenkort zeggen hoe ze daar bij zitten :P

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:50

Muckboots zijn inderdaad niet aan te raden voor in de zomer; daar krijg je echt zweetvoeten in!