Een trailerrit van 3 uur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:58

Wat is het voordeel dan voor het paard? Of ga jij 's nachts ook om het uur een rondje met je paard lopen zodat ie de stal uit is? :+

hotchocolat

Re: Een trailerrit van 3 uur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:05

3 uurtjes overleeft hij zonder problemen. Toen wij gingen verhuizen heeft die van mij 6a 7 uur op de trailer gestaan.
Wij zijn wel twee x gestopt om water te geven en een nieuw hooinet op te hangen.
Die van mij had ik ook zonder bescherming eropgezet ivm het oplopen van de tempratuur in de benen.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:08

Mijn paard heeft zelfs al een keer 12 uur op de trailer gestaan, dat is pas zielig! Maar geloof me hij had nergens last van toen hij van de trailer kwam.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:34

MarijeR schreef:
Wat is het voordeel dan voor het paard? Of ga jij 's nachts ook om het uur een rondje met je paard lopen zodat ie de stal uit is? :+

Wat is Bokt weer gezellig. Altijd maar neuten over een ander. In een stal kan een paard bewegen, in een trailer (bijna) niet. Daarom zou ik hem er na 2 uur wel eens uithalen. Doe jij dat niet, dan is dat zo. Waarom moet iedereen altijd commentaar geven op wat een ander zegt?
Dat verpest gewoon héél bokt! Graag zou ik nu willen vragen dat iedereen nu zn zin zegt, maar geen commentaar meer geeft over wat ik doe met mijn paard!

nanjaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:55

hallo

mijn paarden hebben 4 uur in de trailer gestaan . ik had bij de dierenarts een tube gehald met rust gevend spul naam geen idee weet de dierenarts

onderweg niet stoppen gewoon door rijden. als je stopt willen ze er uit

ga wel weg met een trailer die in orde is pech onderweg is echt drama .

maar 3 uur is niet lang hoor lekker een hooi netje vind je paard erg lekkker

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:07

3 uur lijkt lang als je het nooit eerder gedaan hebt, maar valt voor een paard wel mee, als je lekker in een rustig gangetje doorrijdt.
Ik zou dus ook aanraden te tanken vóór vertrek (en toiletbezoek etc ook) en pas weer stoppen op de plaats van bestemming. Je paard kan wel 3 uur zonder je en kan ook best zonder beweging in die tussentijd.
Zorg voor een goed gevuld hooinet, evt. gelijk twee en gewoon lekker rustig doorrijden.
Stoppen kost extra tijd, daar duurt de rit langer door.
Afladen zou ik alléén doen in noodsituaties, niet omdat het paard de benen zou moeten strekken, dat overleeftie heus wel gedurende drie uur.
Hoe minder bochtenwerk en hoe meer constante snelheid, hoe rustiger en beter voor het paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:37

Miekemuis_ schreef:
MarijeR schreef:

Wat is Bokt weer gezellig. Altijd maar neuten over een ander. In een stal kan een paard bewegen, in een trailer (bijna) niet. Daarom zou ik hem er na 2 uur wel eens uithalen. Doe jij dat niet, dan is dat zo. Waarom moet iedereen altijd commentaar geven op wat een ander zegt?
Dat verpest gewoon héél bokt! Graag zou ik nu willen vragen dat iedereen nu zn zin zegt, maar geen commentaar meer geeft over wat ik doe met mijn paard!

Correctie: omdat het kennisniveau hier zo bedroevend laag is dat je de meest stupide adviezen krijgt, door mensen die nauwelijks de straat uit zijn geweest met hun trailer (als ze al met een combi mogen rijden).
Degenen die daadwerkelijk vlieguren hebben gemaakt met paarden aan de haak, die worden afgedaan als mierenn**kers, terwijl juist zij degenen zijn die ECHT weten wat daadwerkelijk van belang is en wat het geneuzel in de marge......

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:45

ikke schreef:
Miekemuis_ schreef:

Correctie: omdat het kennisniveau hier zo bedroevend laag is dat je de meest stupide adviezen krijgt, door mensen die nauwelijks de straat uit zijn geweest met hun trailer (als ze al met een combi mogen rijden).
Degenen die daadwerkelijk vlieguren hebben gemaakt met paarden aan de haak, die worden afgedaan als mierenn**kers, terwijl juist zij degenen zijn die ECHT weten wat daadwerkelijk van belang is en wat het geneuzel in de marge......

En welke heilige heeft jou verteld dat ik nog de straat niet uitgeweest ben met een paard aan de haak? Juist ja, geen.
Enkel en alleen deze bende bemoeials op bokt verzieken héél de sfeer. Ik ga niet blijven smeken om mij hier gewoon met rust te laten hoor.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 23:48

- zucht -
Ik heb geen zin in een rel topic, doe dit aub via PB zodat ik wel iets aan mijn topic heb voordat het gesloten word.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:49

Miekemuis_ schreef:
En welke heilige heeft jou verteld dat ik nog de straat niet uitgeweest ben met een paard aan de haak? Juist ja, geen.
Enkel en alleen deze bende bemoeials op bokt verzieken héél de sfeer. Ik ga niet blijven smeken om mij hier gewoon met rust te laten hoor.

En welke heilige heeft het jou wijsgemaakt dat ik dat zo bedoel..??

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:52

_Amigo schreef:
- zucht -
Ik heb geen zin in een rel topic, doe dit aub via PB zodat ik wel iets aan mijn topic heb voordat het gesloten word.

Dankjewel, dat vraag ik nu ook al de hele tijd :)

ikke schreef:
Miekemuis_ schreef:

Wel, jijzelf. Met je reactie waarin je mij quote! Gelieve nu de TS haar vraag te respecteren en mij gewoon met rust te laten!
TS zal zelf wel kiezen wat zij goed vindt voor haar paard. Net zoals ik dat doe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:05

Miekemuis_ schreef:
ikke schreef:

Wel, jijzelf. Met je reactie waarin je mij quote! Gelieve nu de TS haar vraag te respecteren en mij gewoon met rust te laten!
TS zal zelf wel kiezen wat zij goed vindt voor haar paard. Net zoals ik dat doe.

Oh, dus als ik een algemene opmerking maak naar aanleiding van een post, is die maar gelijk persoonlijk bedoelt?
Hhhmmm, handig om te weten.........

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:46

Niet zielig. Ik rij in juni weer voor een mendurance naar Zelhem. Is ook 3 uur op de trailer. We overnachten maar na de wedstrijd (50 km) rijden gewoon weer naar huis

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:11

Moderatoropmerking:
Zullen we het hier enigzins vriendelijk proberen te houden qua reacties. Persoonlijke vetes spelen jullie per PB maar uit, en niet openbaar in een topic. Dus indien je wat toe te voegen hebt aan het topic, dan graag vriendelijk en op een respectvolle manier.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:30

Niet zielig hoor, mijn paard is vorig jaar uit NO Groningen opgehaald naar Zuid Holland, ritje van dik 4 uur. Hooinet erin en aan 1 stuk doorgereden.
Vorig jaar ook paard uit midden Frankrijk gehaald, onderweg aantal keren gestopt, en flinke bult hooi mee en emmer voor watervoorziening. Paard kwam prima uit de trailer hoor.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:26

Paarden kunnen prima lang op de trailer staan.
We hebben er een keer een naar Zuid-Frankrijk gereden, elke dag 8 uur rijden, alleen gestopt om water te geven. We haalden hem er bewust onderweg tussendoor NIET uit omdat er het gevaar bestaat dat hij er niet meer op wil.
Alleen de overnachting heeft hij op stal gestaan, dit was gepland bij een stal dus wisten we zeker dat hij er weer op ging.
Hij had geen bescherming en geen deken op ivm de temperatuur/jeuk etc.

Paarden kunnen prima lang reizen, de mensen eromheen vinden het vaak zielig.

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:36

niet zielig, meerdere paarden van ons hebben 8 uur op de trailer gestaan en ook langer. Wij stoppen niet te veel onderweg want daar worden ze juist onrustiger van, ze hebben een hooinet hangen en om de zoveel tijd( vooral in de zomer) bieden we ze water aan, ze hebben ook helemaal geen bescherming om gehad, de terug reis stapte ze zo weer de trailer in.