Paard naar africhtingsstal: (stamboek) papier ook afgeven??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:30

Ok, thnx voor alle antwoorden. De meesten delen mijn gedachte, Paspoort gaat mee met het paard, dat hoort nu eenmaal bij het paard aanwezig te zijn. Het papier gaat ook mee, daar mogen ze in kijken en evt. een kopie van maken (mochten ze de afstamming interessant vinden), maar als ik naar huis ga, neem ik het papier gewoon weer mee terug naar huis!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:34

@ apple01 niets, er zijn ook nog veel paarden die daar een andere eigenaar in hebben staan.

@ AaronYve als je kan aantonen dat je de laatste 3 mnd de gemakte kosten betaalt heb voor het dier ben je volgens de wet eigenaar.

dat zou ik ook doen jibbel, stamboek papier hebben ze niks aan. paspoort wel als evt, AID komt of als paard naar klniek vervoert moet worden.

Agossie

Re: Paard naar africhtingsstal: (stamboek) papier ook afgeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:35

Als het goed is, staat de afstamming ook in het paspoort. Ik zou dus ook geen kopie meegeven. Het is je eigendomsbewijs en zelfs met een kopie kan gefraudeerd worden.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:39

Als onze veulens de opfok in gaan hebben zij daar het paspoort maar het stamboek papier hebben ze niks bij nodig hoor .
En als je het niet vertrouwd niet afgeven.
Ons paard staat op een pensionstal en die hebben de papieren ook niet en paspoorten van de mensen die daar staan.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:55

Mijn jonge merrie heb ik vorig jaar ook weg gebracht naar een africhtingstal en daar hebben ze nooit om de papieren gevraagt. Paspoort heb ik trouwens ook altijd zelf thuis gehouden. Maargoed ik was er 1x in de week en ze heeft tussendoor nog 3 dagen thuis gestaan omdat we naar de Nationale keuring moesten.

Het was voor mij een dik uur rijden en het paspoort hadden ze wel mogen hebben als ze er naar hadden gevraagt maar de papieren blijven ten alle tijden hier thuis liggen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 14:48

Hij is inmiddels daar gebracht en ik heb het stamboek papier gewoon weer mee terug gekregen, dat was geen probleem. Ze wilden het papier alleen graag bekijken ivm de moederlijnen. In het paspoort staat alleen de vader en moeder vermeld, maar niet de lijnen daarachter. Was dus gewoon pure interesse.

Paspoort is wel daar gebleven, vind ik ook niet meer dan normaal en was idd bij mij in de opfok ook het geval. Nu ben ik erg benieuwd wat ik over 6 weken terug krijg! :)

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:53

Leuk de interesse!
Spannend Jibbel hoe hij is over zes weken.
De mijne ga ik over 2,5 week wegbrengen voor 8 weken! Ben ook erg benieúwd! :)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:05

rienne schreef:
zelfs bij de kliniek vragen ze er volgens mij niet om.

Toen vorig jaar ons veulen met spoed naar de kliniek moest, zijn we dat ook in onze haast vergeten. Ze hebben er trouwens ook helemaal niet naar gevraagd.

Als de AID je aanhoudt tijdens het vervoer, moet je een paspoort kunnen tonen en moet je paard/pony gechipt zijn.