Kind laten rijden met Bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Re: Kind laten rijden met Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:17

Wij hebben ook een bodyprotector voor ons dochtertje van 6 maar ik heb er wel gericht 1 gekocht met blokjes (racesafe). We hadden een paar andere gepast en die vond ik zo vreselijk stijf om zo'n klein, tenger lichaampje. Ze riep zelf ook meteen "mama, dit kan toch niet, ik kan niet eens bewegen" en met de racesafe lijkt ze helemaal tevreden en heb ik nog geen klacht gehoord.

Het maakt ook echt een enorm verschil al als je het in je handen hebt en beweegt.

peggy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:42

dat ik van u was zou ik er toch ook eentje gaan kopen zeker voor zo'n jonge kinderen ;)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:50

Ik heb er zelf ook eentje, en ik kan het zeker aanraden :j
Ook eentje met blokjes, en zit prima, nergens geen last van. Ben er tijdens het springen afgetuimeld, was blij dat ik dat ding omhad. Nu had ik nergens last van, zonder waarschijnlijk wel, want ik kwam lelijk op m'n rug terecht.
Ik rijd er thuis overigens niet mee, wel met springen/buitenritten en op vreemd terrein als ik merk dat ze een beetje jolig is. Het geeft mij een heel zeker gevoel!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:54

mijn dochter van 6 rijd gewoon op een manege en zij heeft hem altijd aan (als enige) maar heb nooit klachten gehoord . ik vind het een veilig idee zo'n tenger meisje, bij een val heeft ze niks bij te zetten

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:00

ik zou het toch gaan aanschraffen vooral omdat ze nog 7 jaar is. :)

iza10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:23

ik heb heel lang zonder gereden en dardoor toch mn ribben gekneusd nu ik springles ga krijgen schaf ik er toch maar een aan...

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:29

Voor jonge kinderen zou ik er een aanschaffen voor hun veiligheid, zeker als ze vaak vallen

ik heb als kind op de manege ook met 1 gereden, nu gebruik ik het al jaren niet meer
ik vond het toen een verschrikkelijk ding, zonder heb je meer bewegingsvrijheid

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:32

Voor mijn dochter van 10 heb ik na een nare val ook een bp aangeschaft.
Paardrijden is cap op en bp aan. Ik hoor haar er eigenlijk nooit over dat het naar zit.
Alleen in de zomer piept ze wel eens, want dan is het erg warm.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:40

Een onstabiele zit door een bodyprotector is onzin. Het is wel even wennen, maar als je de juiste maat hebt (niet te lang, goed aansluitend en soepel), dan heb je echt nergens last van. Ik heb er ook 1 gebruikt toen mijn pony net onder het zadel was. Gelukkig nooit echt nodig gehad, maar zoals eerder gezegd; better safe than sorry.
Vooral als je weet dat het risico op vliegles voor de ruiter wat groter is, vindt ik het echt wel een aanrader.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:18

ik vind het zeker een goed plan, heb er zelf ook in , ik gebruik hem als ik het bos in ga of als ik hem niet vertrouw, binnekort ga ik een nieuwe kopen, dan wil ik hem altijd gaan dragen, in eht begin voelt het even stijf, maar ik voel na 3 minuten al niet meer dat ik hem aan heb , dan voelt het gewoon als een bodywarmer.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:29

Ik heb er ook eentje met blokjes. Ik heb toen ook geinvesteerd in gewoon echt een goede die goed mee beweegt. Ik kan er alles mee en ondervind totaal geen hinder. Ik kan me gewoon oprollen omdat hij korter is aan de voorkant. Ik betrap me er vaak op dat ik nog een hele tijd met dat ding aanloop als ik ben afgestapt, maar ik ervaar het meer als een bodywarmer. Dus als je een goede zoekt, die haar goed past heeft ze er totaal geen last van, maar is ze wel goed beschermd!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:02

Ik vind een bodyprotector niet vervelend hoor. Even wennen, maar daarna heb je er geen last van. Af en toe is het wel een beetje warm :j.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:49

Mijn dochter van 7 jaar rijd sinds vorig jaar, ze heeft altijd haar bodyprotector aan just in case.
Maar nou hoorde ik gisteren dat als ze zou vallen ze zonder bp soepeler vallen als met.
Juist door zonder te vallen rol je je als een balletje op bij een val en met bp val je stijver.
Dit is wat mij vertelt is....
Nou heb ik er zelf nog nooit eentje aan gehad dus ik weet niet hoe zo'n ding zit, maar herkennen anderen mensen er wel iets in of is het onzin?

xSproetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:02

Ik ben zelf ook nog niet zo oud, maar ik rij 9 van de 10 keer met body protector, het zit niet irriterent, en het is altijd een stuk veiliger met :j

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:55

Ik heb sinds een jaar een bodyprotector, ik heb zo'n harde zonder blokjes. In het begin was het even wennen, maar nu merk ik niet meer dat ik hem aan heb. Ik trek hem aan met buiten rijden, op vreemde locaties ed.
Overigens grappen stalgenootjes nu dat ik op buitenrit altijd mijn bp aan moet, omdat die ene keer dat ik hem juist niet aanhad mijn pony er vandoor ging, het bos ging toen wel heel snel voorbij. Sindsdien dus ook altijd braaf bp aan tijdens een rondje bos.

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:35

Het beschermt je kind heel erg goed en je kan er echt nog makkelijk in bewegen hoor. :)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:45

Mijn ervaring met kinderen in de lessen:
bodyprotector wordt door veel ouders een beetje op de groei gekocht. Ik kan heel goed begrijpen dat je niet elke paar maanden een nieuwe wil halen, maar let alsjeblieft een beetje op de maat...
Als een BP te groot is, dan zit het stukje aan de onderrug enorm in de weg. Kinderen kunnen niet meer goed op hun kont gaan zitten, en beginnen vaak wat te ver naar voren te leunen. Dan zitten ze uit balans, en belanden een stuk sneller op de grond mocht er wat gebeuren.
Wat je tegenwoordig wel hebt, zijn die airbag-vesten. Die dingen zien er niet uit :+ , maar zitten niet in de weg bij het rijden, omdat ze enkel opblazen als je ook echt valt. Hier heb ik echter geen ervaring mee. Ik heb genoeg ruiters met zo'n ding voorbij zien komen, maar ik heb nog niemand weten vallen terwijl ze hem aan hadden.

Voor mezelf vind ik een BP ongelooflijk in de weg zitten. Dat kan er best aan liggen dat ik het niet gewend ben, dat dat ding niet goed paste, dat het gewoon puur in mijn hoofd zit dat ik er niet mee kan rijden, ... Geen idee waaraan het ligt, maar mij zal je er niet snel mee zien :)

loveschimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:58

heb er ook 1 vin het een fijn ding kan hem helemaal verstellen kan lekker bewegen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:48

Ik vind het maar rotdingen. Het maakt je houding al iets rechter dan wat je zelf doet dus krijg je er een andere zit door. Ik wil graag een natuurlijke houding dus ik draag het nooit.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:39

1997suus schreef:
Ik vind het maar rotdingen. Het maakt je houding al iets rechter dan wat je zelf doet dus krijg je er een andere zit door. Ik wil graag een natuurlijke houding dus ik draag het nooit.

Grootste onzin :n
Duidelijk geen verstand van hoe of wat.
Weet niet of jij een natuurlijke houding dan krom vind.
Rechtop, maar met een BP kan je nog net zo krom zitten. Dus dat ligt echt aan je eigen rijden.
In strandtopic hieronder heb ik ook gewoon mn bp aan, ik kan krom of recht zitten, maar heb een natuurlijke rechte houding, hoe wou ik anders dressuuren,want dat doe ik zonder.
Draag eens een How's racesafe in de GOEDE maat (want deze fout maken 9 vd 10 mensen waardoor een bp idd vervelend zit en je tegenwerkt, logisch.), en ik durf je te wedden dat je m niet eens voelt met springen/sgw :n vraag maar eens rond op het SGW gedeelte.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:41

justdiesel schreef:
Mijn dochter van 7 jaar rijd sinds vorig jaar, ze heeft altijd haar bodyprotector aan just in case.
Maar nou hoorde ik gisteren dat als ze zou vallen ze zonder bp soepeler vallen als met.
Juist door zonder te vallen rol je je als een balletje op bij een val en met bp val je stijver.
Dit is wat mij vertelt is....
Nou heb ik er zelf nog nooit eentje aan gehad dus ik weet niet hoe zo'n ding zit, maar herkennen anderen mensen er wel iets in of is het onzin?

Nope, fabeltje.
Je kan je gewoon oprollen en doorvallen. Doe maar eens een bp aan, hij moet niet te lang van voren zijn, zodat je gewoon netjes kan buigen, en dus ook doorrollen.
Heb je een verkeerde maat, dan zal dit idd niet soepel gaan lukken.
Let erop dat ie van voor gewoon niet te lang is, dan kun je idd niet fijn doorrollen, maar dan heb je ook de verkeerde maat.
Overigens spreek ik uit ervaring want met cross heb ik vaak zat de grond gekust, met en zonder paard. :)

Ik zit hier bijv toch ook krom:
Afbeelding

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:49

onze dochter chayenne van 8 jaar rijd er altijd mee.
zonder komt ze er niet op,weet je wat het gevaar is als ze vallen en zo pony stapt per ongeluk op haar borst of zo.moet je toch niet aan denken.
trouwens het is ook handig op de fiets hahaha.vandaag fietste we naar stal en ze doet haar protector thuis altijd al aan,toen fietste ze tegen de stoeprand en viel best hard.de strepen zaten er op,maar ze had daar geen pijn.handig en zeker veilig.
maar effe terug over rijden ik vind het veilig en een safe gevoel dus zeker doen .
in belgie is het trouwens op wedstrijden al verplicht,moeten ze in nederland ook maar aanschaffen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:01

solina schreef:
in belgie is het trouwens op wedstrijden al verplicht,moeten ze in nederland ook maar aanschaffen

Dat is idd zeker geen verkeerd idee.
Springen mogen ze het van mij ook wel verplichten. Iig de pony's en paarden B oid (omdat je daar toch 'begint' zegmaar).
dressuur hoeft niet verplicht te zijn wat mij betreft. SGW is al verplicht uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:05

Ik rijd sinds een half jaar ook met nadat ik nogal ongelukkig terecht kwam bij een val, waar ik overigens nog steeds last van heb. In het begin zat het vervelend, maar nu merk ik niet eens meer dat ik hem om heb :) En ik voel me toch een stuk zekerder, je kan zo makkelijk verkeerd terecht komen, en zo'n ding verkleind de kans op ernstig letsel aanzienlijk. Dus ik zeg; doen! :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:16

ik ben vorig jaar na een val op de intensive care terecht gekomen, t paard had tegen/op me getrapt.
resultaat ingeklapte long, 6 gebroken ribben, kleine bloedingen en een gescheurde en deels verbrijzelde lever.
weet je wat de chirurgen zeiden? dat als ik een bodyprotector had gedragen ik waarschijnlijk kneuzingen had gehad ipv 3 dagen vechten voor mn leven!!!

dus hier acuut bodyprotectors aangeschaft , en hier geldt voor dochterlief van 7 de gouden regel ; geen cap en bodyprotector = niet paardrijden. en weet je? ze zegt het zelf al ; want ik wil niet net als mama in het ziekenhuis moeten!