Paard wil trailer niet in op de terugweg.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:56

Ik denk dat het laad problemen bij de hele omgang met het paard is,het rijden gaat niet geheel naar wens, vertrouwen is daar ook niet, dus laden in zo een hobbel hok is er dan ook niet, de gehele omgang zal dus met grondwerk moeten beginnen, als dat goed is het laden, als dat goed gaat het rijden.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:04

aeolusnr1 schreef:
Het paard gewoon vragen om zelf de trailer in te stappen, heel simpel dus, gaat hij niet zelf, dan weer aan het werk zetten.
Na enkele keren werken, kiest het paard zelf om er helemaal alleen zelf op te gaan.
Dus niet met een longe erachter , niet trekken, niet duwen.

Wij hebben dit met mijn paard op dezelfde manier gedaan, heb je wel erg veel geduld voor nodig want bij de mijne duurde het de eerste keer 3! uurs eer hij er op ging..
Daarna nooit geen laadproblemen meer gehad.. Beestje was zo stikdood dat hij zoiets had oke graag de trailer in dan moet ik niets meer doen.. En die link blijven ze leggen!
Dit gaat zonder geduw en getrek, zonder kwaad worden, puur op wilskracht..

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:08

ik had ook een verveld beestje, je kan bijvoorbeeld aan de haken van je trailer aan de ene kant een longeerytouw vast maken en dan om je paard heen lopen en dan langszaam aantrekken zodat hij naar voren wordt geduwd. Ook met twee mensen die elkaar vast houden achter het paard duwen is handig maar iets gevaarlijker. Een zweep helpt vaak niet en strest.

Revanches

Re: Paard wil trailer niet in op de terugweg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:11

Slotje wegens SA