Waarom is de paardenwereld af en toe zo rottig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ymke_Z

Re: Waarom is de paardenwereld af en toe zo rottig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:01

Wat misschien ook een tip is, kijken als je hem op proef kan nemen.
Misschien is hij wel heel anders bij jullie omgeving. (andere vliegensoort ect.) En kom je meteen erachter als er 'valsgespeeld' is.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:16

Hier ook zo'n verhaal, ik heb een fjordenmerrie maar die wilde ik ruilen met een trekpaardmerrie. Zou super zijn beleerd voor de wagen enz enz, ik nog duidelijk vragen is er niks mis met de benen ( afgelopen zomer helaas eentje in moeten laten slapen met mijt, mok en wat je allemaal nog maar meer kunt bedenken aan haar benen) Nee hoor, althans de verkoper, helemaal niks mis. Ik verhaal ook nog verteld waarom ik hier zo speciaal om vroeg, nee hoor werd me verzekerd, niks mis mee.
Hun komen bij mijn gezonde merrie kijken en helemaal prima van hun kant.

Ik ga daar heen te kijken, werkelijk de tranen schoten me in mijn ogen, achter nog erger dan voor, allemaal mijt, mok, bloederige plekken, bulten zo groot als tennisballen. En nog zeggen, tja zo is ze al jaren en ze heeft er geen last van. Ik trok een pluk haar aan de kant en het bloed liep uit de wonden weg, omdat de benen zo opgezet waren dat ze er elke keer tegenaan tikte.
Ik nog eerlijk gezegd wat ik er van dacht, en of hun dierenarts dit niet had gezien. Nee die kwam twee keer in het jaar en gaf haar wat spuiten en meer niet.
Ik nog netjes gezegd dat ik er over na wilde denken, heb ik overigens ook gedaan.
Daarna netjes gebeld dat ik er toch vanaf zag, met de reden ook waarom. Nou dat kon ze niet zoveel schelen, van het paard kwamen ze toch wel af!
Heb haar nog een tijdje op de marktplaats zien staan en vraag me af of ze nog verkocht is ja of nee, maar ergens moet ik er ook maar niet al te veel over nadenken...

apple01

Re: Waarom is de paardenwereld af en toe zo rottig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:23

Die tip van het voer, dat er dan misschien een stalgebrek hebben daar zit wat in. En de staart en manen heel kort en vreemd geknipt misschien manen- staart eczeem.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:31

Ik lees hier veel goede tips!
ik hou ze zeker in gedachten als ik voor een paardje ga kijken! :)